Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vuilwater afvoer  (gelezen 3953 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Globetrotter

  • Gast
Vuilwater afvoer
« Gepost op: december 29, 2015, 09:52:17 pm »

Hoi allemaal,

Sinds een paar weken eigenaar van een Camplet Concorde uit 2001.
Voorheen een Jamet Canyon uit de jaren 90.

Nu zit er in de keuken geen afwasteil.
Diegene die ik gezien heb hebben ook geen afvoer in de teil doormiddel van een slang naar een jerrycan.
Zijn er onder jullie sommige die dit zelf toch hebben gefabriceerd of zit er niets anders op om elke keer met een vol teiltje over de camping te gaan.

Mvg John
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vuilwater afvoer
« Reactie #1 Gepost op: december 29, 2015, 10:59:55 pm »

Onze ervaring is dat de afwasteil/ gootsteen niet gebruikt werd. Wij doen de afwas altijd bij de daarvoor bestemde afwasbakken op de camping.  In de wagen was er altijd te weinig ruimte en vaak geen afvoer voor een slang waardoor vuil water zo het gras in moest.
Vrienden van ons hebben wel een camplett en die hebben dezelfde ervaring als wij :J
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: Vuilwater afvoer
« Reactie #2 Gepost op: december 30, 2015, 12:37:29 am »

De teil wordt bij ons wel gebruikt maar minimaal. Even wat omspoelen of de kinderen hun handen wassen. De struiken rondom onze vouwwagen zien er vaak dorstig uit dus ver lopen met een volle teil doen we niet aan  :P

Je kunt kijken voor een afvoer die je door de bodem van de teil kunt boren, maar dan moet je ook een gat door de bodem van de keuken boren en daar weer de afvoerslang doorheen steken. Aardig mikken iedere keer en je moet dan de vuilwatertank achter de keuken zetten want je komt het pannenrek onder de keuken tegen. Ik zou de moeite niet nemen en af en toe het teiltje legen.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Vuilwater afvoer
« Reactie #3 Gepost op: december 30, 2015, 03:57:20 pm »

Het vuilwater gaat bij ons in een emmer met deksel.

Dat gooi ik weg als ik schoon water haal.

Veel campings waar wij gestaan hebben hadden we water aan en afvoer op de plek.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Vuilwater afvoer
« Reactie #4 Gepost op: december 30, 2015, 04:56:00 pm »

Wij hebben geen losse teil in de Roadmaster. Maar een vast aanrecht daar aan vast zit een afvoerbuis. Daar onder heb ik een jerrycan voor afval water staan. 1 keer per 3 dagen legen.
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Vuilwater afvoer
« Reactie #5 Gepost op: januari 02, 2016, 01:24:27 pm »

Wij hebben 2 even grote watertanks (grote gele dop), 1 voor schoonwater met pompje en 1 voor vuilwater. Wanneer de schoonwater tank leeg is zit de vuilwatertank vol.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

Globetrotter

  • Gast
Re: Vuilwater afvoer
« Reactie #6 Gepost op: januari 02, 2016, 05:14:08 pm »

Dank jullie wel allemaal voor de reacties.
Ik ga de moeite nemen om een metalen afwasbak te monteren met afvoerslang.

Ik heb al een ideetje in mijn hoofd en ik zal de foto's plaatsen al het karwei geklaard is.

Ps: allemaal de beste wensen voor 2016 en ik hoop dat jullie goed weer hebben op de vakanties (dan heb ik het ook  :))
Gelogd

Joos

  • Gast
Re: Vuilwater afvoer
« Reactie #7 Gepost op: januari 04, 2016, 04:41:45 pm »

Ik had een toiletemmertje bij en heb die als afvalwatertank gebruikt. De standaard afwasbak is van plastic en er zijn speciale losse kraantjes te koop voor aan een jerrycan die je ook aan de onderzijde van je afwasbakje kan maken, ( aan de zijkant dan want anders zit t kraantje wel erg vreemd) Maar wij deden gewoon: teiltje optillen en omschudden in de toiletemmer, die maakten we s ochtends n keer leeg en na de afwas. Maar ik deed ook vaak de afwas in het afwasgedeelte op de camping. Dan kom je tenminste andere campinggasten tegen en kun je gezellig kennismaken tijdens de afwas. ( en ideeen over uitstapjes uitwisselen)
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Vuilwater afvoer
« Reactie #8 Gepost op: januari 04, 2016, 07:32:07 pm »

Van een waterdichte lasdoos heb ik een wartel gepakt en in de bodem van het wasbakje een gat geboord. Hierin de wartel, waarvan ik de bovenste rand heb afgedraaid, gezet. De wartel steekt er nog geen mm boven. Op de onderkant van de wartel zit een slang van een oprolbare vuilwaterzak die achter het keukentje op de grond ligt. Zo loopt het bakje leeg en 1x per dag de vuilwaterzak legen kan net mooi.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal