Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Vaste of afneembare trekhaak?  (gelezen 17510 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Vaste of afneembare trekhaak?
« Reactie #15 Gepost op: maart 14, 2014, 08:18:46 pm »

Heb afgelopen weekend een afneembare trekhaak gemonteerd. Vind het zelf mooier maar zie verder geen voordelen. Mijn vorige auto had een vaste trekhaak, maar dat ging niet helemaal goed in combinatie met de parkeer sensoren.

Tip; als je de trekhaak er zelf onder kunt zetten, deze zijn in Duitsland stukken goedkoper  :)
Gelogd

MJB

  • Gast
Re: Vaste of afneembare trekhaak?
« Reactie #16 Gepost op: maart 14, 2014, 08:21:48 pm »

Wij hebben een electrisch in-/uitklapbare trekhaak. Netjes afgewerkt en werkt prima.

http://www.youtube.com/watch?v=y6tBVDxMKo0

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van mensen die hun trekhaak zien als een middel om maximale schade te veroorzaken in geval van aanrijding.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk: kampeermiddel : Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Vaste of afneembare trekhaak?
« Reactie #17 Gepost op: maart 14, 2014, 08:26:42 pm »

Wij hebben een electrisch in-/uitklapbare trekhaak. Netjes afgewerkt en werkt prima.

http://www.youtube.com/watch?v=y6tBVDxMKo0

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van mensen die hun trekhaak zien als een middel om maximale schade te veroorzaken in geval van aanrijding.
Trekhaak is geen middel om maximale schade te veroorzaken maar om zo weinig mogelijk schade aan je eigen voertuig te hebben als er een sukkel achterop rijdt   :P
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.254
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Vaste of afneembare trekhaak?
« Reactie #18 Gepost op: maart 14, 2014, 08:26:50 pm »

Ik had op mijn vorige auto een afneembare, garage verwachtte problemen met de parkeersensoren.
Maar in de praktijk geen problemen gehad. In de praktijk haalde ik hem er bijna nooit af en zat hij er altijd op.
Van mij hoeft het dus niet meer, een afneembare.

Echt nut alleen als je een auto hebt waarbij de trekhaak voor het kenteken zit - dan moet je volgens mij wel afneembaar kiezen.
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

MJB

  • Gast
Re: Vaste of afneembare trekhaak?
« Reactie #19 Gepost op: maart 14, 2014, 08:31:40 pm »

Trekhaak is geen middel om maximale schade te veroorzaken maar om zo weinig mogelijk schade aan je eigen voertuig te hebben als er een sukkel achterop rijdt   :P

Die "sukkel" kan heel goed iemand anders zijn die op tijd stil stond, maar zelf aangereden wordt. Ik ben niet zo'n voorstandenr van de "Als ik zelf maar zo weinig mogelijk schade heb maakt het mij niet uit wat voor gevolgen dat voor anderen heeft."-houding.
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Vaste of afneembare trekhaak?
« Reactie #20 Gepost op: maart 14, 2014, 08:55:18 pm »

Een trekhaak is f'ugly. Dus voor ons ook een afneembare :-)
Werkt super goed en geen nadelen.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.254
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Vaste of afneembare trekhaak?
« Reactie #21 Gepost op: maart 14, 2014, 09:08:37 pm »

Een trekhaak is f'ugly. Dus voor ons ook een afneembare :-)
Werkt super goed en geen nadelen.

tjah... ugly vind ik niet. Mooi ook niet maar hij stoort me echt niet.
Hij zit er dan ook niet voor het mooie :)


En hij zit er natuurlijk ook niet als bumper of om schade toe te brengen aan anderen.
Maar meestal als er iemand achterop je rijdt is het natuurlijk wel zijn eigen schuld -> en anders is het sowieso verzekeringswerk...

Hij zit er nou eenmaal. En dat is nou eenmaal bij een groot percentage van de auto's zo... deal with it :)
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk: kampeermiddel : Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Vaste of afneembare trekhaak?
« Reactie #22 Gepost op: maart 14, 2014, 09:09:27 pm »

Die "sukkel" kan heel goed iemand anders zijn die op tijd stil stond, maar zelf aangereden wordt.

Dat kan inderdaad ook gebeuren ja.

Citaat
Ik ben niet zo'n voorstander van de "Als ik zelf maar zo weinig mogelijk schade heb maakt het mij niet uit wat voor gevolgen dat voor anderen heeft."-houding.
  Ook dat ben ik met je eens, ik ben dan ook niet iemand met die houding, ik was het alleen niet eens met je stelling dat een trekhaak als middel wordt  gebruikt om zoveel mogelijk schade te berokkenen  :I 
je bent wel snel met conclusies verbinden aan reacties van anderen zeg.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Vaste of afneembare trekhaak?
« Reactie #23 Gepost op: maart 14, 2014, 09:34:28 pm »

Die "sukkel" kan heel goed iemand anders zijn die op tijd stil stond, maar zelf aangereden wordt.
Alles kan. Koffiekan theekan, Wim Kan :P
Wat die sukkel al of niet overkomt wordt niet per definitie meer als jij de schade aan jouw auto wilt beperken. Anders gezegd: wie achterop een ander klapt, door welke oorzaak dan ook (inclusief een derde die de tweede voortduwt) heeft schade aan z'n voorkant. En die schade wordt niet groter door de quasi beschermende trekhaak van de voorligger.

En ik kan het weten. Ik stond een paar maanden geleden gesorteerd voor rechtsaf toen ik, mijmerend over problemen tijdens mijn verbouwing, links van mij de auto's zag optrekken en dacht 'ah, we kunnen' waarna ik kloek optrok en slechts een krappe meter de tijd kreeg om te beseffen dat mijn voorganger stilstond omdat rechtsaf nog wel rood had.

Baf!! Daar hing ik met het gat in mijn bumper aangehaakt aan de trekhaak van m'n voorganger.

Denk niet dat dat gat in mijn bumper, veroorzaakt door die trekhaak van mijn voorganger (dikke SUV) mijn grootste probleem was. Koplamp uit het lood, zijscherm verbogen waardoor deur niet goed meer opent. Motorkap die een gebruiksaanwijzing vergt om te sluiten.

En dat komt allemaal echt niet door zijn trekhaak. Dat gat in die bumper provisorisch repareren was een kwestie van zwarte duct tape en is totaal ondergeschikt. De rest, die niets met de trekhaak te maken had, is (naast een lekke koppakking) de oorzaak van het feit dat ik een nieuwe auto heb moeten bestellen.

Waarmee tevens gezegd zij, dat je de beschermende functie van die trekhaak niet moet overschatten. Als je echt een klap krijgt verdwijnt die trekhaak in de bumper van degene die op je klapt, waarna de grote dreun alsnog (en even hard) komt. :J
Gelogd

MJB

  • Gast
Re: Vaste of afneembare trekhaak?
« Reactie #24 Gepost op: maart 14, 2014, 09:48:39 pm »

je bent wel snel met conclusies verbinden aan reacties van anderen zeg.

Wie mijn tekst nog eens goed leest ziet dat ik:
1) wel aangeef waar ik geen fan van ben,
2) maar nergens beweer dat specifieke deelnemers in de discussie dat gedrag vertonen (immers, dat zou een voorbarige conclusie zijn). Het is wel een beetje een opzetje voor "wie de schoen past trekke hem aan".

Echter de tekst "je bent wel snel met conclusies verbinden aan reacties van anderen", wekt bij mij juist de indruk dat hier iemand een conclusie over mij baseert op slecht leeswerk! Mij kan het verder niet boeien, ieder ziet dingen nu eenmaal met het eigen perspectief (anders zouden we in een saaie wereld leven). En echt bijdragen aan de trekhaak-discussie doet het niet meer.

 
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk: kampeermiddel : Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Vaste of afneembare trekhaak?
« Reactie #25 Gepost op: maart 14, 2014, 09:51:54 pm »

OK, dus gaan we nu hier weer verder met de vraag;

Vaste - of afneembare trekhaak  :K

ON-Topic dus weer   :J
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 813
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: Vaste of afneembare trekhaak?
« Reactie #26 Gepost op: maart 14, 2014, 09:59:25 pm »


Trekhaak is geen middel om maximale schade te veroorzaken maar om zo weinig mogelijk schade aan je eigen voertuig te hebben als er een sukkel achterop rijdt   :P
Het is wat naïef om te denken dat wanneer er flink achter op de trekhaak gereden wordt er geen schade aan je auto is. De schade is misschien niet zichtbaar, maar er kan zeker serieus schade aan het chassis zijn.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Vaste of afneembare trekhaak?
« Reactie #27 Gepost op: maart 14, 2014, 10:01:47 pm »

2) maar nergens beweer dat specifieke deelnemers in de discussie dat gedrag vertonen (immers, dat zou een voorbarige conclusie zijn).
Als je die opmerking maakt in directe reactie op de suggestie dat er een beschermende functie zit aan een  trekhaak zul je n.m.m. toch een stuk zorgvuldiger moeten formuleren om niet op z'n minst de indruk te wekken dat je opgeheven vingertje een bepaalde richting op gaat.
Je mag van anderen ook best vragen om zorgvuldig(er) te lezen, maar dat houdt ook de verplichting in om zelf zeer zorgvuldig te formuleren. Opdat je woorden ook echt maar op één manier te begrijpen zijn.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Vaste of afneembare trekhaak?
« Reactie #28 Gepost op: maart 14, 2014, 10:07:54 pm »

Het is wat naïef om te denken dat wanneer er flink achter op de trekhaak gereden wordt er geen schade aan je auto is. De schade is misschien niet zichtbaar, maar er kan zeker serieus schade aan het chassis zijn.
Mijn vermoeden is dat de SUV in mijn verhaal ongetwijfeld ook schade gehad zal hebben. En niet minder dan wanneer hjj geen trekhaak gehad zou hebben. Zoals gezegd. Die trekhaak ging door die bumper heen alsof het niks was.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Vaste of afneembare trekhaak?
« Reactie #29 Gepost op: maart 14, 2014, 10:42:55 pm »


Waarmee tevens gezegd zij, dat je de beschermende functie van die trekhaak niet moet overschatten. Als je echt een klap krijgt verdwijnt die trekhaak in de bumper van degene die op je klapt, waarna de grote dreun alsnog (en even hard) komt. :J

Yep, helemaal goed!
kijk eens naar deze foto...
6 jaar geleden hadden we een berlingo, ik heb er zelf een trekhaak onder gehangen...(nooit gebruikt)
1e dag mee weg, en boem!
klapt er een heuse landrover achterop, de trekhaak was verbogen en de berlingo totall loss...

nee, de trekhaak biedt niet altijd bescherming. :#
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal