Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagen???  (gelezen 22179 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

natasjake

  • Gast
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #15 Gepost op: december 03, 2014, 10:12:09 pm »

Roadmaster family s...
Zou dat wat zijn voor ons?
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #16 Gepost op: december 03, 2014, 10:27:55 pm »

1,5 uur incluisief inrichten vind ik erg snel.
Vraag me af, of je echt goed (en mooi) en compleet ingericht, veel sneller kan zijn. (Vooral niet als beginner!!! ;-))

Je zou beter ook kijken naar een VW die een optie heeft voor 1 overnachting. Ik bedoel daarmee bijv een luifel direct aan de wagenbak ipv de hele voortent opzetten.


Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #17 Gepost op: december 03, 2014, 10:37:29 pm »

En voor 1 nacht is het ook heel handig als je direct bij je spullen kunt die je dan nodig hebt, zonder dat je alles hoeft uit te pakken, een keuken moet verplaatsen, zaken van de bovenkant moet verwijderen, et cetera dat scheelt je bij aankomst én vertrek de tijd.
Gelogd

Kamperfoelie

  • Gast
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #18 Gepost op: december 03, 2014, 11:15:23 pm »

Wij hebben een roadmaster family s en zijn toch ook wel 2 uur bezig voordat ie staat en ingericht is. Het voordeel is dat alle stokken even lang zijn. Maar ik denk dat dat voor iedere vouwwagen geldt, je moet er handig in worden.
De roadmaster family s heeft veel leefruimte en ik vind de harde deksel prettig. En je hebt veel laadruimte doordat de bedden 1.40 m zijn en niet 1.60 m., daardoor heb je een breder "pad".
Wij zijn heel tevreden over onze klapper, maar of het een wagen is om mee te trekken weet ik niet. Wij hebben de vouwwagen nog niet gebruikt voor 1 nacht, nemen dan een hotel of bed & breakfast.
Veel succes met je zoektocht. Ik vond het een feestje om de vouwwagenshowrooms af te lopen.
Gelogd

LL

  • Gast
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #19 Gepost op: december 04, 2014, 08:58:49 am »

Daar is het forum zeker goed voor, heel veel informatie :)

Maar ik bedoelde in de showroom kun je zelf dingen zien en proberen, zo vinden wij een vouwwagen zonder middenpad niet praktisch en je moet soms consessies doen. Laden onder het bed zo ik graag willen, maarja dat gaat met een middenpad dan vaak weer niet. Door veel te bekijken kan je ook een keuze maken in kwaliteit e.d.

Kortom een leuke zoektocht! En daarna heerlijk op vakantie met je eigen stekkie
Gelogd

karin

  • Gast
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #20 Gepost op: december 04, 2014, 09:54:29 am »

Wij hebben een paar maanden terug een trigano odyssee gekocht. Als nieuwelingen op het gebied van een vouwwagen hadden wij hem erg snel staan! We deden er ongeveer 3 kwartier over (inclusief voortent, aangezien deze er aan vast zit). Dit was de allereerste keer, zonder ooit een vouwwagen te hebben opgezet. Ik neem aan dat de volgende keren zeker nog sneller kunnen!
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #21 Gepost op: december 04, 2014, 06:41:47 pm »

Roadmaster family s...
Zou dat wat zijn voor ons?
Is zeker een hele mooi, degelijke en ruime super klapper.
Wij hebben deze en bevalt heel erg goed.

Persoonlijk zeg is dat de Roadmaster niet echt geschikt is om mee rond te trekken.
Dan bedoel ik van camping naar camping om de paar dagen.
Het opzetten niet moeilijk. Maar kost ons zeker 2 uurtjes.

Natuurlijk is niets onmogelijk.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

natasjake

  • Gast
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #22 Gepost op: december 07, 2014, 06:49:59 pm »

Oei...wij zouden echt wel ééntje willen die snel opzet en dan denk ik aan een half uurtje ofzo...of is dat onrealistisch?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #23 Gepost op: december 07, 2014, 07:03:35 pm »

Nee hoor die zijn er ook wel.

Maar dan kom je meer bij aart kok en holkamper terecht.
En hou er wel rekening mee hoe sneller hoe minder ruimte.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #24 Gepost op: december 07, 2014, 07:07:42 pm »

Wij hebben onze Camplet echt wel binnen een half uur staan. Wel zijn wij trekkers, dus we proberen niet (te) veel rotzooi mee te slepen. Met drie kleintjes geen heel makkelijke opgave, maar het lukt wel. Pakken we wel de avond van te voren de kledingtassen in. Tevens hebben we zo min mogelijk extra's aan de Camplet gehangen, dus geen luifel of windschermen oid. Een grote tijdvreter zijn de 4 fietsen op de klep, die moeten er stuk voor stuk op of af en dat is geen heel snel bevestigingssysteem. Stormbespanning zetten we alleen als de omstandigheden daar toe uitnodigen. In de wagenbak ligt de originele matras op een akwamat met een dubbele slaapzak, in de deksel liggen twee inflatings met slaapzakken. En een Deryan in de voortent. Dat blijft allemaal liggen, klappen we zo mee in. Bovendien hebben we wel een zijtent bij ons, die kost eigenlijk nog de meeste moeite en tijd om op te zetten. Staan we langer, ritsen we die aan, voor één of twee nachten volstaat het nu nog om het zijscherm er in te hebben. De keuken hoeft alleen maar een kwartslag gedraaid te worden en de gasfles en 230V moeten aangekoppeld worden.
« Laatst bewerkt op: december 07, 2014, 08:38:47 pm door sanderv »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #25 Gepost op: december 07, 2014, 08:23:33 pm »

Citaat
Oei...wij zouden echt wel ééntje willen die snel opzet en dan denk ik aan een half uurtje ofzo...of is dat onrealistisch?

Opzetten van de wagen in een half uurtje is zeker niet onrealistisch, er zijn verschillende wagens die daar aan kunnen voldoen.
Maar alhoewel zowel mijn huidige als mijn vorige (Trigano Odyssee) wagen zelf ruimschoots binnen dit half uurtje staan, ben ik nog nooit binnen die tijd volledig klaar geweest. Je bent eerst al tijd kwijt om hem op de goede plek neer te zetten, dan waterpas (en die plekken zijn nooit recht, begrijp niet waarom ik die plekken altijd heb :P ), dan je spullen van de bovenkant eraf (want die grote stoelen zitten toch echt prettiger O0 ) Het opzetten is daarna in no-time gedaan, maar dan moeten nog de haringen, stroom, gas en water en nog zo wat van die kleine dingen. Elk op zich kosten niet zoveel tijd, maar alles bij elkaar ben je toch snel weer extra tijd kwijt.

Dus houdt er altijd rekening mee dat je ook met een snelle vouwwagen al snel meer tijd kwijt bent dan je denkt. :J (Ter vergelijking: thuis kan ik mijn wagen in 5-10 minuten volledig opzetten in mijn voortuin, vergelijkbaar met die filmpjes die je op internet altijd ziet. Op vakantie ben ik toch al snel een uurtje bezig met alles.
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #26 Gepost op: december 07, 2014, 08:44:27 pm »

Wat is snel... onze Flexi hebben we met twee personen opgebouwd en ingericht in een uur tijd. Afbreken dito. Uitklappen duurt enkele minuten, dan staat je droog, maar de zaken als grondzeil, luifel en inrichten, haringen kosten nu eenmaal ook tijd. De keuken kan van de wagen af, maar dat hoeft niet. Niet zeulen met de keuken scheelt al weer enkele minuten. Voor een overnachting ben je inclusief rechtzetten binnen een half uur wel klaar. Het is ook, zoals al eerder opgemerkt, ook een kwestie van goed voorbereiden: wat neem je mee, en waar laat je het.

En oefening baart kunst  :)

Nu is de Flexi nog niet zo lang op de markt (2012) maar wellicht kan je voor jullie budget kijken naar een gebruikte Gerjak Tago Settler, dat is ongeveer dezelfde wagen.

Succes en plezier bij het uitzoeken!

Ga vooral wagens kijken. Hint: met Hemelvaart is de grootste showroom van Nederland neergestreken in het Brabantse Vessem....  :#

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #27 Gepost op: december 07, 2014, 10:24:58 pm »

De odysee stond bij ons voor een overnachting na waterpas zetten nog geen 10m.
Volledig met alle haringen max. een uur, maar meestal deed ik het in fases en lag het aan het er weer voor ik alle haringen ging meppen.
Inpakken ook al een uur.

Nu met de kyte maakt het niks uit kort of lang staan, maar na het waterpas zetten een 15m maar meestal rustig aan.
Inplakken met de kyte net zo lang.

Rotzooi erom heen tel ik even niet dan.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

PetraL

  • Gast
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #28 Gepost op: december 08, 2014, 01:39:30 am »

Maar waar hebben we het nu over? VW uitklappen zal ons ook zeker binnen een half uurtje lukken.

Maar dan hebben we inderdaad de dingen als:
Waterpas zetten, de ene x vat t mee, de andere x valt t tegen,
Haringen slaan, ook daar: de ene x vat t mee, de andere x valt t tegen. (Hoeveel haeingen sla je?)
En dan de keuken: vol bepakt: pfff wat een zwaar ding! Maar dat kost je in totaal 30 seconden, eerst 20 seconden eraf halen en ergens neerzetten. Dan (als de VW opstaat) 10 seconden op de goede plaats zetten. Dus tja.....
En dan als laatste nog: wat heb je allemaal bij je?
Zoals sanderv schrijft, ze zijn hebben minder bij omdat ze rondtrekken, en dus zo snel klaar zijn.
Wij willen zoveel mogelijk van alle gemakken voorzien zijn, en nemen dus heel veel mee (heel veel! :-)).


Nogmaals mijn VW "kaal" heb ik zo staan, als je dus dat allemaal niet meetelt....
Gelogd

natasjake

  • Gast
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #29 Gepost op: december 08, 2014, 09:24:51 am »

In de wagenbak ligt de originele matras op een akwamat met een dubbele slaapzak, in de deksel liggen twee inflatings met slaapzakken. En een Deryan in de voortent. Dat blijft allemaal liggen, klappen we zo mee in. Bovendien hebben we wel een zijtent bij ons, die kost eigenlijk nog de meeste moeite en tijd om op te zetten. Staan we langer, ritsen we die aan, voor één of twee nachten volstaat het nu nog om het zijscherm er in te hebben. De keuken hoeft alleen maar een kwartslag gedraaid te worden en de gasfles en 230V moeten aangekoppeld worden.
Waarom ligt die matras op een akwamat?
En op het deksel slapen de kinderen dan?
Wat is een Deryan?
Sorry voor de vragen hoor, maar het is allemaal zooooo nieuw voor ons... :#
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal