Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Regen en nat binnen  (gelezen 6629 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yvonne1303

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Camplet classic
Regen en nat binnen
« Gepost op: augustus 18, 2015, 09:42:33 am »

We hebben 2 1/2 dag regen gehad, constante tegen. De matrassen aan de achterkant zijn nat. Echt nat. Er liggen lattenbodems onder.
De slaapcabine tent, daar het plafond van( weet even geen andere benaming) is een stuk nat.
De stang bij de slaapcabine, welke tegen het buitendoek komt, laat water door.
Misschien is het normaal hoor, het is een nieuwe wagen en we hadden er pas 2 buien overheen gehad.
Maar ik vindt het wel vervelend, je betaalt er toch heel veel geld voor.
Gelogd

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: Regen en nat binnen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 18, 2015, 10:16:48 am »

Dat is inderdaad heel vervelend, is het een nieuwe wagen? Dan zou ik toch contact opnemen met de leverancier.
Wij hebben afgelopen dag en vooral nacht veel regen gehad. Hier is het inmiddels weer even droog in zeeland. Ook al lekt het niet alles wordt toch wat klammig binnen. We hebben nu de Warmtelamp aan en het klammige gaat er al af en de temperatuur is nu lekker binnen

Als je wagen tweedehands is, dan zit er denk niets anders op dat laten drogen en de lekkende plekken in te spuiten

Succes
Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 639
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Regen en nat binnen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 18, 2015, 10:21:11 am »

Balen zeg. Hier ook veel regen gehad maar de bedden, ook lattenbodems zijn droog. Staat de wagen strak dus zakt het tentdoek nergens tegen spullen/matrassen aan? Beetje lekken is normaal bij een nieuwe wagen hadden wij ook maar niet dat het water binnen loopt. Het wordt droog komende dagen kan alles mooi drogen zou wel de dealer bellen.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Regen en nat binnen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 18, 2015, 11:52:42 am »

Als alleen de onderkant nat zijn lijkt me dit meer een condens probleem
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: Regen en nat binnen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 18, 2015, 02:42:32 pm »

Je schrijft dat er een stang tegen het buitendoek komt en dat daar water doorkomt. is de druk mss te groot? net ietsje te strak afgespannen? Een nieuwe wagen an water doorlaten, het beste wat je kan hebben is een doek dat vochtig wordt en daarna even kan drogen. Als je nieuwe wagen nat wordt en vervolgens nat blijft krijgt het doek ook niet echt de tijd om te zetten (noem ik het maar)

Heb ooit eerder een verhaal gelezen van iemand die in de eerste vakantie geconfronteerd werd met een paar dagen onafgebroken regen en daar dus ook in de wagen serieus last van had.

Het lijkt me heel vervelend, maar heb goede hoop voor je dat het nieuwigheid is.
Gelogd
Adventure Awaits

Mieke

  • Gast
Re: Regen en nat binnen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 18, 2015, 07:02:31 pm »

Helemaal niet fijn.
Als echt alles nat, nat is van het doorlekken is dit niet normaal. Zeker niet als het een nieuwe wagen is. Een ander fenomeen kan natuurlijk condens zijn, zker als je tijdens die twee dagen regen ook zelf ook nog vaak binnen zit. Je adem, zweet, misschien zelfs natte kleding en/of handdoeken doen het vochtgehalte nog stijgen.

Wij hebben ooit in de Dordogne ook een dag en nacht regen gehad en de rest van de vakantie ook regelmatig wat regen. Wij hadden gelukkig een vuurtje bij. Wij hebben wel nooit ervaren wat jij nu ervaart. Nooit echt doorlekken dus.

Volgens mij kan je best zo vlug mogelijk wat verwarmen en gelijktijdig goed luchten.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Regen en nat binnen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 18, 2015, 07:21:28 pm »

Als je verwarmt met gas, breng je nog extra veel water naar binnen. Dit gecombineerd met regen kan zeker tot condens leidden. Verwarm elektrisch en/of goed ventileren kan dan helpen.
Gelogd

yvonne1303

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Camplet classic
Re: Regen en nat binnen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 18, 2015, 09:39:26 pm »

Bedankt voor de vele reacties. We denken dat er idd ook een stuk condens bij zit. En we verwarmen idd met een gaskachel. We wisten allebei niet dat dit voor veel vocht zorgt. Gelukkig is het vandaag droog en is alles weer opgedroogd. De matrassen eruit gehaald de deksel gedroogd en de onderkant van de slaaptent goed laten drogen.
Hopenlijk hebben we de rest van onze vakantie droog weer, dat is het halve werk.

Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Regen en nat binnen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 19, 2015, 06:59:28 am »

We duimen voor goed weer.
Ja, wij hebben altijd met een elektrisch kacheltje verwarmd (was ik vergeten te vermelden) omdat gas idd tijdens de verbranding ook vocht af geeft.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Regen en nat binnen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 19, 2015, 09:33:27 am »

Heb ooit eerder een verhaal gelezen van iemand die in de eerste vakantie geconfronteerd werd met een paar dagen onafgebroken regen en daar dus ook in de wagen serieus last van had.
dat waren wij met onze gloednieuwe Jametic. Later nooit meer enige lekkage gehad. Doek moest eerst zetten of zoiets. Maar erg vervelend. Best is de vw thuis op te zetten en een paar keer nat te maken en te laten drogen als de wagen nieuw is.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Regen en nat binnen
« Reactie #10 Gepost op: augustus 23, 2015, 07:24:02 pm »

Dat "zetten" heb ik ook idd ooit eens gehoord, even  :off, maar ik had deze vakantie de tent nat inpakt, op weg naar andere camping, bleken de matrassen te zijn nat geworden, ai.. niet aan gedacht, eerst vluchtig opgezet, toen gaan koffie drinken bij kennissen  :I, niet ad matrassen gedacht.
Dus mocht ik nu nat moeten inpakken, leg ik een stuk plastic over de matrassen heen. dus tip!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Regen en nat binnen
« Reactie #11 Gepost op: augustus 23, 2015, 08:48:02 pm »

Dat "zetten" heb ik ook idd ooit eens gehoord, even  :off, maar ik had deze vakantie de tent nat inpakt, op weg naar andere camping, bleken de matrassen te zijn nat geworden, ai.. niet aan gedacht, eerst vluchtig opgezet, toen gaan koffie drinken bij kennissen  :I, niet ad matrassen gedacht.
Dus mocht ik nu nat moeten inpakken, leg ik een stuk plastic over de matrassen heen. dus tip!
Wij hadden in de Jametic daarom altijd van dat dunne schildersfolie mee voor het nat inklappen.
De Cocoon die we nu hebben heeft een binnentent van normaal tentdoek en zou waterdicht moeten zijn. Nog niet ondervonden of het ook zo is.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

SHeijmans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Regen en nat binnen
« Reactie #12 Gepost op: augustus 23, 2015, 09:01:44 pm »

De Cocoon die we nu hebben heeft een binnentent van normaal tentdoek en zou waterdicht moeten zijn. Nog niet ondervonden of het ook zo is.

Geen probleem, Cocoon meerdere keren zeiknat ingeklapt en nog geen nat matras gehad op de volgende camping. Zelfs niet na een nacht op de veerboot naar Corsica, bij uitklappen liepen de waterplassen er nog vanaf.
« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2015, 09:03:21 pm door SHeijmans »
Gelogd

fietser

  • Gast
Re: Regen en nat binnen
« Reactie #13 Gepost op: augustus 24, 2015, 10:48:53 am »

Hallo, ook wij hebben in het begin wel eens een nat bed gehad. We hebben nu net een vakantie van vier weken Schotland achter de rug dus regen genoeg gehad!! We zijn erachter gekomen dat de regen ook wel eens door de ventilatie-ramen bij de slaapcabines komt en dan vooral als ze dicht zijn met de onderste horizontale rits los. waarschijnlijk waait het dan door de ontstane kier naar binnen. Nadat we dit hebben ontdekt hebben we geen problemen meer gehad.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Regen en nat binnen
« Reactie #14 Gepost op: augustus 24, 2015, 11:40:09 am »

Hallo, ook wij hebben in het begin wel eens een nat bed gehad. We hebben nu net een vakantie van vier weken Schotland achter de rug dus regen genoeg gehad!! We zijn erachter gekomen dat de regen ook wel eens door de ventilatie-ramen bij de slaapcabines komt en dan vooral als ze dicht zijn met de onderste horizontale rits los. waarschijnlijk waait het dan door de ontstane kier naar binnen. Nadat we dit hebben ontdekt hebben we geen problemen meer gehad.
Of als binnentent en kussens etc. tegen het buitendoek aanliggen. Wordt het ook nat.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal