Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagen voor gezin?  (gelezen 11565 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hj

  • Gast
Re: Welke vouwwagen voor gezin?
« Reactie #15 Gepost op: juni 15, 2014, 07:45:38 pm »

Bij een makkelijk opzetbare wagen denk ik niet meteen aan een jamet, maar misschien heb ik er een verkeerd beeld van.
Stonden vorig jaar naast een gezin met een wagen van dat merk in Hongarije en als ik zie wat een werk dat was  ::).......daar zou ik als ik nou was goed op letten!
Succes!
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Welke vouwwagen voor gezin?
« Reactie #16 Gepost op: juni 15, 2014, 07:53:40 pm »

Hoeveel tijd wil je er voor over hebben om een klapper neer te zetten? Sommige vouwwagens zijn idd niet de snelste, maar je hoeft er zeker geen uren mee bezig te zijn.
Gelogd

L4a

  • Gast
Re: Welke vouwwagen voor gezin?
« Reactie #17 Gepost op: juni 15, 2014, 08:19:13 pm »

Bij een makkelijk opzetbare wagen denk ik niet meteen aan een jamet, maar misschien heb ik er een verkeerd beeld van.
Stonden vorig jaar naast een gezin met een wagen van dat merk in Hongarije en als ik zie wat een werk dat was  ::).......daar zou ik als ik nou was goed op letten!
Succes!

Als je het bij Jamet over een snelklapper hebt dan wordt het type Jametic bedoelt, deze is hetzelfde als de Trigano Odyssee en ook de Combi Camp Flexi heeft hetzelfde klapsysteem. Daarom zijn deze 3 samen al eerder in dit topic benoemd.

Wijzelf hebben de Odyssee gehad en het is écht een makkelijk op te zetten wagen. De voortent is één geheel met het slaapgedeelte en zet je daarom altijd gelijk mee op. Dit zijn maar een paar handelingen om te doen, een stok of 3 voor de stevigheid en een paar haringen en zo ben je binnen een mum van tijd met de basis klaar. Exact hetzelfde geldt dus ook voor de Jametic en de Flexi.
Ik weet dat de Jametic vanuit dezelfde fabriek komt als de Odyssee, maar de Odyssee schijnt degelijker te zijn. Daar hangt dan vanzelfsprekend gelijk een iets duurder prijskaartje aan.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Welke vouwwagen voor gezin?
« Reactie #18 Gepost op: juni 15, 2014, 10:09:30 pm »

Waarom een wagen waar je met 4 personen in kunt slapen. De kids kunnen prima en een bijzettentje. Dat doen ze bij ons al toen de jongste bijna 6 was.
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Welke vouwwagen voor gezin?
« Reactie #19 Gepost op: juni 15, 2014, 11:21:17 pm »

Wij hebben een Flyer gehad, weliswaar voor 3 personen, maar 4 kan gemakkelijk. Valt bij mij niet in de categorie "claustrofobisch" Integendeel zelfs. Je hoeft niet over je kind (of kinderen) heen te kruipen bij het naar bed gaan. De Aero die we nu hebben is qua ruimte wel praktischer ingedeeld. Maar ik blijf toch altijd nog een beetje stiekum verliefd op ons eerste "toverdoosje". Dus mijn mening is wel wat gekleurd :O

Enne... onze zoon is ruim negen, maar die peinst er niet over om in een apart tentje te slapen hoor. Vindt het veel te gezellig met zn allen bijelkaar.
Gelogd

MJB

  • Gast
Re: Welke vouwwagen voor gezin?
« Reactie #20 Gepost op: juni 16, 2014, 10:23:03 am »

Aart Kok heeft ook een aantal dubbelklappers in het assortiment.

Overigens, onze kinderen (5 & 7) slapen in een apart tentje (Kuifuil), en voor een nachtje kunnen ze met hun luchtbedden in de wagentent op het kuipzeil.
Gelogd

JPS71

  • Gast
Re: Welke vouwwagen voor gezin?
« Reactie #21 Gepost op: juni 16, 2014, 11:35:44 am »

Bedankt voor de tips tot nu toe......
Wij willen onze kids NIET in een appart tentje. NIET dus....
Het liefst gewoon net als wij van de grond in de wagen.....daarom vallen de Holtkampers ook af.

Aart Kok gaat niet lukken voor onder de 3000,- helaas.

Dus nu maar zoeken naar een odyssee of een camplet of jametic.
Heb wel het idee dat onze timing niet zo best is.......
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Welke vouwwagen voor gezin?
« Reactie #22 Gepost op: juni 16, 2014, 11:59:40 am »

In de Holtkamper Flyer slapen ze ook niet op de grond hoor, want ze liggen op een harde deksel (waarop dan natuurlijk luchtbedden oid gaan).
Lijkt mij dat je die niet hoeft af te strepen dus. En is ook 2e hands in alle budgetten verkrijgbaar.

Met de Odyssee/Jametic/Camplet's zit je wat mij betreft ook echt in de goede richting hoor. Heel veel keus ook. Let wel op of je wel of niet een luifel wil .... Bij vele van de 3 bovengenoemde wagens hoeft namelijk geen luifel te zitten, maar heb je het over een slaapdeel+voortent. Dit is bij de Flyer weer wezenlijk anders.

De luifel dus. Ik wil de hem toch even genoemd hebben.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Gelogd

Flipover

  • Gast
Re: Welke vouwwagen voor gezin?
« Reactie #24 Gepost op: juni 16, 2014, 05:24:26 pm »

Om een Flyer te typeren als een tenttrailer met een kleine ruimte. Sorry, maar dan heb je een verkeerde voorstelling van de indeling. Mocht je in het midden van het land wonen dan ben je van harte welkom voor een rondleiding in het mooiste model wat Holtkamper heeft voortgebracht. :O
Gelogd

FrankDebij

  • Gast
Re: Welke vouwwagen voor gezin?
« Reactie #25 Gepost op: juni 16, 2014, 06:02:31 pm »

Een smitveld beauvist.
Zou ook een optie kunnen zijn.
Er staan er een paar van op marktplaats.
http://link.marktplaats.nl/814742827
Gelogd

JPS71

  • Gast
Re: Welke vouwwagen voor gezin?
« Reactie #26 Gepost op: juni 16, 2014, 06:24:19 pm »

Om een Flyer te typeren als een tenttrailer met een kleine ruimte. Sorry, maar dan heb je een verkeerde voorstelling van de indeling. Mocht je in het midden van het land wonen dan ben je van harte welkom voor een rondleiding in het mooiste model wat Holtkamper heeft voortgebracht. :O

Ja sorry beetje kort door de bocht....maar zo op de foto's ziet het er toch een stuk krapper uit.

Die smitveld ken ik nog niet.
Gelogd

Hj

  • Gast
Re: Welke vouwwagen voor gezin?
« Reactie #27 Gepost op: juni 16, 2014, 07:47:27 pm »

Denk dat een camplet binnen een stuk minder ruimte heeft dan een flyer.....
Maar goed, ik ben een flyer fan dus een beetje een waas voor mijn ogen ;)
Ga eens kijken bij bijv Erica recreatie die hebben verschillende soorten en is dichtbij holtkamper in Bunnik.
Ook een combicamp zou nog kunnen
Gelogd

JPS71

  • Gast
Re: Welke vouwwagen voor gezin?
« Reactie #28 Gepost op: juni 16, 2014, 08:02:44 pm »

Die beauvist is ook erg mooi....maar helaas geen keuken.

Ik zou inderdaad eens een flyer in het echt moeten zien. Blijf het wel jammer vinden dat de kids dan niet van de grond af kunnen slapen.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Welke vouwwagen voor gezin?
« Reactie #29 Gepost op: juni 16, 2014, 08:16:00 pm »

Ik schreef het al eerder: Bij de Flyer slapen de kinderen niet op de grond maar van de grond af ... (Tenzij je doelt op de ondertent. Maar dat is bij elk type vouwwagen 'slapen op de grond')
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal