Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Hulp gezocht bij keuze vouwwagen  (gelezen 5839 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DWF

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic 2010
Re: Hulp gezocht bij keuze vouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: juni 07, 2016, 10:05:31 am »

Even een vraagje voor mijn begripsvorming: wat is het verschil tussen "waterpas zetten" en het werken met hoekpoten, voorkant laten zakken, kont omhoog  en aan de poten draaien om 'm vlak te krijgen?

(De hier beschreven stappen vind ik net zo of zelfs wat bewerkelijker klinken dan wat ik onder "waterpas zetten" versta?? Of ik snap 't niet helemaal,  dat kan ook natuurlijk  :J )

Vind ik ook maar what's in a name...
Ik denk dat je elke vouwwagen moet "waterpas" zetten.  Hoe je dat doet kan nog wel eens verschillen van vouwwagen tot vouwwagen, het resultaat is hetzelfde.

Ik vind hier ook toch wel scherpe tijden en het blijft tenslotte vakantie.
Als je met een snelopzetter in een half uurtje kunt klaarstaan (zonder complete inrichting) vind ik dat behoorlijk snel.

Bij onze vorige klapper (trigano chantilly) was je al snel een uurtje of twee bezig (1 persoon)

Gelogd

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 148
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: Hulp gezocht bij keuze vouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: juni 07, 2016, 10:36:58 am »

Aan een holtkamper flyer gedacht?
1 kind slapen in de deksel (2 kan ook, maar je wilde ze juist apart),
1 kind in het karretje
en de 2 volwassenen gebruiken het bed van de bedlade (2.10 meter) handig met jou lengte.
En hij staat heel snel.


 
Gelogd
Space

holtkamper_mark

  • Gast
Re: Hulp gezocht bij keuze vouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: juni 07, 2016, 04:59:31 pm »

Holtkamper Flyer was onze eerste keuze, enkel kwamen wij erachter dat hij erg breed is en hierdoor niet op elke plek past :/

Zo blijft er telkens weer een nadeel te vinden. We gaan nu kijken naar een Roadmaster Family S, die is 5m breed en de tussentent kan eventueel weggelaten worden. Nu hopen dat er niet te veel nadelen aan gaan kleven waardoor we weer een ander zijspoor moeten nemen.... de verkansie komt steeds dichterbij.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Hulp gezocht bij keuze vouwwagen
« Reactie #18 Gepost op: juni 07, 2016, 05:49:24 pm »

Even een vraagje voor mijn begripsvorming: wat is het verschil tussen "waterpas zetten" en het werken met hoekpoten, voorkant laten zakken, kont omhoog  en aan de poten draaien om 'm vlak te krijgen?

(De hier beschreven stappen vind ik net zo of zelfs wat bewerkelijker klinken dan wat ik onder "waterpas zetten" versta?? Of ik snap 't niet helemaal,  dat kan ook natuurlijk  :J )
Als je de draai poten gebruikt moet je kijken hoe je hem neer zet. Dat hoeft niet met de hoek poten. En werkt heel snel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Hulp gezocht bij keuze vouwwagen
« Reactie #19 Gepost op: juni 07, 2016, 05:49:46 pm »

Holtkamper Flyer was onze eerste keuze, enkel kwamen wij erachter dat hij erg breed is en hierdoor niet op elke plek past :/

Zo blijft er telkens weer een nadeel te vinden. We gaan nu kijken naar een Roadmaster Family S, die is 5m breed en de tussentent kan eventueel weggelaten worden. Nu hopen dat er niet te veel nadelen aan gaan kleven waardoor we weer een ander zijspoor moeten nemen.... de verkansie komt steeds dichterbij.
Succes met kijken. Heb je nog vragen stel ze gerust

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Hulp gezocht bij keuze vouwwagen
« Reactie #20 Gepost op: juni 07, 2016, 09:38:42 pm »



Als ik bijvoorbeeld zoek naar een opbouw filmpje van de Trigano Odyssee, kom ik filmpjes van 15 minuten tegen (en dat is nog voordat hij gespannen is met luifel).
Wij zijn niet uitermate handig met stokken en tenten, dus dat schrikt wat af.
Het opzetten van bv. de Holtkamper Coccoon moet in theorie in 5 minuten kunnen en daar komen dan nog geen stokken aan te pas. Vandaar onze voorkeur.
Niet dat wij lui zijn, maar dat ge-emmer met stokken in elkaar schuiven krijg ik nu al kriebels  ::)


Hoi ik heb sinds kort een Odyssee. Niet te groot. 4 slaapplaatsen bovenop. En met ondertent nog eens 2 slaapplaatsen.  Fijne bagageruimte in de bak. Ik zet hem bijna in mijn eentje op. Alleen voor het uitklappen helpen mijn kinderen nog mee.  Stangen die je nog erbij hebt zijn:
- garderobestang
- nogstang voortent
- voortent staanders
- en bij de oudere modellen 2 bedstokken.

 Bij de meeste snelle vouwwagens heb je losse stokken bij. 
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal