Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: iemand ervaring met n standaard universele imperiaal op een camp let classic?  (gelezen 5778 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joos

  • Gast

Omdat een camp let imperiaal vrij prijzig is (merk he) zijn we aan het rondkijken of een of andere universeel imperiaal ook past in de gleuven van een camp let classic. Heeft iemand hier ervaring mee?
« Laatst bewerkt op: december 26, 2015, 11:12:35 pm door Joos »
Gelogd

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017
Re: iemand ervaring met n standaard universele imperiaal op een camp let classic?
« Reactie #1 Gepost op: december 27, 2015, 10:58:43 am »

weet niet of dat mogelijk is zonder aanpassingen
« Laatst bewerkt op: december 30, 2015, 11:17:30 am door herrwillem »
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiƫle sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

Gait

  • Gast
Re: iemand ervaring met n standaard universele imperiaal op een camp let classic?
« Reactie #2 Gepost op: december 27, 2015, 08:06:40 pm »

Als je hamerbouten https://www.google.nl/search?q=hamerbouten&client=safari&hl=nl-nl&prmd=mivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjQrpf_3fzJAhXDJA8KHcEGDysQ_AUICSgC#imgrc=QoTw-TeyxqdCaM%3A gebruikt om de imperiaal vast te zetten moet dat zo kunnen. Een soortgelijk systeem gebruikt Camplet ook. Het kan ook met bouten en carrosserieringen, maar dan heb je misschien moeite om de bout echt vast te zetten. Hij draait dan mee en ruimte om er een sleutel op te zetten is er niet.
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: iemand ervaring met n standaard universele imperiaal op een camp let classic?
« Reactie #3 Gepost op: december 30, 2015, 12:30:38 am »

Ik vond net een video van het monteren van een originele imperiaal in de gleuven van het nieuwe deksel: http://www.camperlands.co.uk/camplet-roof-rack-fitting-video/

Goten zijn zo te zien erg laag dus hamerbouten gaan er denk niet in. Ze gebruiken hier platte plaatjes met draad erin getapt. Het moet wel erg sterk materiaal zijn waar die plaatjes van gemaakt zijn, zit maar een paar mm draad in waar alles aan vast hangt. Je kunt het ook omkeren, plaatje waar een draadeindje aan vastgelast zit. Die in de gleuven schuiven en daar de imperiaal op. Wat wil je er op vervoeren? Grote dingen of meer een dakkoffer oid? Een zachte dakkoffer kan je evt zo op de deksel leggen.

Zijn die plaatjes misschien niet los via de dealer te bestellen? Rest kan je er dan zelf op knutselen.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: iemand ervaring met n standaard universele imperiaal op een camp let classic?
« Reactie #4 Gepost op: december 30, 2015, 01:37:39 am »

Hamerbouten zijn in alle soorten en maten te krijgen. Als ze te dik zijn kun je ze eenvoudig dunner maken met een haakse slijper. Wel rvs gebruiken! En nooit een los plaatje met enkele mm schroefdraad. Dat is absoluut niet stevig genoeg. En je wilt de imperiaal niet verliezen op de snelweg!
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: iemand ervaring met n standaard universele imperiaal op een camp let classic?
« Reactie #5 Gepost op: december 30, 2015, 06:21:13 pm »

De sleuf is erg plat en breed, zijn geen passende bouten voor en aanpassen gaat ten koste van de sterkte. Kijk even het filmpje hoe de sleuven er uit zien.
Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: iemand ervaring met n standaard universele imperiaal op een camp let classic?
« Reactie #6 Gepost op: december 31, 2015, 12:14:47 pm »

Misschien glijmoeren
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: iemand ervaring met n standaard universele imperiaal op een camp let classic?
« Reactie #7 Gepost op: december 31, 2015, 12:31:30 pm »

Kun je niet even aan de dealer vragen hoe het moet?  Lijkt mijn veiliger dan zelf gokken en knutselen. Stel dat het niet goed is en je verliest het en je raakt iets. Dan kost het meer lijkt mij.
Gelogd

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiƫle sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

Froessen

  • Gast
Re: iemand ervaring met n standaard universele imperiaal op een camp let classic?
« Reactie #9 Gepost op: december 31, 2015, 05:37:34 pm »

Zie net in de prijslijst dat een originele imperiaal 229 euro is, voor dat geld zou ik er gewoon 1 bestellen in plaats van iets in elkaar knutselen op een (bijna) nieuwevouwwagen. Maar dat is mijn mening  :O
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: iemand ervaring met n standaard universele imperiaal op een camp let classic?
« Reactie #10 Gepost op: december 31, 2015, 05:43:58 pm »

Zie net in de prijslijst dat een originele imperiaal 229 euro is, voor dat geld zou ik er gewoon 1 bestellen in plaats van iets in elkaar knutselen op een (bijna) nieuwevouwwagen. Maar dat is mijn mening  :O
Ik denk dat voor dit bedrag het zelf knutselen uiteindelijk duurder uitvalt en de grootste vraag is of veiligheid in het geding komt. Maar anderzijds een hobby mag geld kosten. Maar veiligheid is is m.i. onbetaalbaar.
« Laatst bewerkt op: december 31, 2015, 05:46:49 pm door Paulvh »
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: iemand ervaring met n standaard universele imperiaal op een camp let classic?
« Reactie #11 Gepost op: december 31, 2015, 06:25:28 pm »

Wij hebben de 229 euries wel geinvesteerd, was een rib uit mn lijf, dat wel, maar we zijn er blij met ons imperiaal.
Hij staat nu gestald bij ons in de schuur, afgedekt en al, maar wil een paar maanden later wel je wel ten dienste zijn , mocht je wat willen weten.
Gelogd

Joos

  • Gast
Re: iemand ervaring met n standaard universele imperiaal op een camp let classic?
« Reactie #12 Gepost op: januari 01, 2016, 11:41:17 pm »

Kun je niet even aan de dealer vragen hoe het moet?  Lijkt mijn veiliger dan zelf gokken en knutselen. Stel dat het niet goed is en je verliest het en je raakt iets. Dan kost het meer lijkt mij.
Het lijkt me logisch dat de dealer een originele imperiaal zal aanbevelen... toch?
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: iemand ervaring met n standaard universele imperiaal op een camp let classic?
« Reactie #13 Gepost op: januari 01, 2016, 11:42:15 pm »

Het lijkt me logisch dat de dealer een originele imperiaal zal aanbevelen... toch?
Lijkt mij ook. En dat is de veiligste manier lijkt mij.
Gelogd

Joos

  • Gast
Re: iemand ervaring met n standaard universele imperiaal op een camp let classic?
« Reactie #14 Gepost op: januari 01, 2016, 11:47:31 pm »

Zie net in de prijslijst dat een originele imperiaal 229 euro is, voor dat geld zou ik er gewoon 1 bestellen in plaats van iets in elkaar knutselen op een (bijna) nieuwevouwwagen. Maar dat is mijn mening  :O
Die kans zit erin. Maar dan moet ik nog wel ff sparen. Of ik vraag m voor m n verjaardag. Het lijkt me onlogisch ons budget nu totaal te investeren in de camp let en dan nauwelijks wat over houden om er een camping mee aan te doen.... toch?
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal