Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Lange man in een vouwwagen  (gelezen 3539 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wendycast

  • Gast
Lange man in een vouwwagen
« Gepost op: augustus 15, 2014, 11:39:22 pm »

Na het hele topic gelezen te hebben over de Lange man, heb ik een nieuwe uitdaging. Wij zijn ook aan het oriĆ«nteren voor een vouwwagen, We hebben jaren terug een roadmaster ideal van 1987 gekochten, maar hadden elk jaar slaande ruzie met het opzetten. Wat een onding. Na een paar jaar hebben we de vouw van de wagen verwijderd en gebruiken we de wagen als bagagewagen voor onze tent en kampeerspullen. Maar nu we op de camping een paar veeeeeel jongere vouwwagens hebben gezien, blijkt dat het een stuk makkelijker is geworden om er een op te zetten.  Dus het begint weer te kriebelen.

Maar nu de uitdaging : mijn man is 2.08 mtr.  We hebben maat een klein budget.  Graag ontvangen we tips over modellen of foefjes om een bed te verlengen.  Succes, we wachten in spanning af.

PS ik heb een nieuw topic geopend omdat de andere al zo oud was.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Lange man in een vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 16, 2014, 07:15:55 am »

Lengte is best lastig, je breidt een vw niet zomaar even uit. Onze Jametic had een bed van 210 cm. dat is nog te kort en voelde niks langer dan het bed van 200 cm van onze huidige Cocoon. Maar er zijn wel vw's met een langer bed. O.a. in sommige Aart Kok's kun je kiezen voor de optie XXL bed ( of hoe het ook maar heet). Maar dat zijn weer geen Low Budget wagens.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mars

  • Gast
Re: Lange man in een vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 16, 2014, 07:46:31 am »

Wij hebben een HK Flyer gehad. Hier had ik het bed zo'n 30 cm langer gemaakt, demontabel.
Het zitje gebruikten wij nooit.
Heb een 3cm dikke houten  plaat op maat gemaakt, als verlengstuk van het bed.
Tussen deze houten plaat en het zitje, antislip gelegd ivm schuiven en kraken van hout-op-hout.

Deze lag op beide zittingen van het zitje. 2 kussens van het zitje gebruikt als matrasverlenger en klaar.
Enige nadeel was dat het slaapgedeelte niet meer af te sluiten was voor insecten.(gaas), door deze verlenging.
Een eenvoudige manier om je bed te verlengen.
Uiteraard nog langer te maken, door een bredere plank te gebruiken of meerdere smalle.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Lange man in een vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 16, 2014, 08:15:31 am »

Aart kok is gewoon "low". Ze hebben wel nagedacht hoe je moet liggen als je langer bent, maar zijn vergeten dat je ook moet kunnen staan. De beduitbouw zit namelijk precies daar waar de meeste stahoogte is. Voor mij met mijn 2.12 lengte is dat niet te doen.

Het is afhankelijk hoe je samen slaapt, maar ik lig in een Panorama op de wagenbak. Die is 140x205, maar de tent is flexibel dus ik lig gewoon met mijn voeten tegen de voorkant van de cabine aan. Ligt prima! Het uitklappende bed is 160x210. Een Panorama heeft ook voldoende stahoogte, dat kun je niet van alle klappers zeggen.

Een groter bed tref je aan in een CombiCamp Valley, maar die is tweepersoons en ook hier is stahoogte onvoldoende. Een 3Dog heeft een bed van 220x180 maar is duur, je kunt dan naar de kopie van Campwerk kijken. Zijn wel allemaal duurdere opties, een Jamet Rondo (voorganger Panorama) is betaalbaarder.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Lange man in een vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 16, 2014, 11:14:06 am »

Die beduitbouw van de AK vond ik ook niets, steekt inderdaad uit in de voortent. Een Jametic is misschien wel een optie als je een bed op de wagenbak maakt. Is volgens mij het zelfde als de Rondo en betaalbaar. Als je zelf een bed maakt is het natuurlijk naar wens aan te passen. Nadeel van de Jamets is dat het tentdoek aan achterzijde schuin loopt, waardoor het bed wel 210 cm is, maar het veel kleiner aanvoelt door het schuin lopende doek waar je kussen ligt. Je ligt dan met je hoofd tegen het doek. En als je wat rommelt en de kussens verschuiven wat, komen deze erg snel tegen het tentdoek. Het tentdoek slaat dan snel door waardoor je kussen nat wordt als het regent. (ervarings deskundige).
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

danny060473

  • Gast
Lange man in een vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 16, 2014, 01:20:37 pm »

Wij gaan juist van de Jamet Rondo naar een Aart Kok livingstone met het xl bed, dit jaar hebben we niet 1 dag in de voortent gebivakeerd zelfs niet met die zware regenbuien. Ikzelf meet 2 mtr dat scheelt nogal met Tallguy 212. En ja ik loop aan de lage kant tegen het tentdoek, maar dat zal dus zelden zijn. Koken doen we nu buiten met het gasstel in het midden van de tent(hoge kant) dat was ook geen issue in de winkel. Mochten we onverhoopt toch een dag binnen moeten zitten, klap ik het bed verlengstuk om en heb ik ruimte zat met ons drietjes.

Alleen nu nog sparen/aanschaffen en in real life ervaren;-), Rondo vandaag verkocht dus volgend jaar zal het in ieder geval gebeuren !
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Lange man in een vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 16, 2014, 01:46:24 pm »

Koken doen we nu buiten met het gasstel in het midden van de tent(hoge kant) dat was ook geen issue in de winkel.
Tja, dat heb ik ook altijd gezegd. Ik ben dan wel een schamele 1.87, maar het gasstel zit onder het hoogste punt van de luifel en als je in de Dometic moet zijn sta je per definitie voorover. Maar met 1.87 kan ik niet beoordelen hoe e.e.a. 'aanvoelt' als je echt lang bent. En ook/zelfs tussen 2.00, 2.08 en 2.12 zullen forse verschillen merkbaar zijn. Wat voor iemand van 2.00 werkbaar kan zijn, kan onoverkomelijk blijken voor iemand van 2.08 of 2.12. Dat geldt nu eenmaal voor talloze situaties in het dagelijks leven waar lengte een rol speelt. Maar ik kan me voorstellen dat als je je eigen (vakantie-)omgeving creeert of aanschaft, je liever nu eens helemaal geen compromissen wilt.  :)
Gelogd

danny060473

  • Gast
Lange man in een vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 16, 2014, 02:54:51 pm »

Maar ik kan me voorstellen dat als je je eigen (vakantie-)omgeving creeert of aanschaft, je liever nu eens helemaal geen compromissen wilt.  :)
[/quote]

Bestaat dat dan "zonder compromissen" ?;-)
Gelogd

vandermark

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist - 2006
    • Bart van der Mark Fotografie
Re: Lange man in een vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 18, 2014, 04:12:37 pm »

In de Smitveld Ruebist slaap je op de wagenbak. Het matras bestaat uit twee delen waarbij je normaal een bed van 210x140 hebt. Ik heb er een nieuw matras ingezet van 220 lang en dat past makkelijk. Komt nog bij dat je aan de voetenkant geen doek hebt, ze kunnen makkelijk wat uitsteken. De tent is daar bij het in- en uitstappen ook erg hoog. Kortom ik denk dat de Smitveld Ruebist erg geschikt is voor de (erg) lange man :-)  (Ben zelf 2,05 m)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal