Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Verlichting aanhanger (Kyte)  (gelezen 42606 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TrailerFan

  • Gast
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #60 Gepost op: juni 13, 2014, 09:06:53 pm »

Ik kan daar geen verzendkosten vinden, hoe hoog zijn die? Kan het elders goedkoper bestellen, maar zijn dan verzendkosten van euro 8,50. Duurder dan het glaasje. Daar heb ik het wat moeilijk mee.

De verzendkosten zijn €7,50,
Dat is inderdaad meer dan het glas.
De totale prijs (minus korting) is: € 13,79

Wij vonden dit acceptabel.
Waar wij moeite mee hebben is dat Holtkamper een unit monteert met foutief glas en hier willens en wetens niets aan wil doen.  :N


Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #61 Gepost op: juni 13, 2014, 09:49:21 pm »

De verzendkosten zijn €7,50,
Dat is inderdaad meer dan het glas.
De totale prijs (minus korting) is: € 13,79

Wij vonden dit acceptabel.
Waar wij moeite mee hebben is dat Holtkamper een unit monteert met foutief glas en hier willens en wetens niets aan wil doen.  :N
Vind het ook jammer dat HK het niet anders wil en het kost niets extra. Maar het zij zo. En ik wil toch een achteruitrijlicht er op. Ik wil toch nog een achterdrager maken voor fietsen of een bagagekist. daar moeten dan ook 2 units op. Die bestel ik meteen maar mee, dan vallen de verzendkosten weer mee. Overigens ga ik het spul ergens anders bestellen, kom ik ondanks de hogere verzendkosten toch wat goedkoper uit omdat de units goedkoper zijn. Tenzij de korting via de vw club nog invloed heeft.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

TrailerFan

  • Gast
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #62 Gepost op: juni 13, 2014, 10:33:28 pm »

De vw sponsor korting is 10% bij trailerplus.
Gelogd

marcmuts

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 65
  • Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte Kitchen
    • mmchil.eu
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #63 Gepost op: juni 25, 2014, 08:24:53 pm »

Ps. Er zit maar 1 knipperlicht in. Dit doen ze standaard omdat 2 lampen te veel vermogen trekken volgens de bc van je auto. De alarmlichten werken dan niet meer omdat er dan 4 tegelijk moeten branden.
Hmm. Recent alle lampen vervangen door Osram Longlife lampen en dus ook de knipperlichten dubbel uitgevoerd. De Mercedes C staat stijf van de electronica maar klaagt nergens over.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #64 Gepost op: juni 25, 2014, 09:36:17 pm »

Inmiddels de Cocoon thuis en bekeken. Kan geen stekkerdoos achter vinden, helaas. Het achteruitrijlicht is aangesloten, maar zit geen bolletje in. Maar werkte gewoon toen ik er een lampje in deed. Nu dus nog een nieuw glas scoren. Maar vanwege de hoge verzendkosten wacht ik nog even tot ik zeker weet hoe ik de achterdrager ga maken en welke lampen ik waar ga bestellen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #65 Gepost op: juni 25, 2014, 09:49:47 pm »

Vraag me toch echt af waar je achteruitrijverlichting voor nodig hebt. Kan me zo 1,2,3 geen situatie bedenken waarin ik terecht zou komen en dat nodig zou hebben.
Als je al achteruit rijdt met slecht zicht dan laat je toch even iemand meekijken?

Of is het meer een 'hebbedingetje'?
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #66 Gepost op: juni 25, 2014, 09:54:48 pm »

Met een achteruitrijlicht laat je een ander zien dat je achteruit gaat rijden. Is er geen achteruitrijlicht aanwezig dan moet je volgens de wet je alarmlichten aanzetten.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #67 Gepost op: juni 26, 2014, 05:54:19 am »

Met een achteruitrijlicht laat je een ander zien dat je achteruit gaat rijden. Is er geen achteruitrijlicht aanwezig dan moet je volgens de wet je alarmlichten aanzetten.
Yep. Het is ff makkelijker en veiliger en duidelijker. Ik vind het een beetje vreemd dat het op een auto en grotere aanhangers wel verplicht is en op aanhangers tot 750 kg niet.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #68 Gepost op: juni 26, 2014, 07:18:31 am »

Vraag me toch echt af waar je achteruitrijverlichting voor nodig hebt. Kan me zo 1,2,3 geen situatie bedenken waarin ik terecht zou komen en dat nodig zou hebben.
Als je al achteruit rijdt met slecht zicht dan laat je toch even iemand meekijken?

Of is het meer een 'hebbedingetje'?
tot vorig jaar ging ik alleen met de kinderen op vakantie, dan is het wel handig om net even dat klein beetje extra verlichting te hebben, als je in het donker achteruit rijdt en niemand hebt om te laten kijken. Dat was voor mij de overweging.  In combinatie met een noodzakelijke vervanging van een lampunit en bedrading was het niet een moeilijke keuze. Dus maar geïnstalleerd en moet zeggen dat het toch wel handig is in het donker, ook als iemand meekijkt heb je wat extra licht.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #69 Gepost op: juni 26, 2014, 08:22:10 am »

Hmm. Recent alle lampen vervangen door Osram Longlife lampen en dus ook de knipperlichten dubbel uitgevoerd. De Mercedes C staat stijf van de electronica maar klaagt nergens over.
Zoals eerder aangegeven, is dit merkafhankelijk.

Ik vraag me wel af hoeveel je aan dit extra beetje licht hebt op deze afstand achter je kar... Het heeft volgens mij hooguit een signaalfunctie. Los hiervan is het een kleine moeite om dit standaard toe te passen. Zelfs mijn fietsendragen is er mee uitgerust..
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #70 Gepost op: juli 04, 2014, 05:29:13 am »


Wat de bescherming betreft, wacht ik het even af hoe het op de Cocoon zit en bepaal dan of het gaat lukken.

Jelle, heb jij toevallig nog naar de (on)mogelijkheden van de beschermrekjes gekeken?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #71 Gepost op: juli 04, 2014, 05:41:06 am »

Jelle, heb jij toevallig nog naar de (on)mogelijkheden van de beschermrekjes gekeken?
Nee, heb besloten om van die rekjes af te zien. Hoewel ze bij Aanhangerstore niet duur zijn.
Ik heb inmiddels 3 units besteld en thuis ontvangen. En een glas overgezet op de Cocoon met achteruitrijlicht.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

constant

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Kyte
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #72 Gepost op: augustus 21, 2014, 08:52:18 pm »

Hallo,

het leek me wel wat: achteruitrijverlichting op onze Kyte 2012.

Bij ons model blijkt echter dat de verlichtingsunits 'verwisseld' zijn door HK: rechts zit links en andersom. Dat zie je aan de zij-paneeltjes van de Radex die naar buiten gericht zijn en niet richting kentekenplaat staan (ze zijn wel afgeblind). Van binnen passen dan de stekkertjes niet goed (rem- achterlicht is een dubbele aansluiting).
Verder blijkt de bedrading onder de Kyte geheel 7 polig te zijn: halverwege zit een stekker-contrastekker combinatie die 7 polig lijkt en ook de bedrading naar voor is 7x.
Wel een 13 polige Jaeger stekker...

Groeten,
Constant
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #73 Gepost op: augustus 22, 2014, 06:06:32 am »

Hallo,

het leek me wel wat: achteruitrijverlichting op onze Kyte 2012.

Bij ons model blijkt echter dat de verlichtingsunits 'verwisseld' zijn door HK: rechts zit links en andersom. Dat zie je aan de zij-paneeltjes van de Radex die naar buiten gericht zijn en niet richting kentekenplaat staan (ze zijn wel afgeblind). Van binnen passen dan de stekkertjes niet goed (rem- achterlicht is een dubbele aansluiting).
Verder blijkt de bedrading onder de Kyte geheel 7 polig te zijn: halverwege zit een stekker-contrastekker combinatie die 7 polig lijkt en ook de bedrading naar voor is 7x.
Wel een 13 polige Jaeger stekker...

Groeten,
Constant
vreemd, monteur met een borrel op? Het kan overigens wel zo zijn dat er 2x 7 polige kabels naar voren lopen. Dat is bij onze Cocoon ook zo. 1 kabel links onder de wagen en 1 rechts, vanaf de 13 polige stekker.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

constant

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Kyte
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #74 Gepost op: augustus 27, 2014, 08:46:30 pm »

.. Het kan overigens wel zo zijn dat er 2x 7 polige kabels naar voren lopen. ..
Nope, de twee 7 polige bedrading wordt samengevoegd nabij het rechter wiel met een stekker-contrastekker combi.

Gezien de ingrijpende verandering laten we het voorlopig lekker zo zitten...
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal