Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gordigear Taiga  (gelezen 2001 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miesjel

  • Gast
Gordigear Taiga
« Gepost op: augustus 21, 2016, 08:54:35 pm »

Naar jarenlang met de tent op pad te zijn geweest, zijn wij nu uiteindelijk van plan een vouwwagen te kopen.
We zijn op de type tenttrailer gestuit en dat past het meest bij ons, vooral vanwege het eenvoudige opzetten. Wij blijven nooit langer dan een week op een camping

We hebben al wat modellen bij winkels bekeken en op internet gezien. o.a. Cabanon Malawi, Campooz, Oz-trail, relax trailers en Campwerk. En we gaan alles nog rustig op een rijtje zetten voor we gaan beslissen

Wij zijn ook op de pagina van Gordigear gestuit met de Taiga. Heeft iemand deze ooit besteld vanuit Australië en zelf op een kar gezet. Ik ben niet onhandig maar kan niet lassen.
Is het verstandiger om het via een distributeur te doen. Waarvan de dichtstbijzijnde in Duitsland zit.

Als ik de loze tent bestel via de site ben +/- € 3.400, euro kwijt, inclusief luifel.
Met een combi met aanhanger er bij zou ik € 5.500 kwijt zijn, ik vind + € 2.100,- voor een aanhangwagen lijkt mijn nogal veel
Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: Gordigear Taiga
« Reactie #1 Gepost op: augustus 21, 2016, 09:44:33 pm »

Hallo Miesje, welkom op het forum!

Wij hebben vorig jaar een Gordigear Taiga gekocht en op een Polynorm aanhangwagen gemaakt.
Voordat we hem gekocht hebben zijn we in februari/maart 2015 naar de beurs in Essen geweest, waar zij met een stand stonden om de vouwwagen in het echt te zien en te voelen.
Wij waren er eigenlijk al van overtuigd dat dit type trailertenten iets voor ons zou zijn, en deze is zonder karretje te koop. Want wij wilden onze Polynormkar gebruiken omdat die terreinvaardig is.

De tenten worden vanuit hun filiaal in Duitsland geleverd. Als je een nette kar in de goede hoogte, breedte en lengte koopt is de tent redelijk eenvoudig vast te maken op de kar.

Op deze link kun je meer over onze Gordigear lezen: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=16297.msg217069#msg217069

Succes met je zoektocht!
Gelogd

Miesjel

  • Gast
Re: Gordigear Taiga
« Reactie #2 Gepost op: augustus 22, 2016, 09:11:24 am »

Petra,

Dank je wel voor je reactie, en je goede foto serie.
Ik lees dat je man een frame gelast heeft, is dat omdat jullie geen standaard kar hebben gekozen.

Helaas is er op volgens hun site op de Europese beurzen geen stand. Dus we gaan hem bekijken in Duitsland, (of Denemarken gaan we mei naartoe)  bij een van hun filialen.

Miesjel
Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: Gordigear Taiga
« Reactie #3 Gepost op: augustus 22, 2016, 02:33:14 pm »

Ons karretje heeft inderdaad geen standaardmaten, vandaar dat mijn man het zelk gemaakt heeft.

Gordigear heeft al enkele jaren na elkaar in februari op deze beurs in Essen gestaan: http://www.die-urlaubswelt.de/reise-camping-holiday-world/, toen stond dit ook pas kort vooraf op hun site vermeld.
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Gordigear Taiga
« Reactie #4 Gepost op: april 17, 2018, 12:46:06 pm »

Vandaag hebben we een Onroad Strada Taiga met voortent bij Rettenmaier in Nitzenhausen besteld. Zij bouwen de trailer helemaal zelf, met een geavanceerd zelfregulerend remsysteem. Campooz ook bekeken bij de Wit. Wij vinden de kwaliteit van de Taiga met deze zelfgebouwde wagen beter, het doek van de Taiga is kwalitatief beter. Vergelijkbaar met 3DOG, het doek van de Taiga is zelfs nog zwaarder. Daarnaast is de tent van de Taiga net iets groter. We blijven onder de prijs van de Campooz die, vinden wij, te hoge prijzen rekent voor de extra's. Ergens begin juni wordt de wagen afgeleverd. Foto's van de wagen volgen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal