Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Camplet Concorde 2003  (gelezen 7611 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

debdus

  • Gast
Camplet Concorde 2003
« Gepost op: augustus 05, 2015, 12:53:58 am »

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag een tweedehands Camplet Concorde aangeschaft, verdient niet de schoonheidsprijs met het tentdoek vol harsplekjes en daardoor wat gaatjes. Lijkt verder goed in orde te zijn, geen gaar doen, goed onderstel en geen roest. Binnententjes zien er niet zo netjes meer uit evenals de matrasjes, dus daar zoek ik nog oplossingen voor. Nou heb ik me laten verleiden door de instructiefilmpjes waarbij de vrouw de wagen alleen opzet, maar bij het uitklappen bemerkte ik al dat ik dat niet alleen kan (gelukkig alleen bij het uitklappen). Door het lezen van de berichtjes op het forum kom ik al wat te weten over de gebreken die ik zag zoals de geknakte keukenstang (hoewel ik daar geen last van had bij het uitklappen) en tips over het inpakken. Ik ben niet zo een handige klusser en een redelijke leek als het gaat om vouwwagens. Ik heb gekampeerd met tenten en met de vouwwagen van mijn ouders (die mijn vader hielp opzetten), maar ik kampeer samen met mijn dochter van 7. Ik ben dus echt op zoek naar tips, trucs en handige adresjes trucs over deze wagen, want ik vind de wagen te jong om in deze toestand te laten en wil er wat jaartjes mee kamperen. Wat moet ik echt weten (naast de youtube instructiefilmpjes en de handleiding gevonden op deze site). Waar moet ik op letten (onderstel en banden zijn goed, ik wil hem Bovag laten keuren of is dit geen meerwaarde?), wat moet meestal snel vervangen worden?

Een paar onderwerpen
-de harsplekjes (hele dak zit er vol mee, en veel kleine gaatjes (geen gaar doek)
-binnententjes (kan ik nieuwe kopen of wellicht 1 met een kuip)
-adresje voor de geknakte stang (wil niet weer mijn vader om hulp vragen)
-is een veer een idee om het klappen te vergemakkelijken of win ik daar weinig mee?

Nieuwsgierig naar:
-zijn er mensen die hun Camplet verbouwd hebben of aanpassingen die niet standaard zijn.
-Ervaringen met de Camplet :)

Ik ga binnenkort de tent opzetten en wellicht nog een weekendje kamperen om uit te proberen en dan maak ik foto's

Groetjes Debbie
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Camplet Concorde 2003
« Reactie #1 Gepost op: augustus 05, 2015, 09:42:18 am »

Aan hars kun je niets doen. Maar je hebt het over gaatjes door de hars. Wat bedoel je daar precies mee? Zijn het echt aparte gaatjes, of lekt het bij de harsplekjes?
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Camplet Concorde 2003
« Reactie #2 Gepost op: augustus 05, 2015, 09:54:23 am »

Hallo Debbie! Welkom op het forum en gefeliciteerd met de camp-let.  :>

Je hebt een hoop vragen en ik zal proberen daar antwoorden op te geven. Maar eerst een kleine tip: er staat al héél veel informatie op het forum met ruim 156.000 berichten. Gelukkig hebben we een zoek functie bovenin op het forumscherm en ik kan je zeggen dat die erg goed werkt hoor :J want voor veel antwoorden op jouw vragen moet ik hem ook gebruiken om de linkjes te kunnen maken  :P

We hebben een aparte topic over camp-let waar je al heel veel info kan vinden http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?board=75.0.

Matrasjes op maat laten maken en zelf vervangen kost je ongeveer 350,- je kan ook eens op de markt bij een matraskraam langs gaan, geen idee wat dat kost.

De binnententjes kan je proberen te wassen, het is vaak een lastige klus om ze eruit te halen en hoe het bij jouw Concorde zit weet ik niet, maar hier is een topic daarover: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=16536.0

Wat betreft de veer kan je beter een gasdemper gebruiken die helpt bij het tillen maar ook bij het afremmen. Een gasveer kost ongeveer 150,- p/st en hier heb je een hele uitgebreide topic over gasdempers bij de camp-let: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=4217.0

Voor de geknakte stang kan je contact opnemen met een dealer van camp-let maar ook met de fabriek zelf: http://www.camp-let.nl/over-ons/kontakt/ je kan ook een oproepje plaatsen op het forum. Soms zijn er leden die een klapper uitelkaar halen en de onderdelen los verkopen. En anders misschien marktplaats?

Hars is een lastig spulletje en je kan daar eigenlijk niks aan doen. Voorkomen is beter dan genezen en de tip is dus om een goedkope tarp of uitstuk windscherm of zo te gebruiken als bescherming als je onder ene harsboom staat.

Heb je een foto van de gaatjes? Want hoe erg dat is kan ik zo niet inschatten.

Een Bovag keuring heeft altijd een meerwaarde, maar wel met een maar: er zitten grote prijsverschillen in de keuringen/ garages dus zoek goed voor je bij een garage naar binnen loopt. Hier een kleine discussie over de onderhoudsbeurt: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=16085.0 en hier de topic waarin je kan zien dat er echt grote prijsverschillen zijn: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=15715.msg207249#msg207249
Je kan eens contact opnemen met kroons, hij werkt bij een dealer wellicht kan hij je helpen: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=16085.msg214276#msg214276 maar ik weet natuurlijk niet of je in de buurt woont. Witte Smid in Arnhem schijnt ook een goeie te zijn als dat in de buurt is.
De techniek van een vouwwagen is redelijk eenvoudig en naast de banden, remmen en de koppeling is er weinig dat aan slijtage onderhevig is. in deze topic staat het een en ander uitgelegd: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=16374.0

Heb je al een stalling? Hier een mooie kaart met alle ons bekende stallingen: https://www.google.com/maps/d/edit?hl=en&authuser=0&mid=zxoH_m-dbOgI.k-zUJmagTrjY

Volgens mij heb ik nu op alles een antwoord gegeven  :> Succes met de klapper en kom eens langs bij een van onze klapweekenden. Daar kan je nog veel meer tips krijgen  :J
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

sidi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Camp-Let
Re: Camplet Concorde 2003
« Reactie #3 Gepost op: augustus 05, 2015, 10:05:23 am »

Gefeliciteerd met de aankoop! Wij zijn al met onze derde Camp-let bezig. De eerste was eentje van 1982 en was al 18 jaar oud toen we hem kochten (de dealer gaf er zelfs een jaar garantie op). We hebben de voorkant van de binnententen zelf vervangen, daar zat het weer in. Ook de matrassen hebben we vervangen omdat ze "op" waren. Die matrassen hebben we meegenomen naar onze eerste nieuwe omdat ze beter (!) waren dan die er in zaten. De voortentstang bij de keuken is regelmatig het slachtoffer van verkeerd uitklappen, daar heeft (zoals KenJo al zei) Camp-Let zelf een reparatie onderdeel voor. Deze kun je kopen bij de dealer. Het monteren van een gasveer op een oude Camp-Let is niet verstandig, daar is het dekselscharnier niet sterk genoeg voor. Uiteindelijk zal de gasveer het scharnier uitelkaar trekken... Als je wél een gasveer op je huidige wagen wilt, moet de scharnierconstructie aangepast worden zoals op de nieuwe Camp-Let modellen (inclusief derde steunpootje vooraan), of gewoon met z'n tweeën het deksel omklappen. Wij zijn vanwege het omklappen van het deksel in 2010 overgestapt op een nieuwe Camp-Let met gasveerconstructie. Zelfs met mijn rugproblemen is het omklappen geen zorg meer. Dus nog steeds erg tevreden met onze Camp-Let: snelle klapper, prima kwaliteit, goede rij-eigenschappen.
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: Camplet Concorde 2003
« Reactie #4 Gepost op: augustus 05, 2015, 10:35:05 am »

Welkom! Aanpassingen en verbeteringen zijn er genoeg en heel persoonlijk. Wat de ene handig vind heeft de ander weer hele andere ideeen over. De enige beperkingen zijn je creativiteit en eventueel je budget. Kijk eens in het projectenstukje, staan zat leuke ideeen tussen die niet moeilijk zijn maar het camp-let leven een stuk makkelijker maken :+
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re: Camplet Concorde 2003
« Reactie #5 Gepost op: augustus 09, 2015, 12:03:40 am »

Hallo Debbie, Heb zelf al aanpassingen gedaan aan onze Camplet, disselbak met watercan en gasfles voorzien van vaste leidingen naar het keukentje. Ben bezig om een gasveer op de deksel te maken...in een ander topic van Camplet kun je de info en de problemen/uitdagingen daarover vinden. Veel plezier met deze klapbak!
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Camplet Concorde 2003
« Reactie #6 Gepost op: augustus 14, 2015, 11:04:10 pm »

Hallo Debbie, goede keus een campletje. Een gasveer is vanaf 2007 meen ik standaard op de camplet.
Heb ooit eens geinformeerd naar een gasveer, ben je al gauw 500 euro kwijt bij de dealer, maar onderstel construktie is er eigenlijk niet op berekend dus zijn ze er (terecht) niet zo happig op.
Was voor ons de doorslag om een nieuwe(re) te kopen.
Zoek op YouTube (heb al eens het linkje hier gedeeld ergens) op camplet, daar vind je een instruktiefilmpje over het vervangen van een stangetje. denk hier ook om, met het knikken van deze stang zul je niet de eerste zijn (ook niet de laatste vrees ik), tja mijn voorgangers hebben het meeste al verklapt denk ik en technisch ben ik absoluut niet (alleen maar heeeel blij met mijn klappertje :J )
Gelogd

debdus

  • Gast
Re: Camplet Concorde 2003
« Reactie #7 Gepost op: oktober 02, 2015, 10:51:15 pm »

Hoi allemaal. Bedankt voor de reacties. Na een tweede keer uitklappen begin ik echt te twijfelen aan mijzelf. Ik zit eraan te denken om de tent ergens te laten checken en evt wassen / repareren. Ik woon in omgeving Amsterdam. Tips welkom :)

En nee ben niet handig zeker nu niet met een gebroken been  (plan was om de herfstvakantie te gebruiken).

Stalling was geen probleem ; )
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Camplet Concorde 2003
« Reactie #8 Gepost op: oktober 03, 2015, 07:12:30 pm »

Ha debbie. Goede keuze  :> wij zijn van een tent naar de camplet gegaan en hebben het als grote luxe ervaren met 4 personen  :J.
Heb je wat foto's? Het stukje vervangen wat geknakt is bij de keuken is redelijk simpel op te lossen door reparatiezetje.
Het doek zou ik eerst uitproberen met proefkamperen. Als je grondig gaat schoonmaken zal je opnieuw moeten impregneren.
Binnententjes kan je wassen. En bij openklappen gewoon wat hulp vragen! Rest gaat prima alleen :)
Matrasjes zou ik inderdaad even rondkijken. Op forum is inderdaad veel te vinden.

Pech dat je nu net met je been zit!

Veel plezier ermee.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Camplet Concorde 2003
« Reactie #9 Gepost op: oktober 03, 2015, 09:26:51 pm »

Welkom
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Camplet Concorde 2003
« Reactie #10 Gepost op: oktober 03, 2015, 09:42:09 pm »

Zelf heb ik hem al meerdere keren alleen open en dicht geklapt.
Keuken iets verder dan haaks uitzetten, dan heb je meer ruimte. In de hoek bij de keuken het deksel oppakken tijdens het verticaal staan naar de zijkant lopen en door laten zakken. Dicht net andersom. De tent opzetten door de voorkant dicht te maken, dus niet de deuren/ramen open. Keuken iets naar binnen zetten zodat de buis niet langs de achterkant schuurt. Linkervoet op het deksel, rechtervoet in de bak. Een keer het tentdoek opslaan zodat er lucht onderkomt en dan omhoog trekken. Inklappen gaat nog makkelijker. Wanneer je d.m.v. een spin o.i.d. het frame en tentdoek van het deksel vast kunt houden gaat het open en dicht klappen nog makkelijker.
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Camplet Concorde 2003
« Reactie #11 Gepost op: oktober 19, 2015, 11:24:37 pm »

Hoi nogmaals,
Ik zou het doek eerst niet laten reinigen, ik ben bang dat dat niet meer gaat.
Misschien eerst proberen (op klapweekend??) of bij je thuis de tuinslang erop zetten (in het voorjaar dan) of hij nog waterdicht is.
De kans is groot dat het doek niet meer te impregneren is als het doek niet meer in goede staat is.
Ik heb het ooit eens geprobeerd bij een zeilmaker in Groningen, een jong tentdoek komt dan in een speciaal reinigingsbak en daarna in een impregeerbak.
doek ouder dan (ik meen 10 jaar) is niet meer te impregneren.
Mijn karretje was nog erg mooi, ik heb toen voor een prikkie een ongeremd (goedkoper) oud campletje gekocht, waar het doek nog in goede staat was en die om het mooie karretje geplaatst en de oude ongeremde kar als bagagewagen op MP weer verkocht.
Het wassen (als het wel was doorgegaan) kostte destijds iets van 400 euro, maar das wel alweer een jaar of 8/9 geleden.
We hebben overigens aan onze oplossing veel plezier beleefd! :>
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Camplet Concorde 2003
« Reactie #12 Gepost op: oktober 20, 2015, 12:01:16 am »

Hallo Debbie,

Welkom op het forum!
Ik heb hieronder links gezet, geen idee of je er wat aan hebt. Maar meer om aan te geven dat je eventueel losse onderdelen ook op marktplaats kunt vinden.

Heel veel plezier met de camp-let!!!


http://link.marktplaats.nl/m968331551
http://link.marktplaats.nl/m963147220
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal