Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Hulp gezocht bij keuze vouwwagen  (gelezen 5840 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

holtkamper_mark

  • Gast
Hulp gezocht bij keuze vouwwagen
« Gepost op: juni 06, 2016, 01:06:56 pm »

Hi all,

Zoals velen hier zijn wij op zoek naar een geschikte vouwwagen voor ons gezin (2 volwassenen en 2 kids van rond de 10 jaar).
Een paar punten zijn voor ons belangrijk.
Zo willen de kinderen liever niet naast elkaar in een 2 persoonsbed slapen maar op aparte plekken. (wij zoeken dus naar 4+ wagens).
Een vast grondzeil.
Eenvoudig op te zetten.
Niet al te breed als hij staat (zodat we ook op de wat kleinere campings kunnen staan, wij dachten aan max 6m breed)
Zelf ben ik 1.93 en moet er ook in passen  :)
Wij verplaatsen toch zeker 1 keer per week als we op vakantie zijn.
Wij zoeken niet nieuw maar een wagen tussen de 500 en 3500 euro.

Nu viel onze keuze eerst op een Holtkamper Cocoon XL met extra binnentent. Een vierde persoon zou dan in de leefruimte kunnen liggen. En de bak zelf is een stuk lichter (wij hebben een VW Golf 1.6 en elke kilo telt dan denk ik)
Maar nu vinden wij ineens de Holtkamper Feluka, welke 2 hoge bedden heeft en nog eventueel ondertenten kwijt kan. Enkel zijn deze vrij oud en lijken hierdoor 'te goedkoop' om nog goed te zijn.

Na weken artikelen lezen online heeft Holtkamper onze voorkeur gekregen vanwege het grote opzet gemak. Deze voorkeur staat niet in steen trouwens.

Want ook kwamen wij een Trigano Oceane 315 GL met ondertent tegen. Maar ik kom er niet uit of dit een heel gedoe met stokken gaat worden.

Je leest, inmiddels zien wij door de bomen de vouwwagen niet meer.

Ik hoop dat er iemand is die ons een tip kan geven waar we naar kunnen gaan kijken.
Gelogd

danny060473

  • Gast
Hulp gezocht bij keuze vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: juni 06, 2016, 01:32:22 pm »

Opties zijn dan ook de jamets arizona/louisiana/rondo/panorama/jametics. Die hebben ondertentjes en aanbouwen en een dubbelbed als mogelijkheden. Zo zullen er meer zijn, maar mijn ervaring licht vooralsnog in de jamethoek, ook als kostenplaatje.


En wat is goedkoop als je er nog een paar jaar ermee doet en doorspaart voor je droomwagen?


En hoe oud is de kleine, die van ons wilde al met 7 jaar een eigen tentje. Hierdoor verviel bij ons ineens de wens voor zo'n grote wagen. Minder binnenruimte en minder slaapruimte nodig. Vriendjes mogen mee, maar dan wel in het bijzettentje:)1303].
We sparen een hoop ruimte uit en komen nu op campings waar we anders niet konden staan.
« Laatst bewerkt op: juni 06, 2016, 01:44:52 pm door danny060473 »
Gelogd

holtkamper_mark

  • Gast
Re: Hulp gezocht bij keuze vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: juni 06, 2016, 03:07:41 pm »

Hi Danny,

Bedankt voor je reactie. De kleintjes zijn 7 en 10 en willen voor geen goud alleen in een tentje.

Het is inderdaad de bedoeling er een paar jaar mee te doen, en dan over een aantal jaar (als de dames in een tent willen) een kleinere te kopen.
De Feluka's die wij vinden zijn rond de 500 euro, mijn gevoel zegt dat er dan wel e.e.a. mee mis moet zijn.

Als ik bijvoorbeeld zoek naar een opbouw filmpje van de Trigano Odyssee, kom ik filmpjes van 15 minuten tegen (en dat is nog voordat hij gespannen is met luifel).
Wij zijn niet uitermate handig met stokken en tenten, dus dat schrikt wat af.
Het opzetten van bv. de Holtkamper Coccoon moet in theorie in 5 minuten kunnen en daar komen dan nog geen stokken aan te pas. Vandaar onze voorkeur.
Niet dat wij lui zijn, maar dat ge-emmer met stokken in elkaar schuiven krijg ik nu al kriebels  ::)

Voorheen reisden wij met de tent of met de camper (een kleintje) en konden altijd overal terecht. Sommige vouwwagens die ik zie, zullen inderdaad niet overal op passen. Vandaar dat wij zoeken naar iets van rond de 5 a 6 meter breed.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Hulp gezocht bij keuze vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: juni 06, 2016, 04:00:29 pm »

Welkom hier.Wat auto betreft maak je maar geen zorgen. Wij hebben een Roadmaster family s en onze auto is een Huyndai i20. En dat trekt hem goed. Dus een golf moet geen probleem zijn. En kijk goed rond zou ik zeggen.  Ik kan je geen advies geven om de rede dat wij maar 1 kind hebben

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Hulp gezocht bij keuze vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: juni 06, 2016, 04:33:35 pm »

Welkom op het forum!
Misschien kan dit topic je hulp bieden in het zoeken naar een geschikte vouwwagen! http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=2206.30
Gelogd

holtkamper_mark

  • Gast
Re: Hulp gezocht bij keuze vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: juni 06, 2016, 04:36:42 pm »

@Herowebe,

Die had ik ook gevonden, maar bedankt voor het meedenken :)

@martijnmarleen,
bedankt voor je reactie, de Roedmaster family s had ik nog niet bekeken. Dit ziet er ook uit als een prima vouwwagen, qua indeling en formaat.
Hoe bevalt hij jullie? Als ik op internet kijk, lijkt hij ook in een minuut of 10 op te zetten voor een korte overnachting?
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Hulp gezocht bij keuze vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: juni 06, 2016, 05:40:47 pm »

@Herowebe,

Die had ik ook gevonden, maar bedankt voor het meedenken :)

@martijnmarleen,
bedankt voor je reactie, de Roedmaster family s had ik nog niet bekeken. Dit ziet er ook uit als een prima vouwwagen, qua indeling en formaat.
Hoe bevalt hij jullie? Als ik op internet kijk, lijkt hij ook in een minuut of 10 op te zetten voor een korte overnachting?
Wij vinden het een super vouwwagen. Het grote voordeel vind ik dat er een harde deksel op zit. En het andere voordeel alle stokken passen op elkaar. Dus niks meer uitzoeken. Voor een overnachting staat hij in 10 minuten. Voordeel is ook dat hij een 80 cm luifel heeft aan de wagentent heeft. Dus je kunt altijd droog koken. Gelukkig had de onze de optie luifel aan het 80 cm luifel. En dat doen we vaak. Dan heb ik alles in 15 minuten staan. En ook Nederlands fabrikant. Hij zit in Goirle en ken geen net bedrijf als dit. Wil altijd helpen en mee denken en de service is top.
Mijn tip is ga eens kijken in Goirle bij Roadmaster zelf.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Wendy2016

  • Gast
Re: Hulp gezocht bij keuze vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: juni 06, 2016, 07:37:28 pm »

Welkom

Ik heb een vouwwagen trigano oceane 2.40 gl. Slaap cabine rechts 1.37 cm breed en 2.05 Lang en links 1.55 breed en 2.05 Lang en ondertent kan 2 personen per ondertent en Rechts en links kan totaal 6-8 personen in de vouwwagen.

2.35 cm Lang voor tent en luifel 2.00 cm Lang totaal 6.80 cm Lang en 4.20 breed.
Ik ga volgende week zaterdag testen met uitklappen met voortent dus benieuwd hihi
Gelogd

RenH

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 95
  • Merk Vouwwagen: nog zoekende
Re: Hulp gezocht bij keuze vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: juni 06, 2016, 07:52:26 pm »

Welkom hier.
Ik lees hier toch wel zeer scherpe opzettijden van 5 en 15 minuten. Mij lijkt het een scherpe tijd, maar kan aan mij liggen natuurlijk. Wij hebben een tago settler en reken inclusief afkoppelen en waterpas zetten tussen de 20 en 30 minuten. Dan staat hij voor een overnachting. Met luifel, en helemaal spik en span afgespannen tel ik er nog ca. 20 minuten bij. De settler valt net als de jametic, aart kok, flexi, en odysee toch onder de snelklappers. Maar goed ik maak er dan ook geen wedstrijd van tijdens de vakantie.
Wij hebben ook 2 kids, waarvan er 1 in het 2e bed slaapt. De ander in eigen tentje. Er kan er evt. Ook 1 in het ondertentje.

Afijn, er zijn natuurlijk legio mogelijkheden, en ieder zij meug. Ik wens je veel succes met je zoektocht.

Groeten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Hulp gezocht bij keuze vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: juni 06, 2016, 08:03:34 pm »

Wij kunnen al 5 min tot een kwartier bezig zijn met hoe de vouwwagen te plaatsen. Maar er zijn dus ook mensen die in die tijd alles doen.
Met een uurtje staan wij wel voor een overnachting.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Hulp gezocht bij keuze vouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: juni 06, 2016, 08:05:23 pm »

Welkom hier.
Ik lees hier toch wel zeer scherpe opzettijden van 5 en 15 minuten. Mij lijkt het een scherpe tijd, maar kan aan mij liggen natuurlijk. Wij hebben een tago settler en reken inclusief afkoppelen en waterpas zetten tussen de 20 en 30 minuten. Dan staat hij voor een overnachting. Met luifel, en helemaal spik en span afgespannen tel ik er nog ca. 20 minuten bij. De settler valt net als de jametic, aart kok, flexi, en odysee toch onder de snelklappers. Maar goed ik maak er dan ook geen wedstrijd van tijdens de vakantie.
Wij hebben ook 2 kids, waarvan er 1 in het 2e bed slaapt. De ander in eigen tentje. Er kan er evt. Ook 1 in het ondertentje.

Afijn, er zijn natuurlijk legio mogelijkheden, en ieder zij meug. Ik wens je veel succes met je zoektocht.

Groeten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het voordeel van Roadmaster is dat je hem niet waterpas hoef te zetten. Door dat je de hoek poten gebruikt. Je laat de voorkant zakken en de kont omhoog. Dan draai je hem hoger dan vlak en dan die poten en hij staat waterpas. Keuken eraf en uitklappen. Meer niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

RenH

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 95
  • Merk Vouwwagen: nog zoekende
Re: Hulp gezocht bij keuze vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: juni 06, 2016, 08:25:45 pm »

Het voordeel van Roadmaster is dat je hem niet waterpas hoef te zetten. Door dat je de hoek poten gebruikt. Je laat de voorkant zakken en de kont omhoog. Dan draai je hem hoger dan vlak en dan die poten en hij staat waterpas. Keuken eraf en uitklappen. Meer niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Het is ook niet zo dat het waterpas stellen nou zo veel tijd kost (5 min.?) maar het hoort er wel bij natuurlijk. En de roadmaster moet je toch ook enigszins recht zetten?
Bij de settler kan de keuken gewoon blijven zitten trouwens:)106]
Gelogd

hedix

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 75
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Hulp gezocht bij keuze vouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: juni 07, 2016, 12:35:47 am »

Een mooie smitveld?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Hulp gezocht bij keuze vouwwagen
« Reactie #13 Gepost op: juni 07, 2016, 06:31:26 am »

Het is ook niet zo dat het waterpas stellen nou zo veel tijd kost (5 min.?) maar het hoort er wel bij natuurlijk. En de roadmaster moet je toch ook enigszins recht zetten?
Bij de settler kan de keuken gewoon blijven zitten trouwens:)106]
Nee hoor. Je zet hem op zijn plaatst meer niet en dan de bovenstaande stappen en klaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Hulp gezocht bij keuze vouwwagen
« Reactie #14 Gepost op: juni 07, 2016, 09:56:34 am »

Het voordeel van Roadmaster is dat je hem niet waterpas hoef te zetten. Door dat je de hoek poten gebruikt. Je laat de voorkant zakken en de kont omhoog. Dan draai je hem hoger dan vlak en dan die poten en hij staat waterpas. Keuken eraf en uitklappen. Meer niet.


Even een vraagje voor mijn begripsvorming: wat is het verschil tussen "waterpas zetten" en het werken met hoekpoten, voorkant laten zakken, kont omhoog  en aan de poten draaien om 'm vlak te krijgen?

(De hier beschreven stappen vind ik net zo of zelfs wat bewerkelijker klinken dan wat ik onder "waterpas zetten" versta?? Of ik snap 't niet helemaal,  dat kan ook natuurlijk  :J )
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal