Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat zijn nu de eigenschappen met voor en nadelen per Holtkamper type en wat zijn de alternatieven  (gelezen 36233 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed

Verliefd of niet geldt voor elke vouwwagen.
Wat ik toen wij op jacht waren, bezwaarlijk vond aan de Holtkamper wagens was afgezien van het strandtentkarakter (kleurcombinatie), dat de Astro de enige was waarbij je in de lengte het bed in kon en dus niet elkaar wakker hoeft te maken als je er 's nachts uit moet of laat in gaat.
Maar de Astro had vervolgens een keuken die van de dissel af moest en onder de luifel gerold moest worden. En als je je bed in schoof stootte je met je scheenbeen tegen een buis of rand. En zoals gezegd, de rest was vanwege het dwarsslapen geen optie voor ons.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)

Heel verhaal, maar ik merk dat je je toch niet voldoende hebt verdiept in het merk.

  :# je zou mijn vrouw eens moeten vragen.... ik ga eens een lekker  bier tje pakken. Prettig weekend iedereen  :K
Gelogd

muis

  • Gast

En weer terug naar de voor en nadelen van de verschillende types  :J
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018

Diverse mensen hebben gereageerd met als optie een alternatief merk op de Holtkamper maar helaas vermelden jullie vaak niet het type...

Willen jullie dat alsnog doen!

Wat is doorslaggevend geweest voor de keuze voor deze klapper?
En wat zien jullie als verbeterpunt aan deze klapper?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gelogd

muis

  • Gast

Hier gaat het over de voor en nadelen van Holtkamper types, als je over andere merken input wilt moet je even een topic openen in het algemene gedeelte van de merkeninformatie  :J
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed

Ok. Als alternatief voor de Cocoon of de Atro hebben wij toen voor de Aart Kok Livingstone gekozen.
Ik ga niet de positieve zaken noemen want dat heeft niet zoveel zin omdat dat heel persoonlijk is. De negatieve zaken zijn:

- hoog gewicht
- praktische zaken lijken nogal eens ondergeschikt aan vorm en sfeer
- grote rek en krimp van het tentdoek.
- heel veel ritsjes,  clipjes en flapjes die je weinig gebruikt.


Edit: Oeps. Bericht muis net te laat gezien. Sorry.
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004

Verliefd of niet geldt voor elke vouwwagen.
Wat ik toen wij op jacht waren, bezwaarlijk vond aan de Holtkamper wagens was afgezien van het strandtentkarakter (kleurcombinatie), dat de Astro de enige was waarbij je in de lengte het bed in kon en dus niet elkaar wakker hoeft te maken als je er 's nachts uit moet of laat in gaat.
Maar de Astro had vervolgens een keuken die van de dissel af moest en onder de luifel gerold moest worden. En als je je bed in schoof stootte je met je scheenbeen tegen een buis of rand. En zoals gezegd, de rest was vanwege het dwarsslapen geen optie voor ons.
Niet dat de Astro nou persé de ideale vouwwagen voor iedereen moet zijn hoor, maar doordat wij een extra topmatras hebben gekocht hebben wij geen last van genoemde rand, en de keuken laten wij op de dissel staan (de onze kan er niet eens van af). We zetten de rechterzijkant als luifel omhoog en laten de voorkant dan dicht. Verplaatsen van de keuken is dan niet nodig.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed

Ja. Zo stond hij in de showroom. Met de keuken op de dissel. Ik zag me op die manier niet koken bij een stevige regenbui terwijl mijn vrouw onder de luifel zit.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)

Diverse mensen hebben gereageerd met als optie een alternatief merk op de Holtkamper maar helaas vermelden jullie vaak niet het type...

Willen jullie dat alsnog doen!

Wat is doorslaggevend geweest voor de keuze voor deze klapper?
En wat zien jullie als verbeterpunt aan deze klapper?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Combi camp country laatste model.

Let op! De onderstaande punten zijn op basis van onze smaak, mening en ervaringen met onze cc.

Doorslag/positieve punten:
- de looks meer eigentijds moderner design.
- nieuwste versie heeft een enorme laadruimte onder het bed.
- kwaliteits indruk en daarmee de sfeer
- de praktische ruimte voortent 3x4m
- modulair (hij kan heel groot en heel klein)
- vaste deksel (hopelijk muis proof) lekker met tapijt. Superfijn in het voor en najaar.
- boogluifel optie
- vaste mooie keuken (die ook onderweg open kan)
- inklapbaar met boogluifel of voortentdak en gastencabine
- de redelijke prijs
- de service van de VWS is top (iig voor ons), niet geheel onbelangrijk.

Verbeter/negatieve punten:
- communicatie van de importeur AK, geen last van AK zijn mindere service omdat bij ons de VWS ertussen zit. Dit vind ik toch erg belangrijk, goede service.
- lelijke flap die de boogluifel waterdicht maakt als deze aan de voortent zit
- niet kunnen laden en lossen hij moet opengeklapt worden, wij kunnen dat makkelijk en snel op de dam.
- hij niet in 15 min staat als je alles opzet  :P. Voortent, achtertent, boogluifel, gastencabine.
- de dakrand aan de voor en achterzijde heeft bij de stangen een soort elastiek om het eroverheen te kunnen vouwen zodat er geen water in de wagentent komt. Bij een voor en achtertent dekt deze rand de ritsen af tegen water. Heel tof maar de stof plooit door het elastiek en zorgt ervoor dat het heel lang vochtig kan blijven. Moet altijd goed gecontroleerd worden voordat je de wagen wegzet.
- een vaste deksel heeft ook weer zijn nadelen met ongelijke ondergrond, maar dit komt goed met enige ervaring.

De keuze van deze vouwwagen... Is heel erg afhankelijk van de meute, de spullen, de luxe die meegaat.

Wij, midden 30ers) zijn een gezin van 5 met 3 kleine kinderen die deze wagen 'op de groei' of eerder krimp (eigen tentjes voor de kids) in de komende jaren heeft gekocht. Wij willen kunnen gaan en staan waar we willen ongeacht weer en land. De eisen waren dan ook:

- er moet een boog inzitten om het bungalow tent gevoel eruit te halen. We begonnen met de cabanons.
- minstens 3 slaap compartimenten bij langer verblijf. Mogelijkheid voor 1 à 2 logees.
- ruime voortent met inritsbaar kuipzeil. Een zege dit voorjaar in Frankrijk in de Dordogne.
- genoeg ruimte voor 5 pers + tafel en nog ruimte om je kont te keren en/of even privé ruimte op te zoeken.
- moet ook in Italië op de postzegels kunnen staan.
- vaste keuken met de lunch onderweg toegankelijk. De kleintjes hangen overal aan, losse keuken was een no go ook vanwege alleen opzetten en het gewicht.
- wagenbak zelf moest ook wat hebben voor het oog. Ik heb ook geen Dacia.
- geen dubbelklappers, het idee dat zo'n kleintje onder je slaapt en er 200kg op een plaat ligt met 2 stangen. Gaat vast goed hoor, wij beginnen er niet aan. Dubbelklapper bedden zit ook nog beweging in, waarneembaar bij de buren op de camping  :#
- luxe is lekker. Vast Gas water en stroom in de optielijst een pre. Hebben we ook allemaal genomen en geen spijt van.
- beetje luxe uitstraling, budget was ruim genoeg, alles lag zeg maar in de range.
- En nog wat minder belangrijke puntjes.
« Laatst bewerkt op: september 03, 2016, 08:58:41 pm door EriLin »
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004

Ja. Zo stond hij in de showroom. Met de keuken op de dissel. Ik zag me op die manier niet koken bij een stevige regenbui terwijl mijn vrouw onder de luifel zit.

Oh, zo doen wij dat wel   :#

Neehoor, je hebt wel een punt. Ik heb er zelf een luifel bijgemaakt om die reden. Die gebruiken we alleen bij regen, of als we extra schaduw nodig hebben.
Gelogd

muis

  • Gast

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=19215.0

Hier het vervolg topic voor andere merken en types.  Hier dus alleen Holtkamper.

Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)

Diverse mensen hebben gereageerd met als optie een alternatief merk op de Holtkamper maar helaas vermelden jullie vaak niet het type...

Willen jullie dat alsnog doen!

Wat is doorslaggevend geweest voor de keuze voor deze klapper?
En wat zien jullie als verbeterpunt aan deze klapper?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ik weet niet waar je woont maar ik kan je aanraden eens naar het doornse gat te gaan op een zaterdag met mooi weer. De keren dat wij er zijn geweest stonden er diverse HK, Cabanons, combi Camps, trigano's.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone

In eerste instantie hadden wij onze zinnen gezet op een Cocoon. Op dat moment was de uitvoering die wij voor ogen hadden nauwelijks tweedehands te vinden, en als ze er al waren, was de prijs erg hoog.
Iemand tipte ons eens naar Aart Kok te gaan kijken.
De Livingstone was een vouwwagen die ons wel aansprak. Toen nog eens alle eisen en wensen op een rijtje gezet en daarbij de prijs.
Het prijsverschil was toch wel doorslag gevend. De Livingstone had alles wat wij wilde en nog tegen een lagere prijs.
Vrienden van ons hebben een oudere Cocoon gekocht en wij de Livingstone en kan ze aardig vergelijken.
Een Cocoon zet iets makkelijker op dan de Livingstone. Dat komt vooral doordat de materialen van de Cocoon van minder zware kwaliteit zijn en de stokken van de basistent mee uitvouwen. Het gaat net allemaal wat lichter. 
Een voordeel van de Livingstone vind ik de flexibiliteit in opzetten. Met of zonder kindertent, met of zonder voorwand. Als het aan mij gelegen had, zou ik de Livingstone zonder voorwand hebben gekocht. Echter mijn echtgenote wilde wel de voorwand om zo ook in het voorjaar op vakantie te kunnen gaan. Hier heb ik achteraf geen spijt van. Sinds de vouwwagen kamperen we ook in het voorjaar en kunnen we de luifel dichtmaken tot een voortent. Of ook in het geval dat het tijdens de zomer slecht weer is.
Het type vouwwagen dat onze voorkeur had, was de Livingstone. Een vaste keuken, die niet verplaatst hoeft te worden, geen dissel onder de luifel, fietsendrager op de dissel, 5 slaapplaatsen in de basis. Dit is ook allemaal bij de Cocoon mogelijk, maar wel tegen meer prijs. Dat maakte het prijsverschil tussen de twee wagens behoorlijk groot.
Achteraf ben ik erg tevreden over onze Livingstone, vooral omdat je de mogelijkheid hebt een dichte voortent te maken. Dit heeft voor ons extra toegevoegde waarde.
Maar wanneer je alleen een mooi weer kampeerder bent, is de Cocoon misschien nog en een mooiere oplossing. Als je daarbij nog voor lief neemt dat de dissel onder de luifel staat, zijn de prijs verschillen al minder groot.
Nog een klein Livingstone voordeeltje is het horizontaal kunnen zetten van de buizen van de basis tent. Dit is dan meteen een handige kapstok.
Gelogd

Jansje53

  • Gast

....voor de Aart Kok Livingstone
- heel veel ritsjes,  clipjes en flapjes die je weinig gebruikt.

INDERDAAD! Geldt ook voor de Zambezi RL. Vind het ook wel weer een charme van de tent om steeds weer andere clipjes en flapjes te gebruiken. Maar dit jaar n nadeel van de clipjes ontdekt... Er is er één van de binnentent (om het bed) ergens achter blijven haken bij in- of uitklappen... Scheur in het gaas! Nu heb ik alle clipjes en lintjes aan de twee korte zijden eraf geknipt; waren in de afgelopen 4 jaar toch nog nooit gebruikt.

Ojee, had de "alleen Holtkamper" instructie van Muis over het hoofd gezien...
« Laatst bewerkt op: september 02, 2016, 11:02:48 pm door Jansje53 »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)

En zo ieder zijn eigen voorkeur.
Livingstone was ook in de race bij ons net als de ccc.
Ccc viel af vanwege het bukken in de wagen, kleine bagage ruimte, geen echte steunen.
Livingstone viel af sta hoogte keuken en bukken wagen gedeelte ook bed moest xl zijn want standaard is die te kort kuipzeil niet mee in te klappen (was toen verteld begrijp dat het wel mogelijk i maar je dan niet bij pack en go meer kan)

Daarom advies zo moeilijk voor de een een voordeel voor de ander een nadeel.
Kijk naar je budget en kijk goed en laat ze opzetten.
Wij hebben er 3jaar bijna overgedaan voordat de odyssee weg ging en de kyte kochten.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal