Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Problemen Dichtklappen Concorde  (gelezen 4480 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Slinger

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 33
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jameta
Problemen Dichtklappen Concorde
« Gepost op: augustus 01, 2015, 10:39:57 am »

Toen ik vandaag mijn tweedehands  aangeschafte Concorde schoonmaakte viel me op dat de rechterzijstang van de slaaptent  een knik heeft, zie foto's. Het lijkt erop  uit dat de stang is doorgezaagd en dat vervolgens de twee delen via een tussenstuk weer met elkaar zijn verbonden. Is dit normaal of is dit een reparatie geweest?
Verder heb ik de laatste tijd een probleem bij het dichtklappen. Nadat de tent is ingeklapt, moet de (uitschuifbare) rechterzijstang  van de voortent omlaag worden geklapt, tegen de binnen zijkant van de rechterbak. Voordat de (linker)bak aan de voorkant wordt dichtgeklikt,  moet de zijstang worden vastgezet met een lusje, zodat er genoeg plaats voor de keuken is. Het lijkt er nu op dat de stang niet ver genoeg tegen de zijkant van de rechterbak kan worden gedrukt, waardoor de lus niet om de knop kan worden geschoven. Het is  uiteindelijk wel elke keer gelukt, maar echt soepel gaat het niet. Voor zover ik kan zien zit er geen tentdoek omheen gewikkeld, maar misschien mis ik iets. Heeft iemand een tip hoe dit te verhelpen?
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: Problemen Dichtklappen Concorde
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2015, 12:24:16 pm »

Die stang ziet er slecht uit, hele rare reparatie ook. Ik denk dat ze hem open hebben geklapt met de stang bij de keuken niet naar buiten gedraaid. Kijk op marktplaats voor een andere, er zijn regelmatig mensen die een vouwwagen leeg halen om er een bagagewagen van te maken dus stangen zat te vinden. Vervangen is een paar bouten los en klaar. Wat inklappen betreft, ik moet ook aardig op die stang hangen om het lusje vast te krijgen, en dat zal bij jou versterkt worden door die geknikte stang.
Gelogd

Mathieu76

  • Gast
Re: Problemen Dichtklappen Concorde
« Reactie #2 Gepost op: augustus 01, 2015, 05:22:36 pm »

Zie dit intructiefilmpje, het komt vaker voor en is makkelijk te repareren:
https://www.youtube.com/watch?v=U02A69rBb4g
Gelogd

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017
Re: Problemen Dichtklappen Concorde
« Reactie #3 Gepost op: augustus 01, 2015, 05:34:50 pm »

Je kan daar een reparatie stuk voor kopen...
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiƫle sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Problemen Dichtklappen Concorde
« Reactie #4 Gepost op: augustus 01, 2015, 06:35:54 pm »

De stang is idd een reparatie geweest, zie filmpje, oplossen is eenvoudig (volgens het filmpje).
Het dichtklappen vd wagen heb ik indertijd ook last mee gehad, kreeg soms ook het lusje niet om de buis... ga niet lopen wrikken op drukken, brengt eerder schade aan.
Bij mij was het inpakken het probleem, ik zorg ervoor dat er in de wagenbak langs de kanten voldoende ruimte tussen blijft, waar de stangen in kunnen vallen.
Zodra mn man het stokje er tussenuit heeft gehaald,brang ik eerst de rechterstang netjes de bak in zodat het lusje erop kan, pas daarna verwerk ik het tentdoek de wagenbak in.
Zo werkt het bij ons tenminste beter.. succes!!
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: Problemen Dichtklappen Concorde
« Reactie #5 Gepost op: augustus 02, 2015, 12:22:46 am »

Op de eerste foto leek het haast dat het slechte stuk bovenin zat, dit is inderdaad het beroemde gebogen buisje waar bijna iedere camp-let last van heeft :+ Reparatiestukje is zo los te koop, dealer heeft ze waarschijnlijk op de plank liggen.  http://www.kampeerperfect.nl/vouwwagens/camp-let-onderdelen-en-accessoires/camp-let-reparatie-stangetje-20599.html

Wagen goed inpakken is een kwestie van proberen en een paar keer doen. Ik ben ook nog steeds aan het zoeken naar de beste manier om alles er in te krijgen. Hou er rekening mee dat je de randen van de wagenbak een cm of 20 rondom niet hoger volpakt dan de bovenkant van de wielkasten. Hier komen de stangen op te liggen. Het midden kan je gerust een stuk hoger volladen. Lusje heeft bij ons meestal niet eens vastgezeten, heb je ook absoluut geen last van.
Gelogd

Sjoers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Camp-let Apollo Lux
Re: Problemen Dichtklappen Concorde
« Reactie #6 Gepost op: augustus 02, 2015, 10:08:21 am »

Zo te zien heeft deze wagen al een reperatiestang en is deze niet goed gemonteerd (het schroefje hoort in de 'oude' buis en niet in het nieuwe).
Het stangetje is iets los geschoten en op de "binnenbuis" geknakt. Kan je oplossen door een nieuw reperatiestang te kopen en goed het filmpje te kijken (beide hier boven).

Succes
« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2015, 02:54:55 pm door Sjoers »
Gelogd

Slinger

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 33
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jameta
Re: Problemen Dichtklappen Concorde
« Reactie #7 Gepost op: augustus 02, 2015, 07:31:00 pm »

Allemaal bedankt voor jullie reacties en adviezen. Alleen al te lezen dat " het beroemde gebogen buisje" een bekend verschijnsel is, waar bijna iedere camplet last van heeft, is al een geruststellende mededeling. Ik maakte me al zorgen dat het hele binnenframe vervangen moest worden, maar de schade lijkt beperkt. Sjoers: als ik je goed begrijp is het een kwestie van een nieuw reparatiestangetje aanschaffen en dat monteren. Als de buis al eerder op lengte is afgezaagd, lijkt dat tamelijk eenvoudig als ik naar dat filmpje kijk. Zijn er nog zaken waarop ik moet letten?  Zelf de tentstang op lengte zagen trekt me wat minder, gezien het onomkeerbare karakter van deze ingreep. Luistert het erg nauw, of valt er achteraf nog wat te schuiven?
Gelogd

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017
Re: Problemen Dichtklappen Concorde
« Reactie #8 Gepost op: augustus 02, 2015, 07:51:30 pm »

Als ze het niet te ver hebben afgezaagd bij jou...
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiƫle sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

Sjoers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Camp-let Apollo Lux
Re: Problemen Dichtklappen Concorde
« Reactie #9 Gepost op: augustus 02, 2015, 08:24:19 pm »

Als ze het niet te ver hebben afgezaagd bij jou...
Als ik het zo bekijk lijkt het op de juiste lengte en voor zo'n 25 euro voor een nieuw stangetje zeker het proberen waard.
Gelogd

Slinger

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 33
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jameta
Re: Problemen Dichtklappen Concorde
« Reactie #10 Gepost op: augustus 06, 2015, 08:23:36 pm »

Ik heb vandaag de gok gewaagd, en een nieuw reparatiestangetje gemonteerd. Hij was inderdaad al eerder (verkeerdom) gerepareerd, want de stang was al op de juiste lengte afgezaagd. Dankzij het filmpje werd de montage zelf een fluitje van een cent. Ik ben nu weer de gelukkige eigenaar van een camplet zonder het beroemde gebogen buisje, dat dan weer wel >:. Iedereen hartelijk dank voor de steun en adviezen.
Gelogd

Sjoers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Camp-let Apollo Lux
Re: Problemen Dichtklappen Concorde
« Reactie #11 Gepost op: augustus 07, 2015, 09:36:34 am »

Top!  :K
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal