Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat zijn nu de eigenschappen met voor en nadelen per Holtkamper type en wat zijn de alternatieven  (gelezen 36218 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast

Ojee, had de "alleen Holtkamper" instructie van Muis over het hoofd gezien...
:X
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)

En zo ieder zijn eigen voorkeur.
Livingstone was ook in de race bij ons net als de ccc.
Ccc viel af vanwege het bukken in de wagen, kleine bagage ruimte, geen echte steunen.

Mag niet van muis maar voor de volledigheid:

Gelukkig zijn de laatste 2 punten niet meer van toepassing op de nieuwste versie. Bukken in de wagen moet zijn bukken om de wagen in te lopen. De stahoogte in de wagen is voor ons 1,85m ruim voldoende.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL

Wij hebben een Cocoon XL en er zijn meer voordelen dan nadelen maar we hebben toch een paar nadelen die we echt erg jammer vinden.

1) het grote raam zit aan de zijkant dus als je binnen moet zitten kan je wel naar buiten kijken maar zie je alleen maar je buren wij kijken graag van ons af dus als het raam naast de deur wat groter was geweest kon je zittend op een stoel toch ook naar buiten kijken.
2) de schuinebalk bij de deur is toch wel soms lastig vooral als je een lange zoon en dochter en schoonzoon mee hebt.
3) het witte doek kan wel gauw vies worden (gelukkig spoelt het meeste er weer af als het regent!)

Voor de rest kan ik alleen maar roepen "WAT EEN HEERLIJKE VOUWWAGEN"
Gelogd
Jevipro

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl

Ok. Als alternatief voor de Cocoon of de Atro hebben wij toen voor de Aart Kok Livingstone gekozen.
Ik ga niet de positieve zaken noemen want dat heeft niet zoveel zin omdat dat heel persoonlijk is. De negatieve zaken zijn:
- hoog gewicht
- praktische zaken lijken nogal eens ondergeschikt aan vorm en sfeer
- grote rek en krimp van het tentdoek.
- heel veel ritsjes,  clipjes en flapjes die je weinig gebruikt.
Edit: Oeps. Bericht muis net te laat gezien. Sorry.
Met name die ritsjes en flapjes en gordijntjes die je noemt waren dus voor ons reden om niet voor een AK te kiezen maar voor de Cocoon. Ook het bed vonden wij veel te hoog. Voor mij geen probleem maar wel voor mijn vrouw (158 cm). Het is gewoon erg persoonlijk. wat de een een nadeel vindt, dat ziet de ander niet eens. Overigens hadden wij interesse voor de Zambesi RL, zelfde systeem en model als de Cocoon. Ook bij AK Heemstede de Combicamp bekeken. Ik stootte meteen al mijn kop aan de buis bij de ingang en vond het "voortent" gedeelte op het deksel veel te krap voor 3 tot 4 personen en moest er dus een voortent aan worden gebouwd wat weer extra opzettijd met zich mee zou brengen. EN de verkoper daar klungelde nogal met het opzetten en invouwen van de zambesi, wat dus voor ons ook een reden was om niet een Zambesi te kopen. Prijzen Zambesi en Cocoon lagen niet zo ver uit elkaar, iets van 1000 euro. Hetzelfde verhaal geldt eigenlijk ook voor de Cabanon Malawi. Minder degelijke kwaliteit en een klungelige verkoper die het verprutste en amper vragen duidelijk kon beantwoorden. Wel de helft goedkoper dan Zambesi en Cocoon. Nadelen aan de Cocoon hebben wij eigenlijk niet gezien aan de Cocoon, we zagen alleen de voordelen zoals opzetgemak en niet meer met de keuken sjouwen.  Kennelijk namen we de "nadelen" voor lief, of hoorde er gewoon bij. Maar wat zijn nadelen? Je kiest voor een bepaalde vouwwagen met een bepaald karakter en dat weet en accepteer je. daarom is het verstandig om gewoon je er goed in te verdiepen en alles proberen te bekijken. Onze Jametic was ook een prima wagen. Beviel goed. Maar die had een zware keuken te sjouwen en veel gesjouw met de spullen die we meenamen. En bij de Cocoon lag alles gewoon onder het bed en kon je er makkelijk bij zonder gesjouw.
« Laatst bewerkt op: september 03, 2016, 09:05:10 am door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

aartnely

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: HoltKamper Cocoon Aero limited edition
  • uit de kar geklapt

wij hebben een cocoon M met masterkitchen, en vinden het een fijn klapkar [wij hebben altijd gecampeerd met een caravan, maar willen niet terug]

vooraf een overzicht gemaakt wat onze eisen waren en welke vw daarvoor in aanmerking komen, help om inzicht te krijgen
van alle voor- en nadelen van de verschillende merken
voordelen cocoon;
-vast kuipzeil die ook afritsbaar is als deze erg vies is
-lichte [kleur]licht scheel behoorlijk qua licht en temperatuur
-snel op- en afbreken
-veel bagageruimte
nadelen;
-ruimte onder de luifel niet echt ruim

suc6 met je zoektocht, en misschien is het een optie om er eentje een weekje te huren / proberen
Gelogd

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012

Wij hebben het andersom gedaan, we hebben jaren met een caravan gekampeerd en zijn enkele jaren gelede overgestapt op een HK cocoon XL. De keus ging tussen aart kok en HK en dat kwam doordat ik onderweg in Frankrijk altijd ingehaald werd door vouwwagens die veel harder konden rijden. Aart kok en HK waren de enige die echt stabiel achter auto's hangen op hogere snelheid en aangezien ik in Frankrijk met de vouwwagen gewoon 130 wil rijden was dat voor mij belangrijk.
Onze kinderen slapen in een bijzettent maar bij overnachtingen in het XL gedeelte en dan heb je ook nog wat ruimte om te zitten. Met slecht weer vinden we hem net te klein om de hele dag in te vertoeven maar we rijden normaal gesproken naar het zuiden.
We hebben geen pack en go maar de volgende willen we dat wel graag op hebben.
Enige nadeel vind ik de wat korte luifel bij regen, als iedereen droog wil zitten wordt het krap maar we hebben dan ook een tafel van 150cm bij.
Ik herken het stinkende vast grondzeil helemaal niet, ik leg er altijd worteldoek onder tegen het vuil en dat werkt prima bij ons.
Persoonlijk vind ik holtkampers wel mooi maar de snelheid van opzetten gaf de doorslag.
Ze zijn wel duur maar houden ook hun waarde.
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012


Bij dauw duurt erg lang voor het droogt (al is daar weer een oplossing voor)


Vertel, vertel!! Voor ons het grote nadeel van een vouwwagen. Wat is de oplossing??
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755

Aan het eind van de dag dicht klappen.
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012

 :H. Dank je Theu - die had ik zelf ook al bedacht  :#
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)

Misschien wilt diegene die het bedacht heeft erop reageren.
Hij is namelijk ook actief hier.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Albertine

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 154
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer refurbished 2015

Toen ik naar de Kyte ging kijken in Bunnik met het opblaas-systeem kon het wel alleen, maar wel als man zijnde. Op aanstaand weekend zal ik er eens op letten of het alleen kan en onder welke voorwaarden dan. Want als vrouw zie ik dat toch iets anders en een Kyte moet wel netjes staan.
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012

Hi Albertine,

2 weken geleden een demo gekregen in Bunnik en sindsdien weet ik zeker dat iedereen nu alleen een Kyte kan opbouwen. Er is echt nul kracht voor nodig - ideaal nu. Voorwaarde is het nieuwe carbonframe - weet niet of Windforce daar altijd mee geleverd is maar is nu iig standaard.

Gr, Matthijs
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder

Voor mij waren de keuken, die geen water heeft en de opslag moeilijk toegankelijk tijdens het koken een nadeel en het ontbreken van de mogelijkheid om de ene keer een voortent, dan weer alleen de luifel of alles opzetten. Wij hebben daarom gekozen voor een Malawi die dit wel heeft.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl

Vertel, vertel!! Voor ons het grote nadeel van een vouwwagen. Wat is de oplossing??
Volgens mij beweert Holtkamper zelf dat je de vouwwagen droog kunt blazen als je windforce hebt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630

En evt. de Zibro op de allerhoogste temp laten stoken, heeft dat zin bij HK of andere klappers?
Want nu wordt ik wel benieuwd wat voor trukendozen er bij de klap I: I: worden opengetrokken  :P om alles droog te krijgen
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal