Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagen???  (gelezen 22185 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PetraL

  • Gast
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #60 Gepost op: december 16, 2014, 01:09:40 am »

En ik altijd maar denken dat een lege vouwwagen / aanhanger eerder geneigd was om te gaan springen / slingeren dan een beladen aanhanger / vouwwagen   :I

Ik ook.
Vooral dat "springen", dat is toch ook zo?....
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #61 Gepost op: december 16, 2014, 05:36:23 pm »

En ik altijd maar denken dat een lege vouwwagen / aanhanger eerder geneigd was om te gaan springen / slingeren dan een beladen aanhanger / vouwwagen   :I
Onze Jametic die sprong niet, maar deinde heen en weer, van links naar rechts. Het kan ook een combinatie zijn geweest van wellicht net iets te zachte banden, al had ik die wel op de voorgeschreven spanning, en veel gewicht in de wagen. Een jametic zou leeg iets van 365 kg wegen. Er lering uit trekkende dat onze huidige Cocoon aanmerkelijk zwaarder is dan HK opgeeft, zal dat bij de Jametic ook wel zo zijn geweest. Maar heb die nooit gewogen. Ik denk dat die heel dicht bij de 650 kg zat met alle kampeerspullen er in, of wellicht meer. Maar feit was dat het ding lichtjes heen en weer begon te wiebelen bij een snelheid van ruim 100 op de snelheid in Slowakije. had het eerder nog niet gemerkt, ook niet bij 120 in de nacht op de snelweg. Maar in het donker zie je ook niet zo veel in de spiegel. Later die vakantie nog een keer meegemaakt. Na het monteren van de schokbrekers nooit meer meegemaakt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #62 Gepost op: december 16, 2014, 06:59:12 pm »


En ik altijd maar denken dat een lege vouwwagen / aanhanger eerder geneigd was om te gaan springen / slingeren dan een beladen aanhanger / vouwwagen   :I
Het springen van een lege wagen komt omdat het een laag gewicht heeft. Iets wat licht is gooi je makkelijker omhoog dan iets wat zwaar is.
Dijnen en (op)slingeren gebeurt wanneer je te weinig demping hebt. Schok"dempers" hebben een enorm positief effect op het gedrag van de vouwwagen. Voorheen hadden we een Saris aanhangwagen vergelijkbaar in gewicht en afmeting met onze Livingstone, deze lag als een huis achter de auto, maar de vouwwagen met schokdempers ligt rotsvast.
Blijft natuurlijk dat je wel je snelheid moet aanpassen aan de omstandigheden! Ook een aanhanger met schokbrekers is aan het slingeren te krijgen, door een slecht wegdek, slechte belading te hoge snelheid.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #63 Gepost op: december 16, 2014, 08:44:54 pm »

Schok"dempers" hebben een enorm positief effect op het gedrag van de vouwwagen.
Dat is sowieso waar, onze CC ligt ook als een huis achter de auto, ook op hogere snelheden, mede dank zij de schokdempers neem ik aan.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #64 Gepost op: december 17, 2014, 05:07:41 pm »

Dat is sowieso waar, onze CC ligt ook als een huis achter de auto, ook op hogere snelheden, mede dank zij de schokdempers neem ik aan.
Rare en wilde en ongewenste bewegingen worden gedempt, dat is de bedoeling. Met alleen een torsie as deint, beweegt de boel nog even na.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

PetraL

  • Gast
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #65 Gepost op: december 17, 2014, 09:00:01 pm »

Gelukkig rijdt onze VW ook zalig! geen geslinger of gestuiter.

We hebben nog een aanhangwagen hier, man man wat een stuiterbal en idd zeker als ie dus leeg is.
Gelogd

simonep

  • Gast
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #66 Gepost op: december 27, 2014, 07:29:40 pm »

Ik zal het vanzelf gaan ondervinden.zomer 2015 gaan we meteen 1650 km rijden
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #67 Gepost op: december 27, 2014, 07:36:09 pm »

Onze jamet voorzien van schokdempers hebben ruim 1400 km heen en dezelfde route weer terug heeft zich voorbeeldig gedragen. Niet alleen de schokdempers zorgen voor een prima wegligging ook de juiste belading (kogeldruk) zorgt voor ontspannen rijden.
Gelogd

av

  • Gast
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #68 Gepost op: januari 01, 2015, 09:43:04 pm »

Wij ruilen binnenkort onze Odyssee vermoedelijk in voor een CC Valley.
Snelheid van opzetten is een argument hoewel ik in de afgelopen jaren gemerkt heb dat snelheid van opzetten voor mij eigenlijk betekend: gemak van opzetten.

Je ziet mij dus bij het opzetten niet met een stopwatch rondlopen  :).
We willen dit jaar weer naar Schotland met de klapper en willen graag een paar tussenstops maken en fietsen mee.
Met een disselbak is een vast deksel met bagagedrager dan wel handig.
De losse keuken van de Trigano is mooi en uitgebreid maar ook behoorlijk zwaar. Een keuken die er niet af hoeft is dan makkelijker. De doorloopkeuken is een oplossing maar die is dan ook meestal niet voorzien van water. De koelbox moet er uit en neemt vervolgens elders weer ruimte in.
En inderdaad ook alle kleine na-klusjes gaan ten koste van het gemak. Daar zitten overigens ook wel weer interessante verschillen. De meeste dubbelklappers hebben nagenoeg hetzelfde systeem, maar sommige modellen van Aart Kok hebben maar de helft van het aantal haringen t.o.v. bijvoorbeeld de Trigano. Helemaal geen haringen zoals in de CC en de Trigano Alpha is dan nog makkelijker. In de meeste dubbelklappers heb je bovendien nog een aantal buizen die je aan moet brengen nadat het geheel opgeklapt is.
Hoef je vervolgens je gas en water niet aan te sluiten is weer een klusje minder.

De meest zinvolle opmerking in deze draad vond ik overigens wel: Ervaring opdoen. Dat is de enige manier om er achter te komen wat het best bij je past.
Als we nu inruilen dan is het voor ons ook de 4e vouwwagen, waarvan de eerste ongeveer 25 jaar oud was en de tweede 4 jaar oud.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #69 Gepost op: januari 01, 2015, 09:54:33 pm »

snelheid van opzetten voor mij eigenlijk betekend: gemak van opzetten.
Ik denk dat deze 2 nog wel een verward worden! Ik heb het nog niet eerder zo helder hgesteld gezien.
Denk inderdaad dat het belangrijk is dat het relatief weinig effort kost, dat de snelheid dan ondergeschikt is :)
Het is tenslotte vakantie, tijd hebben we allemaal genoeg maar met onze energie willen we juist zuinig omspringen op vakantie ;)
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #70 Gepost op: januari 02, 2015, 01:09:14 am »

Vind ik leuk! :)106]:)6]
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #71 Gepost op: januari 02, 2015, 08:12:19 am »

Helemaal mee eens met bovengenoemde uitspraken en had ik al eerder omschreven bij de keuze voor onze Cocoon.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #72 Gepost op: januari 02, 2015, 10:21:22 am »

Ben er ook voor te vinden!
Gelogd

natasjake

  • Gast
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #73 Gepost op: januari 08, 2015, 09:56:50 am »

Maar als echte leek zie ik dus echt de bomen niet meer door het bos... :I
Als jullie weten wat ik zoek, kunnen jullie dan wat voorstellen doen aub?
Of ev. interessante aanbiedingen doorsturen? Als ik bijv. op Marktplaats kijk weet ik echt niet of het een snelle klapper is of niet.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #74 Gepost op: januari 08, 2015, 11:00:53 am »

http://link.marktplaats.nl/m839195419
http://link.marktplaats.nl/a1016044299
http://link.marktplaats.nl/a1006301798
http://link.marktplaats.nl/m885367814
http://link.marktplaats.nl/m885250607

Heb er een paar voor je die binnen jullie budget past. Veel andere merken snel klappers zitten daarboven of worden op dit moment nog niet aangeboden. Nu heb je beetje een idee.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal