Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Verlichting aanhanger (Kyte)  (gelezen 42835 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.629
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #90 Gepost op: oktober 03, 2014, 10:51:22 am »

Je beschrijft nu de oorzaak, die begrijp ik. Maar dat was niet de vraag. Feit is dat er auto's zijn, die met allerlei aanhang-meuk moeten kunnen rijden: de aanhanger van de buurman, de fietsendrager, een caravan van die leuke collega en je eigen klapkar. Als dan blijkt dat Holtkamper klappers problemen geven, ligt dat niet aan de franse electronica, maar aan Holtkamper. Prachtige, überhippe verlichting. Die helaas niet op iedere auto werkt...

Volgens mij moet de veelgeroemde nazorg van Holtkamper weer eens van stal worden gehaald :O
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #91 Gepost op: oktober 03, 2014, 12:51:46 pm »

Je beschrijft nu de oorzaak, die begrijp ik. Maar dat was niet de vraag. Feit is dat er auto's zijn, die met allerlei aanhang-meuk moeten kunnen rijden: de aanhanger van de buurman, de fietsendrager, een caravan van die leuke collega en je eigen klapkar. Als dan blijkt dat Holtkamper klappers problemen geven, ligt dat niet aan de franse electronica, maar aan Holtkamper. Prachtige, überhippe verlichting. Die helaas niet op iedere auto werkt...

Volgens mij moet de veelgeroemde nazorg van Holtkamper weer eens van stal worden gehaald :O
Het zijn gewoon simpele Radex 5800 units. Niet duur en veel toegepast. De units zitten aangesloten met stekkers en draden van voor naar achteren zonder onderbreking. Wel zijn de draadjes ijselijk dun heb ik ontdekt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #92 Gepost op: oktober 03, 2014, 06:00:28 pm »

Ik zie dit niet als een Holtkamper probleem. Zoals eerde aangegeven zijn het standaard units.
Eerder zou ik verwachten dat er een instelling in de auto mogelijk zou zijn om wel dubbele lampen te gebruiken. Onze C4 Picasso is pas een jaar oud. Het lijkt me toch een computer instelling.

Dat de bedrading erg dun is is mij niet opgevallen. Nu loopt er bij een lampje van 21W een stroom van 1,75 amp. En volgens mij is dat niet zo veel.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #93 Gepost op: oktober 03, 2014, 06:08:47 pm »

Ik zie dit niet als een Holtkamper probleem. Zoals eerde aangegeven zijn het standaard units.
Eerder zou ik verwachten dat er een instelling in de auto mogelijk zou zijn om wel dubbele lampen te gebruiken. Onze C4 Picasso is pas een jaar oud. Het lijkt me toch een computer instelling.

Dat de bedrading erg dun is is mij niet opgevallen. Nu loopt er bij een lampje van 21W een stroom van 1,75 amp. En volgens mij is dat niet zo veel.
Onze standaard C4 is net 3 jaar oud. Heb vanmiddag 21 minuten lang de gevarenlampen en de normale lichten tegelijk laten branden/knipperen. Dan worden er dus 4 knipperlampen bediend en 4 achterlichten, 2 kentekenplaatlampjes en 2 contour lampjes voor op de Cocoon. Nu gaan er door mijn manier van aansluiten 3 achterlampen over 1 draad. Kentekenplaat en contourlichtes en ander achterlicht over een andere draad. 21 minuten lang geen probleem. Lijkt me dat er toch iets had moeten gebeuren als de computer dit niet zou accepteren. Ik ga er dus maar van uit dat het in de vakantie ook goed zal gaan.
Ook denk ik dat een auto toch ook 4 knipperlichten moet aankunnen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #94 Gepost op: oktober 03, 2014, 06:18:18 pm »

Ik ga er dus maar van uit dat het in de vakantie ook goed zal gaan.
Ook denk ik dat een auto toch ook 4 knipperlichten moet aankunnen.

Gelukkig maar voor je. Zou het ook mooier vinden met dubele lampen per unit.
Ik zou wel bij je volgende lange rit ergens onderweg voor de zekerheid je lichten nog eens controleren.
Je weet maar nooit  >:(
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #95 Gepost op: oktober 03, 2014, 06:23:41 pm »

Gelukkig maar voor je. Zou het ook mooier vinden met dubele lampen per unit.
Ik zou wel bij je volgende lange rit ergens onderweg voor de zekerheid je lichten nog eens controleren.
Je weet maar nooit  >:(
Dat ga ik ook zeker doen, controleren. Overigens haal ik straks 2 lampen er uit om hinderlijke reflecties op de Alutec te voorkomen, dus zou er helemaal geen probleem moeten zijn.
Wat dat controleren betreft, als we onderweg stoppen loop ik altijd een rondje om de Cocoon (Jametic voorheen ook). Kijken of alles in orde is. Voel even aan de wielassen of die niet heet zijn i.v.m. remmen in de bergen. Overigens worden die van de Cocoon warmer dan die van de Jametic. Die van de Cocoon zouden beter moeten koelen vanwege koelribben op de naven en de meer open gietwielen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #96 Gepost op: oktober 04, 2014, 01:45:29 pm »

vandaag wat meer tijd en de autolichten + alarmlichten 3 kwartier laten branden/knipperen. Geen uitschakeling van de C4.  Kan ook best een afstelling zijn in de computer van de auto die wellicht door de dealer gewijzigd kan worden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #97 Gepost op: oktober 07, 2014, 11:05:05 am »

Vandaag wel tegen een probleem(pje) opgelopen.
Wilde de verlichting testen met de lampjes van de Cocoon er uit. Helaas beginnen dan de contourlampjes en de kentekenplaatverlichtings lampjes te knipperen. Blijkbaar toch veroorzaakt door de C4. want die lampjes zijn allemaal LED. toen ik de stekker van de verlichting van de drager achter de Cocoon er in stak was het knipperen over. Behalve rechts. dat zal de oorzaak hebben dat ik over links beide achterlichten van de drager heb aangesloten. Ik zal dus toch aan de 13 polige contrastekker moeten om dit knipperen tegen te gaan. Of gewoon de stekkertjes voor contour en kenteken verlichting los halen. Contour lampjes zijn wel leuk, maar voegen eigenlijk niet zo veel toe.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.752
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #98 Gepost op: oktober 08, 2014, 06:14:38 pm »

Als ik jou goed begrijp zou je dit probleem dan ook moeten hebben zonder de drager op de Cocoon?!
Of dan weer wel dubbele lampjes erin. Maar over het algemeen is er een massa probleem als er verlichting gaat knipperen. Maar dat lijkt me in dit geval erg bijzonder.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #99 Gepost op: oktober 08, 2014, 06:26:12 pm »

Als ik jou goed begrijp zou je dit probleem dan ook moeten hebben zonder de drager op de Cocoon?!
Of dan weer wel dubbele lampjes erin. Maar over het algemeen is er een massa probleem als er verlichting gaat knipperen. Maar dat lijkt me in dit geval erg bijzonder.
Nee, zo zit het niet.
Normaal heb ik geen probleem. En ik heb enkele lampjes voor de knipperlichten. Maar met de extra lichtbalk van de kistdrager achter de Cocoon gekoppeld zijn er ook geen problemen. Alles brandt rustig 3 kwartier met dubbele lampen.
Wat ik deed was de lampjes van de originele Cocoon verlichting er uit draaien om reflectie op de aluminium kist te voorkomen die er vlak achter hangt. Op dat moment beginnen de lampjes van contour en kenteken te knipperen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.752
Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #100 Gepost op: oktober 08, 2014, 06:30:32 pm »

Loopt de massa van de contour en de kentekenverlichting niet per ongeluk via een plus/ valse massa? Kan mij niet voorstellen maar toch.
Bij vrachtwagens zie je vaak breedte lampen contra knipperen aan de knipperlichten. Dit doen ze door de - van de breedte lampen op de + van de knipperlichten aan te sluiten. Als je geen richting aangeeft dan is de + van de clignoteurs de - van de breedte lichten. En bij wel richting aangeven gaat dat "om en om".
« Laatst bewerkt op: oktober 08, 2014, 06:37:24 pm door Theu »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #101 Gepost op: oktober 08, 2014, 09:51:17 pm »

Loopt de massa van de contour en de kentekenverlichting niet per ongeluk via een plus/ valse massa? Kan mij niet voorstellen maar toch.
Bij vrachtwagens zie je vaak breedte lampen contra knipperen aan de knipperlichten. Dit doen ze door de - van de breedte lampen op de + van de knipperlichten aan te sluiten. Als je geen richting aangeeft dan is de + van de clignoteurs de - van de breedte lichten. En bij wel richting aangeven gaat dat "om en om".
Ik neem aan van niet. De verlichting is via de units met stekkers van Radex aangesloten. En het knipperen gebeurt alleen op de rechterkant. En zodra ik het lampje er weer in plaats is het knipperen over en branden ze normaal. Zoals al gezegd worden de beide achterlichten op de drager bediend via de linkerunit op de wagen zelf en daar gebeurt het dus niet. Ik kan dus 2 dingen doen. Of een 13 polige contrastekker plaatsen zodat elke kant zijn eigen voeding heeft, of de contour en nummerplaatverlichting uitschakelen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.752
Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #102 Gepost op: oktober 08, 2014, 09:55:44 pm »

Is het een optie om op de Cocoon een contra stekker (7 of 13 polig) te maken en op de verlichting van zowel de Cocoon als de drager een stekker te maken? Zo kan je ze gewoon wisselen. 1x extra werk maar je hoeft geen lampjes e.d meer uit de units te halen.
Ik zou de contra stekker voor de verdeeldoos onder de Cocoon maken.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #103 Gepost op: oktober 08, 2014, 10:11:18 pm »

Is het een optie om op de Cocoon een contra stekker (7 of 13 polig) te maken en op de verlichting van zowel de Cocoon als de drager een stekker te maken? Zo kan je ze gewoon wisselen. 1x extra werk maar je hoeft geen lampjes e.d meer uit de units te halen.
Ik zou de contra stekker voor de verdeeldoos onder de Cocoon maken.
De Cocoon verlichting zit vast aangesloten. Als ik die zou loskoppelen brandt de contourverlichting ook niet meer en moet ik die anders gaan aansluiten. en daar heb ik weer kabels met stekkertjes voor nodig die ik moet bestellen ergens. Heb al veel scenario's overdacht, maar ben er nog niet uit. De contrastekker heb ik gemaakt aan de achterzijde aan het profiel tussen beide chassisbalken in, waar de steunpoten ook aan vast zitten. Lampjes er uit halen is zo gebeurd. Heb nog de hele winter om te besluiten wat ik ga doen. Kortste klap is denk ik stekkers en contrastekker 13 polig maken. Kwestie van 2x Jaeger halen. Goedkoper dan de Multicon 13p contrastekker aanschaffen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

HK88S3

  • Gast
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #104 Gepost op: december 28, 2014, 09:54:06 pm »

Hallo,
Nieuw hier op het forum, inmiddels met cocoon xl uit 2010.  O0
Ik heb ook eens naar de mistlamp op onze HK gekeken. Ondanks wat ouder topic wellicht nog interessant voor anderen. Het lijkt er namelijk op dat HK voor zowel links als rechts een linker unit gebruikt. Althans op die van ons wel. De kentekenverlichting zit weliswaar afgescherm met een ondoorzichtig plaatje in beide units rechts. Ook de reflector is identiek. Ik kan het bij mij niet controleren want onze auto moet nog een trekhaak krijgen maar ik verwacht dat de normale verlichting/dimlicht dus niet symmetrisch oplicht of wat feller aan een kant vanwege de reflector in de lens. Volgens mij zou links in de linker unit het mistlicht moeten zitten en de achteruitrijlicht rechts in de rechter. Zo zie ik het bij trailerplus tenminste wel.
Hans
« Laatst bewerkt op: december 28, 2014, 10:11:46 pm door HK88S3 »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal