Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: keuze Holtkamper Flyer 2000 of trigano odysee 2007  (gelezen 4756 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jametarizona

  • Gast
keuze Holtkamper Flyer 2000 of trigano odysee 2007
« Gepost op: juli 08, 2014, 09:04:52 am »

Beste Mensen,

Ik kan kiezen tussen twee vouwwagens: de holtkamper Flyer en de Trigano Odysee.
Mij lijkt me de opbergruimte in de holtkamper voor tafel stoelen en kleding beperkt, zeker als er nog luifels en erkers en stokken bij zitten. De Trigano heeft een volledig belaadbare vloer.
het gaat ons erom dat we met drie kinderen  (4,7,9) er in kunnen slapen en onze kleding in de banken kunnen bewaren.

wat is jullie advies?
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: keuze Holtkamper Flyer 2000 of trigano odysee 2007
« Reactie #1 Gepost op: juli 08, 2014, 11:35:09 am »

Ik neem aan dat je kinderen in een eigen tentje slapen? Wij hebben ook 3 kids maar zweren bij de Arizona in verband met de beschikbare ruimte.... 2 slaapcabine's en 2 ondertentjes en een grote leefruimte...... Vanwaar de overstap naar een kleinere enkelklapper?
Gelogd

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: keuze Holtkamper Flyer 2000 of trigano odysee 2007
« Reactie #2 Gepost op: juli 08, 2014, 11:51:24 am »

Wij hebben een Flyer en de bergruimte wordt bij ons in beslag genomen door stoelen, tafel, luifel, tentdoek, toiletje, skottel en wat los grut.
Er kan dus veel in, maar als je zo als wij veel meeneemt  ::) is er weinig ruimte over voor kleding (we zijn met z'n vieren). Als ik wat efficienter zou inpakken, minder mee zou nemen en dergelijke, denk ik nog steeds dat er vrij weinig ruimte zou zijn voor kleren voor vijf personen.

Wij stoppen daarom de kleren in afsluitbare plastic bakken achter in de auto. De bakken staan dan opgestapeld in de voortent tijdens het kamperen.

De Flyer is wel ruim (ca. 25m2) en snel op te zetten, en kwalitatief goed in elkaar gezet. Het is een dubbelklapper (eigenlijk een enkelklapenkelschuiver  :+), waardoor je ongeveer 6 keer de wagenbak aan ruimte hebt.
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: keuze Holtkamper Flyer 2000 of trigano odysee 2007
« Reactie #3 Gepost op: juli 08, 2014, 01:10:36 pm »

Eerlijk gezegd zou ik voor de Odyssee gaan, puur om de ruimte voor je bagage én de slaapplekken. Je kunt je bagage allemaal kwijt in de bak, en kunt het daar gewoon laten, je hoeft niet eerst ruimte te maken (en waar laat je het dan?) Daarnaast heb je een soft-top, dus ook daar kun je bijvoorbeeld stoelen opleggen. Al met al ben je flexibeler met de Odyssee als de Flyer.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: keuze Holtkamper Flyer 2000 of trigano odysee 2007
« Reactie #4 Gepost op: juli 08, 2014, 01:14:00 pm »

Ik ken de bergruimte in de trigano niet dus ik kan me daar niet over uitspreken.
Ik weet niet welke luifels je nog bij hebt maar het meeste zit gewoonlijk aan de Flyer geritst zodat je niet te veel losse stukken bij hebt. Losse stokken zeker al niet. Ik denk dat wij er twee hadden in liggen die we uiteindelijk nooit gebruikt hebben. bij ons lagen die dan wel in de bakken. Kleding lag bij ons net als bij Alexander in bakken maar dan niet in de auto maar in de Flyer zelf. Maar je zou de kleding idd in de bakken kunnen leggen ruimte zat.
De tafel lag zeker nog mee op het bed, en de slaapmatjes ook. Er is best wat in te laden in de Flyer.
Wat wij nadelig vonden bij de Flyer is dat je alles altijd moet uitladen bij aankomst. Het zijn allemaal spullen die je nodig hebt dus ze krijgen altijd wel een plek daar niet van maar voor één of twee overnachtingen vonden wij dat nadelig daarom dat wij voor de kleine broer Spacer gekozen hebben, zelfde bergruimte maar dan onder het bed  :)
 De voortent is eigenlijk even ruim als bij de Flyer omdat de wanden minder schuin aflopen. Maar met 3 kinderen is de FLyer toch een beter alternatief zeker met de mooie slaapruimte.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: keuze Holtkamper Flyer 2000 of trigano odysee 2007
« Reactie #5 Gepost op: juli 08, 2014, 01:57:18 pm »

Ik zou voor de odyssee gaan. Hij is ook een stuk jonger.
Wij hebben na onze louisiana ook voor de keus gestaan welke kleinere klapper (lees: makkelijkere klapper) er voor terug zou komen.
De bagageruimte onder het bed vonden wij heel belangrijk. Niet meer alles leeg moeten maken bij een overnachting. Uiteindelijk is het ipv een odyssee of jametic
toch een combicamp geworden, maar ook omdat wij juist geen 2 vaste bedden meer wilden. Onze 3 jongens slapen inmiddels in eigen tentjes. En de vaste keuken was voor ons een punt.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: keuze Holtkamper Flyer 2000 of trigano odysee 2007
« Reactie #6 Gepost op: juli 08, 2014, 08:28:40 pm »

Leeftijd zegt echt niet alles!
Ik zou me daar niet door laten lijden...maar probeer zeker te controleren dat de leeftijd die ze opgeven de ECHTE leeftijd is. De laatste tijd hoor en lees je toch wel meer over wat leeftijdsfraude.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: keuze Holtkamper Flyer 2000 of trigano odysee 2007
« Reactie #7 Gepost op: juli 08, 2014, 08:33:05 pm »

Citaat van: Alex link=topic=14461.msg187270#msg187270
Dacht ik vroeger ook.
Maar ben blij dat ik mijn 2005 jametic heb ingeruild voor een 2002 Cocoon wat een verschil in kwaliteit zeg....


Dat snap ik maar 2002 vs. 2005 vind ik iets anders dan 2000 vs. 2007.

Maar afhankelijk van het gebruik en de intensiteit daarvan zou het zomaar andersom kunnen zijn
« Laatst bewerkt op: juli 08, 2014, 08:48:01 pm door C5CCV »
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: keuze Holtkamper Flyer 2000 of trigano odysee 2007
« Reactie #8 Gepost op: juli 08, 2014, 09:23:38 pm »

Kan zijn maar ik ruil mijn HK Spacer van 1999  zelfs niet voor een Trigano Odysee van 2009  :N

Pas op, ik zeg geen slecht woord over de Trigano, alle respect voor mensen die graag met die wagen kamperen maar ieder gewoon zijn eigen keuze. Ik heb ooit de meeste merken allemaal gewikt gewogen en een soort klassement van kwaliteit en eisen in "mijn" hoofd.
Keuzes moet ieder voor zich maken door te kijken, te voelen en oog te hebben voor het beschikbare budget en vooral het doel dat je hebt voor je vouwwagen.
Wij gaan bv niet heel vaak weg maar als we weg gaan wil ik dat onze kar staat als een huis, ik wil geen geknoei en hij moet vlug staan. Goed bed, veel bergruimte. Hij mocht niet te duur zijn en toch van zeer degelijke kwaliteit zijn en liefst nog veel jaren meegaan. Als het even kon liefst nog zijn waarde wat houden, zo niet dan toch nog wat geld opleveren aan wisselstukken of tenminste een bruikbaar chassis.
Besluit, een Holtkamper!



Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal