Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat zijn nu de eigenschappen met voor en nadelen per Holtkamper type en wat zijn de alternatieven  (gelezen 36217 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)

een zitje met bergruimte en een ruim gedeelte op de deksel  (slaapgedeelte of inloopkast bv)

Daar ben ik wel jaloers op, dat is waarom een flyer naast de kyte ook op ons lijstje stond  :#
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive

Grootste nadeel ze zijn allemaal wit... kan je net zo goed een caravan kopen... ;-)

Mijn advies maak een eisen en wensenlijstje... aan de hand van wat je met je vouwwagen wil gaan doen.
Denk bijv. aan;
Binnenruimte is minder van belang als je alleen binnen slaapt en onder de luifel leeft.

Wel of geen kuip

Pack and go

Zijwaarts of achterwaarts het bed inklimmen (oftewel ja/nee over elkaar heen klimmen als je 's nachts wat bier wilt lozen)

Aantal fatsoenlijke slaapplaatsen

En ja kijk ook eens bij de buren....
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

muis

  • Gast

Daar ben ik wel jaloers op, dat is waarom een flyer naast de kyte ook op ons lijstje stond  :#
ja, dat vinden wij echt heerlijk maar ja ik weet ook mensen die het te groot vinden.  Ach en zo is voor alles wat te zeggen.  De CC stond bij ons ook hoog op het lijstje maar de vorm van de tent en de stang boven de deur wagenbak zorgden dat deze afviel.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)

ja, dat vinden wij echt heerlijk maar ja ik weet ook mensen die het te groot vinden.  Ach en zo is voor alles wat te zeggen.  De CC stond bij ons ook hoog op het lijstje maar de vorm van de tent en de stang boven de deur wagenbak zorgden dat deze afviel.

Gelukkig maar, die verschillende smaken en opvattingen :# jou mening en opmerkingen over de flyer kan ik zeer waarderen.

Ik kan echter niet zo goed tegen gekleurde opmerkingen. Als je maar iets van een mening hebt over een HK die niet positief is krijg je gelijk een stortvloed over je heen. Het Apple/Audi syndroom zeg maar. Als iemand iets vindt over een CCC dan probeer ik het gegrond iemand te overtuigen waarom iets zo is/ niet zo is. En ja aan een CC hangen ook negatieve punten.

De oker kleurige/groene kariba is bv heel mooi om te zien, springt er echt uit. Deze wint het voor mij qua looks van aan fletse Kyte. Stond ook op onze camping. Echter bij slecht weer is die zeer donker van binnen, vonden wij bij een bezoekje. Dan wint een wit doek weer. En zo kunnen we er een dagtaak van maken  :#

Ik ben van mening dat iedereen zijn/haar opmerkingen moet kunnen plaatsen en dat geintereseerde hiermee zelf een mening/oordeel over een product kunnen opmaken.

Als ik dit zou lezen als aspirant koper van een HK dan zou ik mij ook geen zorgen meer maken over het kuipzeil. Kan niet stuk en gaat nooit stinken blijkbaar. Het zal aan mijn gebrek aan kennis liggen denk ik. Ik zal het ook niet meer aanhalen in vervolg topics.



« Laatst bewerkt op: september 02, 2016, 11:07:42 am door EriLin »
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive




De oker kleurige/groene kariba is bv heel mooi om te zien, springt er echt uit. Deze wint het voor mij qua looks van aan fletse Kyte. Stond ook op onze camping. Echter bij slecht weer is die zeer donker van binnen, vonden wij bij een bezoekje. Dan wint een wit doek weer....
Wij hebben een Oker Kariba en bij daglicht schijnt er altijd een oranje zonnetje in de tent zelfs als het regent. .

Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)

Wij hebben een Oker Kariba en bij daglicht schijnt er altijd een oranje zonnetje in de tent zelfs als het regent. .

Ik vind hem gewoon mooi! maar ik weet dat er in andere forums/topics discussies zijn over de 'gesloten' vorm van een AK's en het opgesloten gevoel/weinig licht. Ook dit is weer een gevoel/smaak kwestie, mijn vrouw vond het te donker/benauwd ouderwets, ik knus en gemoedelijk het oranje licht.

Zien is beleven, maar we gaan :off back to the HK.
Gelogd

muis

  • Gast


Zien is beleven, maar we gaan :off back to the HK.

 :J WW
Gelogd

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009

Nadeel van onze Cocoon vind ik inderdaad de korte luifel, bij regen maar weinig droge ruimte. Ook een klein nadeel vind ik dat je s'nachts over elkaar heen moet klauteren als je eruit moet. Verder ervaar ik geen nadelen, ik geniet van de enorme opbergruimte, zalig gewoon.
En inderdaad, de een vind dit belangrijk en de ander dat....
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)

En inderdaad, de een vind dit belangrijk en de ander dat....

Zeker, en misschien met iemand die een topic start over 'is dit een goede vouwwagen' eerst even een vragenlijstje invullen voordat wij helemaal los gaan   I:
Gelogd

Albertine

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 154
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer refurbished 2015

Bij mij gaat de voorkeur uit naar de Flyer omdat ik die alleen op kan zetten en in kan klappen. Bij alle andere wagens zou ik een buurman of vrouw moeten vragen voor hulp. Daar is niets mis mee, maar dat is voor mij wel de doorslaggevende reden voor de flyer geweest.

De Cocoon is inderdaad niet fijn bij veel regen, ook met een langere luifel (vergelijk die van mijn moeder met die van Alex)' is dat niet fijn en kan je koken dan wel vergeten als de wind verkeerd staat.

De Kyte, ik was er weg van, maar valt om 2 redenen bij mij af: donker van binnen en niet alleen op te zetten of af te breken, ook niet met de opblaastechniek. Dat is met een kind van 7 geen optie.

de Astra, heb ik ook overwogen. De flyer vond ik fijner als ik eens loge's zou krijgen.

Wat mis ik dan nog: de Spacer. Ook een mooi exemplaar, handiger voor trekken als een flyer in mijn geval denk ik.

Zie je, hartstikke persoonlijk die voorkeur.  WW
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)

Bij mij gaat de voorkeur uit naar de Flyer omdat ik die alleen op kan zetten en in kan klappen. Bij alle andere wagens zou ik een buurman of vrouw moeten vragen voor hulp. Daar is niets mis mee, maar dat is voor mij wel de doorslaggevende reden voor de flyer geweest.

De Cocoon is inderdaad niet fijn bij veel regen, ook met een langere luifel (vergelijk die van mijn moeder met die van Alex)' is dat niet fijn en kan je koken dan wel vergeten als de wind verkeerd staat.

De Kyte, ik was er weg van, maar valt om 2 redenen bij mij af: donker van binnen en niet alleen op te zetten of af te breken, ook niet met de opblaastechniek. Dat is met een kind van 7 geen optie.

de Astra, heb ik ook overwogen. De flyer vond ik fijner als ik eens loge's zou krijgen.

Wat mis ik dan nog: de Spacer. Ook een mooi exemplaar, handiger voor trekken als een flyer in mijn geval denk ik.

Zie je, hartstikke persoonlijk die voorkeur.  WW
Wie zegt dat de kyte niet alleen op te zetten is?
Dat is die dus wel!!

Voordelen kyte:
een heelijke luifel
de looks (persoonlijk maar dat geld overal voor eigelijk)
Wit doek heerlijk koel
Airco systeem (werkt ook echt)
Pack and go
Kuipzeil blijft altijd zitten.
Fijne keuken
Ik kan overal staan
Bed meer dan ruim genoeg en slaapt heerlijk

Nadelen kyte:
Wit doek erg besmettelijk
Bij dauw duurt erg lang voor het droogt (al is daar weer een oplossing voor)
Haringen altijd nodig alleen bij de nieuwe air zijn deze niet nodig (met storm wel) behalve voor de luifel daar altijd nodig.
Veel rondleidingen geven tijdens vakantie.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571

Klopt, Spikehome.

Maar handiger is, zoals eerder al geschreven. Kijk eerst wat je budget is. Ga langs een aantal dealers, dan zie en voel je zelf al de verschillen.

Voor en Nadelen is persoonlijk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gelogd
Groeten,

Erik

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!

Heb dan wel geen HK, ook nooit gehad, maar persoonlijk vind ik de flyer 1 vd leuksten, met name door zn harde deksel.
Als ik die ritsen zie, die ik eerst moet gebruiken alvorens hem open te kunnen klappen, krijg ik het al spaans benauwd.
Bovendien, volgens het filmpje ,vind ik toch helemaal nog niet zon makkelijke opzetter. Goed, als je het eenmaal weet wel, maar na een winterstop, moet ik toch wel eerst ff weer nadenken, hoe het ook nog maar zat.
Buiten het feit dat je natuurlijk ook de naam betaald, hebben wij toch maar weer voor een camplet (tip) gekozen, oke, misschien niet zon hippe uitstraling als de HK,
(eerlijk is eerlijk), maar volgend voorjaar, weet ik tenmiste nog steeds hoe het moet. Ach en als je je haringen niet wilt gebruiken, moet je naar een "hutje mutje-camping" of gewoon ergens een huisje huren. Kamperen is voor mij toch nog steeds een paar harinkjes slaan. :>
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails

Ik vind een HK nog al slordig ogen. Veel flappen, scheerlijnen etc. Een beetje een origami tent :-)
Voor ons gewoon net niet. Een Livingstone staat en oogt gewoon beter.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl

Ik zou zelf ook nog even kijken bij andere 'premium' merken. Bv. Aart de Kok (ondere andere combi-camp) en 3DOG maken ook premium vouwwagens met hun eigen slimmigheden en looks.

Wij hebben zelf ook naar de Kyte XL gekeken maar vonden deze te duur (en geld was niet het issue!), mijn vrouw vindt de kleuren niet mooi van HK. Met deze 2 probleempjes is de helft van de strijd al verloren. Naar onze mening hangt er aan het merk Holtkamper een Audi/Apple syndroom waar je urenlang over in discussie kunt gaan. Ik heb er meerdere in het echt gezien en met de prijs (25k Kyte en 20k Cocoon met de opties die wij willen/nodig hebben) in het achterhoofd zijn ze ons tegengevallen. Voor het prijsverschil gaan wij nu 10 jaar 'gratis' op vakantie  bier

Mocht je een dure HK gaan kopen dan zou ik adviseren om er eerst 1 te huren voor een weekend. Als je verwachtingen te hoog zijn kan het vies tegenvallen.

Nav de andere reactie:
- zover ik kan zien heeft een Kyte ook haringen nodig evenals de cocoon met een minimaal een luifel. Beide hebben een vast grondzeil en ik zie hier zelf alleen maar nadelen van. (snel inklappen is een vies, stinkend grondzeil meeklappen in een afgesloten ruimte, zou ik nooit doen, die geur gaat al niet uit plastik laat staan uit katoen. En wat als deze lek gaat? Iemand mag 450 euro neerleggen om een gaatje te dichten omdat de tent eraf moet...)
- ervaren Holtkamper medewerkers zijn met het opzetten van de Kyte al 12 minuten met 2 personen bezig https://www.youtube.com/watch?v=LQl7PDTLJfQ
en dan staat deze al op de plek (waterpas, evaluatie plek en zonstand/schaduw check al gedaan) en is er nog niks ingericht. Ga maar uit van minimaal een uur. En ik zie geen  bier  :# en ze zweten volgens mij.

Het is misschien beter om niet naar een merk te kijken maar eerder naar je budget, je reisgezelschap en wat je mee wilt nemen en hoe je je vakantie voor je ziet (gemak?, meerdere campings?). Op basis hiervan kunnen forumleden denk ik beter uitleg geven over wat misschien een 'premium' kandidaat op je short list zou kunnen worden.
Heel verhaal, maar ik merk dat je je toch niet voldoende hebt verdiept in het merk. Kyte weet ik niet, maar de Cocoon heeft een inritsbaar grondzeil. Is er zo uit of in. En als het stinkt, rits je het er uit en maak je het later schoon. De stank gaat er prima uit, gewoon laten luchten, ervaring mee. Het inklappen van de tent kan zonder dat het grondzeil het doek raakt, staat overal in de folders beschreven. Een Cocoon hoeft niet beslist 100% waterpas te staan, is vrij flexibel wat dat betreft. Een Kyte heeft inderdaad haringen nodig. De Cocoon heeft ook een paar haringen nodig. De Cocoon S heb je aan een stuk of 4 genoeg om deze goed neer te zetten. De luifel is 250 cm diep op het diepste deel en zet je op met 3 stokken. Ik in mijn eentje zette de Cocoon in max. 30 minuten volledig op, rustig en relaxed. Het inklappen deden we ook in zo'n 30 minuten, inclusief ontbijt en wegwezen. Een Holtkamper daar ben je verliefd op of niet.
We hebben op dit moment helaas geen Cocoon meer. Maar als we weer gaan kamperen wordt het toch zeker weer een Cocoon. Gewoon om het geweldige gevoel, de looks en het simpele opzetten.
« Laatst bewerkt op: september 02, 2016, 08:14:30 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal