Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: HEEEEELP welkeen moet ik kiezen (Keuze vouwwagen)  (gelezen 7943 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

  • Gast
Re: HEEEEELP welkeen moet ik kiezen (Keuze vouwwagen)
« Reactie #15 Gepost op: januari 18, 2015, 04:43:01 pm »

Ben ik mis dat je van België bent? Ik denk dit allen maar omdat je blijkbaar op zoek bent op Belgische websites. Zo ja kan je zoals gezegd voor reparaties en/of voor reserve onderdelen onderdelen in België altijd terecht bij kampeerwinkel camping Zorro in Kampenhout.
Als je een ouder type reist moet je altijd zelf toch wel een beetje willen knutselen en niet altijd er van uitgaan dat je nog orginele onderdelen gaat kunnen vinden.
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: HEEEEELP welkeen moet ik kiezen (Keuze vouwwagen)
« Reactie #16 Gepost op: januari 18, 2015, 05:51:47 pm »

Ben ik mis dat je van België bent? Ik denk dit allen maar omdat je blijkbaar op zoek bent op Belgische websites. Zo ja kan je zoals gezegd voor reparaties en/of voor reserve onderdelen onderdelen in België altijd terecht bij kampeerwinkel camping Zorro in Kampenhout.
Als je een ouder type reist moet je altijd zelf toch wel een beetje willen knutselen en niet altijd er van uitgaan dat je nog orginele onderdelen gaat kunnen vinden.

Klopt Mieke maar zorro heeft ook veel 2 de handse staan die hij zelf opbouwt uit inruil wagens.
Kan goed zijn dat er andere wagens zijn van raclet met dezelfde frame en andere delen. :)
Zeker als je in Belgie woont eens gaan kijken,je kan er alleen maar wijzer van worden.

Hij lijkt trouwens sterk op de raclet die wij hadden,een tropicana jr.
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2015, 05:54:14 pm door solex »
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: HEEEEELP welkeen moet ik kiezen (Keuze vouwwagen)
« Reactie #17 Gepost op: januari 19, 2015, 07:42:17 pm »

  :P WOW thanks voor de snelle en vele reacties.
NU, wat verder gezien en onze voorkeur gaat toch uit naar een dubbelklapper. over de tijd van opzetten vallen we niet.
We gaan er nu eenmaal mee op reis en eens vertrokken met de car achter op de haak zijn we op reis, dus chillmodus --> ON  :**
Daar is het forum ook voor  :O

Wat is je budget of anders, wat wil je uitgeven aan een gebruikte vouwwagen?

Wij waren zeer tevreden over de Aplen Kreuzer.
En hebben in 1e instantie ook gezocht naar een Jonge Aplen Kreuzer (een van de laatste bouwjaren)

Wij zijn uiteindelijk bij Roadmaster uitgekomen.
Ook ons maakt het niet uit of ik een uur langen bezig ben, wij zijn geen rond trekkende klappers.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Bluestyle

  • Gast
Re: HEEEEELP welkeen moet ik kiezen (Keuze vouwwagen)
« Reactie #18 Gepost op: januari 19, 2015, 09:03:09 pm »

Misschien is de Jamet Louisiana iets voor jullie . Je kunt die voor een nacht heel snel en gemakkelijk opzetten , eventueel met luifel eraan voor een nacht of weekend dan maakt het verschil met een snelle klapper bijna niets uit. En inderdaad als hem helemaal opbouwd heb je meer werk maar ook veel meer ruimte en comfort .  Het is maar net hoe je het bekijkt. Wij hebben bewust voor deze vouwwagen gekozen omdat met kleine kinderen het in de wagenbak in en uit je bed stappen beter ging als bijv. Jametic. En je kunt er een tafel in zetten, banken zitten er al in ,wel zo handig voor een nacht of weekend en altijd droge voeten. Ook wij hebben lang gezocht en hadden een oogje op de Trigano Galleon en de Cabanon Mercury ook mooie gezinswagens . Maar toch voor de jamet gekozen ivm. zelf reinigend doek dit werkt trouwens perfect  en een all in prijs met mooie keuken disselbak luifel en zijwanden enz . lekker lux dus en over de kwaliteit ben ik ook zeer tevreden. Het is misschien niet de duurste en de beste maar wel een met de meeste gebruikscomfort voor een nog betaalbare prijs. Althans dat vind ik. Succes met zoeken . Gr. Tom.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: HEEEEELP welkeen moet ik kiezen (Keuze vouwwagen)
« Reactie #19 Gepost op: januari 20, 2015, 12:38:04 am »

Zoals Tom het goed heeft beschreven, dit waren ook mijn argumenten om voor de Jamet te kiezen. En opzetten?, dat deed ik vorig jaar als alleenstaande papa, bijna geheel alleen. De opzet tijd viel mij ook nog mee. Kwestie van de stokken goed markeren. Succes met jullie zoektocht. Gr Paul
Gelogd

jjens

  • Gast
Re: HEEEEELP welkeen moet ik kiezen (Keuze vouwwagen)
« Reactie #20 Gepost op: januari 20, 2015, 03:39:20 pm »

OK effe overlopen.
Ik ben idd. van België
en dit weekend gaan we es gaan zien naar camping Zorro.

OOOHHHH en bedankt. Nu is de Jamet Louisiana er ook nog bij gekomen  WW

Misschien nog 1 vraagjes
Wat is het verschil/voordeel/nadeel van een vouwwagen met een vast deksel zoals bij de AP?
Heb nog een Prestige gevonden, maar deze heeft een zeil.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: HEEEEELP welkeen moet ik kiezen (Keuze vouwwagen)
« Reactie #21 Gepost op: januari 20, 2015, 06:20:01 pm »

Voor mij is dat een beetje een gevoels/smaak kwestie. Ik hou van de vaste deksels. Elk voordeel heeft ook zijn nadeel.
Een kuip zit aan de bak vast, openklappen en het frame klapt mee uit. (Bv Comi camp country, raclet Solena) Meestal zijn het wel versies met één vast bed. Kuip is Stevig om op te lopen en je zit wat van de grond. Je kan nadeel ondervinden om waterpas te zetten maar dat is op te lossen met wat losse hout blokjes.
Een los zeil meestal gewoon ter bescherming over de onderdelen (de meeste Raclets). Tenzij je de modellen bedoelt waarbij het zeil ook een kuip is en dus echt onderdeel van de vouwwagen, dan klapt het frame ook mee uit (bvHoltkamper Cocoon) Bij deze laatste ondervind je dan minder hinder bij het waterpas zetten. In beide gevallen biedt een los zeil het voordeel dat je er nog wat meer bagage onder kwijt kan.

Veel kijk plezier bij Zorro. Een leuke winkel maar neem het van deze rasechte Belg aan, Zorro kan niet tippen aan de Nederlandse winkels :)

Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: HEEEEELP welkeen moet ik kiezen (Keuze vouwwagen)
« Reactie #22 Gepost op: januari 20, 2015, 06:39:36 pm »

OOOHHHH en bedankt. Nu is de Jamet Louisiana er ook nog bij gekomen  WW
Voor ruimte en kwaliteit kijk ook eens naar Roadmaster.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: HEEEEELP welkeen moet ik kiezen (Keuze vouwwagen)
« Reactie #23 Gepost op: januari 20, 2015, 06:46:45 pm »

Tenzij je de modellen bedoelt waarbij het zeil ook een kuip is en dus echt onderdeel van de vouwwagen, dan klapt het frame ook mee uit (bvHoltkamper Cocoon) Bij deze laatste ondervind je dan minder hinder bij het waterpas zetten. In beide gevallen biedt een los zeil het voordeel dat je er nog wat meer bagage onder kwijt kan.
Het dekzeil van een Cocoon en andere HK's maakt geen onderdeel uit van de kuip. Dat is een apart ingeritst zeil. Een vouwwagen met dekzeil is een stuk flexibeler wat betreft het meenemen van bagage. Hoewel je op een vast deksel uiteraard ook spullen kunt laden met een net of kleed eroverheen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: HEEEEELP welkeen moet ik kiezen (Keuze vouwwagen)
« Reactie #24 Gepost op: januari 20, 2015, 07:17:40 pm »

Sorry ik was mis ik bedoelde de Holtkamper Astro, mijn excuses. De Astro was ons vorig model, ik was er niet wild van.
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2015, 07:02:43 am door Mieke »
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: HEEEEELP welkeen moet ik kiezen (Keuze vouwwagen)
« Reactie #25 Gepost op: januari 20, 2015, 11:10:05 pm »

Onze buren zweren bij Raclet. Ziet er idd mooi uit. Zij vinden het een echter sport om zo weinig mogelijk voor een vouwwagen uit te geven. In mijn verwende ogen hebben ze dan ook niks. Ik vind het niet kunnen dat de ritsen binnen 10 jaar kapot gaan en zelfs het doek vergaat. Dit heb ik nu bij 3 van hun gebakjes zien gebeuren. Ben dan ook zeker niet onder de indruk van oudere Raclets.

Daarnaast, wie wil een keuken op enkel hoogte?
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: HEEEEELP welkeen moet ik kiezen (Keuze vouwwagen)
« Reactie #26 Gepost op: januari 21, 2015, 07:57:00 am »

Onze buren zweren bij Raclet. Ziet er idd mooi uit. Zij vinden het een echter sport om zo weinig mogelijk voor een vouwwagen uit te geven. In mijn verwende ogen hebben ze dan ook niks. Ik vind het niet kunnen dat de ritsen binnen 10 jaar kapot gaan en zelfs het doek vergaat. Dit heb ik nu bij 3 van hun gebakjes zien gebeuren. Ben dan ook zeker niet onder de indruk van oudere Raclets.

Daarnaast, wie wil een keuken op enkel hoogte?

Hoi

Onze vorige vw was een raclet van 17 jaar.
Geen stukken aan de rits en waterdicht als nieuw.
Veel is afhankelijk van de verzorging door de jaren heen.
Als je iets niet goed verzorgd zal zelfs de duurste vw naar de kl...en gaan.
Ik heb er trouwens geen aandelen van maar vind wel dat je niet alles over een kam kan scheren.  :N
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: HEEEEELP welkeen moet ik kiezen (Keuze vouwwagen)
« Reactie #27 Gepost op: januari 22, 2015, 06:22:56 pm »

Daarnaast, wie wil een keuken op enkel hoogte?
Paulus of Plop  :#

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe met het materiaal omgaat.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: HEEEEELP welkeen moet ik kiezen (Keuze vouwwagen)
« Reactie #28 Gepost op: januari 22, 2015, 06:26:12 pm »

Onze buren zweren bij Raclet. Ziet er idd mooi uit. Zij vinden het een echter sport om zo weinig mogelijk voor een vouwwagen uit te geven. In mijn verwende ogen hebben ze dan ook niks. Ik vind het niet kunnen dat de ritsen binnen 10 jaar kapot gaan en zelfs het doek vergaat. Dit heb ik nu bij 3 van hun gebakjes zien gebeuren. Ben dan ook zeker niet onder de indruk van oudere Raclets.

Daarnaast, wie wil een keuken op enkel hoogte?
Is het een sport, of gewoon zuinigheid? Als ze telkens andermans oude goedkope rommel kopen is dat vragen om dit soort dingen. Een Raclet die goed is onderhouden zal zeker langer meegaan.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: HEEEEELP welkeen moet ik kiezen (Keuze vouwwagen)
« Reactie #29 Gepost op: januari 22, 2015, 07:14:45 pm »

Hoi, allereerst welkom op ons forum!
Onze eerst vw was een AP allure, ook een dubbelklapper met dekzeil. Hebben we ontzettend veel plezier van gehad. de tweede was een AK parade royal.  dubbelklapper met vast deksel. deze vw was iets ruimer. voordeel van zeil is, dat er minder gemakkelijk doek tussen het deksel kan zitten waardoor het niet dicht zou kunnen. dat was bij de parade wel vaak het geval. Een vast deksel daarin tegen, kun je weer een fietsendrager op kwijt zonder die eraf te hoeven halen en nog heel wat andere bagage.
Wij wonen in het veld, waar nog wat veldmuisjes rondhuppelen, vandaar dat wij geen vw zonder vast deksel willen, gegarandeerd "muisvrij" en droog uiteraard.
Nu hebben we een camp-let (vaste deksel dus), een 'snelklapper" maar wel weer wat minder geschikt als je nog beginnen wilt met "uitbreiden" omdat hij wat kleiner is.
Tip: sjouw eens op ons klapweekend rond, vooral op dag 1 als iedereen aan het klapper is: zie je in 1 keer veel klapper bij elkaar en ondervind je meteen de voor en nadelen.. :J
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal