Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Vochtige matrassen  (gelezen 19174 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Grsnld

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 94
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Stratos
Re: Vochtige matrassen
« Reactie #30 Gepost op: mei 21, 2015, 10:04:29 pm »

Idd, ook onze cabanon heeft nog een gesloten plank.
En ook daar last van condens ( zomers wel meer dan tijdens het klapweekend), is dus een probleem van alle bedden met een dichte onder plank. Maar die akwa mat lijkt me een mooie oplossing, binnenkort even langs bij de wit.......
Gelogd

sidi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Camp-Let
Re: Vochtige matrassen
« Reactie #31 Gepost op: mei 24, 2015, 09:03:06 pm »

@ Yolanda; We zetten tijdens de vakantie enkele keren de matrassen op z'n kant om te ventileren, en de slaapcabines hebben we overdag open. Onze CL dealer adviseerde sowieso een isolatiemat, het is dus een bekend fenomeen. Camp-Let zelf heeft ook isolatiematten in hun programma.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Vochtige matrassen
« Reactie #32 Gepost op: mei 24, 2015, 09:16:58 pm »

@sidi, hou ik zeker in gedachten!

Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Vochtige matrassen
« Reactie #33 Gepost op: mei 26, 2015, 12:45:30 am »

Ik ventileer zelf goed hoor, dus dat is het probleem niet, vocht kan gewoon niet weg, de lattenbodem heb ik verkocht en vind ik te zwaar in de deksel en hem steeds verslepen heb ik geen zin in (heb tenslotte vakantie dan toch?), de aqua matten, heb ik al eens richting stort gebracht (foutje) en zijn vrij lomp en zwaar, de verhoogde lattenbodem heb ik afgelopen dagen even in het echt bekeken, maar nee... blijft te weinig opbergruimte over, rest over het froli-systeem.. lekker licht en zal es kijken wat mn camplet dealer daarvan vind, Boxtel, heeft hem wel in assortiment, Bravo, niet standaard en Noord Bergem ook niet, maar zal es vragen waarom wel of niet, ... word vervolgd. Heb trouwens ( :off ) mn nieuw (mp) adventure luifeltje geprobeerd met pinksteren... errug blij mee!!!!
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Vochtige matrassen
« Reactie #34 Gepost op: mei 26, 2015, 02:30:21 pm »

@Marjootje, ben benieuwd naar de kosten van dat froli systeem en heb je een foto van je nieuwe luifel? Zag de andere op mp staan!  :)

Ik was van plan een topdekmatras mee te nemen, maar ook die neemt te veel ruimte in. Nu gaan we het proberen met de selfinflatable matrasjes die we hebben er onder leggen met de isolatie matjes en dan elke dag even ventileren. Dan bekijken of ik nog wat anders ga doen met de bedden.

Ik heb inmiddels wat reparatie's gedaan. Luifel is weer heel, Daniƫl heeft met zijn vader nieuwe sloten op de disselbak gemaakt en de klemmen doen ook prima hun werk. Ook de nieuwe vleugelmoeren op de keuken doen het prima.
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Vochtige matrassen
« Reactie #35 Gepost op: mei 26, 2015, 07:17:27 pm »

Vraagje, slapen jullie onder je dekbed of in slaapzakken? Wij hebben dit weekend geen vocht gehad. Slapen in slaapzakken en hebben isolatie onder matrasjes liggen.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Vochtige matrassen
« Reactie #36 Gepost op: mei 26, 2015, 07:32:43 pm »

Mijn dochter slaapt in een slaapzak op de deksel en ik onder een dekbed in de bak. Het matras in de deksel was vochtiger dan mijn matras.
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Vochtige matrassen
« Reactie #37 Gepost op: mei 26, 2015, 07:36:00 pm »

Ha, dat maakt dus niet zoveel uit.
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Vochtige matrassen
« Reactie #38 Gepost op: mei 26, 2015, 09:08:44 pm »

ik heb sinds het klapweekend voor het eerst in mn nieuwe camplet geslapen, en ook voor het eerst onder mn eigen dons dekbedje van thuis, (vanwege het forum topic waar slaap je onder). moet zeggen, dat het stukken beter slaapt dan in de slaapzakken, hadden we veel eerder moeten doen, maar heb nu wel het vocht ontdekt idd. nu was die ander camplet ook wel voorzien van oude matrassen, sliep voor geen meter, nog mn oude  caravanmatrassen erin gelegd (ja, ik weet het, een mens doet soms rare dingen) die waren zo dik dat het vocht waarschijnlijk meteen in de matrassen is opgezogen (yek). heb zojuist het froly-systeem besteld, dus zodra we ermee weggaan, zullen we zien of dit werkt.
@ Yolanda,  :off de luifel is de adventure luifel, simpel met 3 stokken dus, maar met 2 schuine zijwandjes en hij is 50 cm dieper, die boogluifel is erg mooi wel, maar weer een pakket om mee te sjouwen en aangezien wij toch "toeren" en niet meer met kleine kinderen zitten, (tenminste niet meer de bedoeling :?) wat handiger.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Vochtige matrassen
« Reactie #39 Gepost op: mei 27, 2015, 12:11:01 pm »

@Marjootje, die luifel heb ik ook gezien en dat is idd al beter dan de standaard luifel. Over dat pakket heb ik ook na zitten denken, wordt toch een beetje te veel.
Naar dat froli systeem heb ik ook gekeken, ben benieuwd wat jouw ervaringen er mee zijn en of het niet te veel ruimte in neemt. Wel een simpel systeem lijkt me.
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Vochtige matrassen
« Reactie #40 Gepost op: mei 27, 2015, 06:47:58 pm »

Ja, ben er achter gekomen dat je 10% korting krijgt via je ledenpasje, dus heb ik het geannuleerd en deze besteld, maar heb nog geen bevestiging..
Kost 266,-  daar gaat dan toch wel ff weer 26,60 af.  Bij www.camperencaravanartikelen.nl
Dus laat maar komen die bodem, ben ik ws van mn vochtprobleem af (en heb er weer een inpakprobleem bij)  ::)
Gelogd

Matras Factory

  • Gast
Re: Vochtige matrassen
« Reactie #41 Gepost op: juni 09, 2015, 03:01:19 pm »

Hallo leden,

Wij (Matras Factory) hebben hier ook een oplossing voor, namelijk AirLift ventilatiematten. Zie ook: http://www.matrasfactory.nl/nl/airlift-ventilatiematten/  voor meer informatie hierover. Wij kunnen het op maat voor u maken, dus (bijna) alle afmetingen zijn mogelijk.

Wij zijn sponsor van Vouwwagenclub.info (zie ook http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=15186.0 ) dus leden van Vouwwagenclub.info krijgen ook 10% korting op vertoning van hun ledenpas.
« Laatst bewerkt op: juni 09, 2015, 03:03:38 pm door Matras Factory »
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Vochtige matrassen
« Reactie #42 Gepost op: juni 09, 2015, 03:16:13 pm »

Ziet er goed uit Matras Factory!
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Vochtige matrassen
« Reactie #43 Gepost op: juni 09, 2015, 10:52:29 pm »

Heb het froli systeem er al in  :?, dus mocht het nu absoluut niet bevallen, zal ik er aan denken.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Vochtige matrassen
« Reactie #44 Gepost op: juni 09, 2015, 11:15:29 pm »

Heb het froli systeem er al in  :?, dus mocht het nu absoluut niet bevallen, zal ik er aan denken.

En, was het simpel? Neemt het veel ruimte in?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal