Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat is een goede gezinsvouwwagen?  (gelezen 3139 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anja

  • Gast
Wat is een goede gezinsvouwwagen?
« Gepost op: oktober 03, 2017, 09:00:19 pm »

Hallo,

De eerste keer op een forum voor mij 8). Graag ontvang ik advies van ervaringsdeskundigen welke vouwwagen ik het beste zou kunnen aanschaffen. Zelf ben ik opgegroeid met kamperen in een vouwwagen en vond dat fantastisch. Na jaren 'overtuigingskracht' heb ik ook mijn man zo ver dat we nu daadwerkelijk een vouwwagen gaan kopen. Maar dan ontstaat het volgende probleem; welke dan?

We hebben 4 kinderen van 7, 5, 3 en 0. Er moeten dus min 6 slaapplaatsen zijn. Ook willen we voldoende binnenruimte. We zijn namelijk van plan om de eerste jaren in Nederland te blijven. Het opzetten mag niet te lang duren / makkelijk zijn. Niet dat we van plan zijn om te trekken maar het moet ook lonen voor een weekje in het voorjaar.  Pré's zijn: kuipgrondzeil en een zithoek/bankjes.

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Wat is een goede gezinsvouwwagen?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 03, 2017, 09:47:47 pm »

Hoi Anja,

Welkom op ons forum!

Als we zo je vraag lezen komt er eigenlijk maar 1 model in aanmerking: de Trigano Olympe. Er zijn genoeg grote tenten, ook voor 6 personen, maar niet allemaal zijn ze "snel" op te zetten, denk aan een uurtje of 2, 2 1/2 voordat die staan. Hoe snel een Olympe op te zetten is kan vast een ander forumlid je wel vertellen :).

Advies: ga kijken bij dealers en zie hoe groot/klein ze eigenlijk wel zijn in het echt, sommige tenten lijken heel groot maar zijn door de constructie niet zo praktisch voor je.

Succes en veel plezier tijdens je speurtocht! Zoek ook eens op ons forum, je bent niet de eerste met dit type vraag  :O
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Wat is een goede gezinsvouwwagen?
« Reactie #2 Gepost op: oktober 04, 2017, 08:43:53 am »

Van 11 t/m 15 oktober is de Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2017.
Ondanks dat vouwwagens maar een klein deel zijn, heb je daar best wat merken naast elkaar staan.

Aangezien iedereen natuurlijk zijn eigen aankoop aanprijst: ;)
Wij hebben overigens een Cabanon Chamonix; qua binnenruimte zijn er weinig die zoveel ruimte hebben. Officieel 8 persoons, maar dat is wat overdreven: boven zijn de bedden groot genoeg voor 2x2 personen, de (optionele) ondertenten zijn meer voor één persoon (2 is wel erg knus).
Qua opzetten: ik denk dat de wagen in een kwartier/20 min. wel staat; de rest is wat meer werk, maar als ik het vergelijk met die bouwtenten, valt het erg mee. Zeker als je dat vergelijkt met de ruimte.

Het hangt ook van je budget af natuurlijk en of je nieuw of 2e hands wil kopen.
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Wat is een goede gezinsvouwwagen?
« Reactie #3 Gepost op: oktober 04, 2017, 08:51:13 am »

Ik zou dan ook naar de Teun TTT4 kijken. 6 slaapplaatsen en meer binnenruimte dan de overige snelklappers. Als een bankje een harde eis is dan denk ik aan de Aart Kok Kavango/ Kariba.
Gelogd

JelleKaptein

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama
Re: Wat is een goede gezinsvouwwagen?
« Reactie #4 Gepost op: oktober 04, 2017, 09:21:26 am »

Vaak willen de oudere kinderen in een Eigen tentje slapen. Dan heb je nog maar 4 slaapplaatsen nodig. Dan heb je inene veel meer keuze.

Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Wat is een goede gezinsvouwwagen?
« Reactie #5 Gepost op: oktober 04, 2017, 10:24:36 am »


Aangezien iedereen natuurlijk zijn eigen aankoop aanprijst: ;)


nee hoor.

Ik zou dan ook naar de Teun TTT4 kijken. 6 slaapplaatsen en meer binnenruimte dan de overige snelklappers. Als een bankje een harde eis is dan denk ik aan de Aart Kok Kavango/ Kariba.


klopt wel dat de TTT4 ruimer is dan de jametics, camplets en odysee's.  ruime(re) bedden en iets meer leefruimte en ook nog relatief snel(gemakkelijk) op te zetten. en met de kids ook fijn... veel bagageruimte! Maar....  ik ben het met par eens. Eigenlijk is er maar 1 snelklapper die voldoet en dat is de olympe. ander optie zou kunnen zijn een Camplet met aan/uitbouw. echter dan ben je ook weer aan het bouwen. want met 4 kids wil je gewoon wat leefruimte. zeker als je eens een paar regendagen hebt.  kiezen.  wij heben afgelopen zomer een paar keer met 8 in de voortent gezeten en dat gaat wel, maar in de Galleon die we hiervoor hadden zat je toch wel ruimer.   En nou weet ik ook wel dat de kids op een gegeven moment wel op een bed gaan liggen, ofin het ondertentje kruipen. maar toch.. 

Zoek je een snelklapper kijk dan vooral naar de Olympe. Sta je open voor wat anders... wellicht een Opus of een pennine. Hoewel je dan toch ook wel een voortent wenst denk ik.

Mocht je nou toch kijken naar een vouwwagen die meer ruimte biedt maar niet over het 123 systeem beschikt, de "gewone familiewagens" zeg maar. Dan is het slim om te kiezen voor een model met een symetrische voortent. De eerder genoemde cabanon Camonix en Trigano Galleon zijn daar voorbeelden van. die hebben ook  beiden het bankje. (de (is ie weer) Olympe trouwens ook) 

Succes met speuren!

En welkom op het forum natuurlijk.
Gelogd
Adventure Awaits

arnodoos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 87
  • Merk Vouwwagen: jamet air
Re: Wat is een goede gezinsvouwwagen?
« Reactie #6 Gepost op: oktober 04, 2017, 11:49:29 am »

Ik zou, net als wij, voor een jamet air gaan. Erg ruim , genoeg slaapplaatsen en zo opgezet. Het opblazen met een elektrisch pompje maakt het helemaal gemakkelijk zodat er altijd iemand een oogje in het zeil kan houden vwb de kinderen.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Wat is een goede gezinsvouwwagen?
« Reactie #7 Gepost op: oktober 04, 2017, 04:53:33 pm »

Hoi welkom hier. Ik zou gaan voor een roadmaster family s top vouwwagen en grote bedden vast deksel en Nederlands fabrikant

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Wat is een goede gezinsvouwwagen?
« Reactie #8 Gepost op: oktober 04, 2017, 04:59:31 pm »

Tuurlijk prijst hier iedereen z'n eigen wagen aan ;)
In de Cabanon Mercury kan je ook makkelijk 6 mensen kwijt. 2 tweepersoonsbedden en nog 2 ondertentjes.
Opzetten gaat redelijk snel. Er zijn snellere maar er zijn ook tragere. 't Blijft qua uitzicht een prachtige wagen.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Wat is een goede gezinsvouwwagen?
« Reactie #9 Gepost op: oktober 04, 2017, 07:33:52 pm »

Tuurlijk prijst hier iedereen z'n eigen wagen aan ;)
Nou zal ik dan even het tegenovergestelde doen :)57]
Onze CC Flexi staat heel snel, heeft 6 slaapplaatsen maar met 4 jonge kinderen en kamperen in Nederland zou ik voor een wagen gaan met een wat grotere voortent. De Teun TT4 en Trigano Odyssee hebben hetzelfde 123 klapsysteem en een vergelijkbare (krappe) voortent.
Gelogd

Anja

  • Gast
Re: Wat is een goede gezinsvouwwagen?
« Reactie #10 Gepost op: oktober 04, 2017, 09:01:10 pm »

Bedankt voor al jullie reacties!

De Triango Olympe vind ik erg interressant en kende ik nog niet.
Nog een vraag aan de Cabanon Chamonix en Jamet air bezitters: ondervind je geen hinder van de grootte van de vouwwagen en beschikbare plaatsen op campings? We hebben een keer met een veel kleinere vouwwagen op Texel gestaan maar daar hadden we geen centimeter over...
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Wat is een goede gezinsvouwwagen?
« Reactie #11 Gepost op: oktober 04, 2017, 09:56:52 pm »

Allereerst van harte welkom hier. Tja aan de reacties te zien heb je volop keuze. Daarom is het advies wat hier ook gegeven is om bij diverse dealers, beurzen langs te gaan wellicht het beste.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Wat is een goede gezinsvouwwagen?
« Reactie #12 Gepost op: oktober 04, 2017, 10:37:54 pm »

Nou zal ik dan even het tegenovergestelde doen :)57]
Onze CC Flexi staat heel snel, heeft 6 slaapplaatsen maar met 4 jonge kinderen en kamperen in Nederland zou ik voor een wagen gaan met een wat grotere voortent. De Teun TT4 en Trigano Odyssee hebben hetzelfde 123 klapsysteem en een vergelijkbare (krappe) voortent.
+1


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Wat is een goede gezinsvouwwagen?
« Reactie #13 Gepost op: oktober 04, 2017, 11:48:56 pm »

De opblaasbare tenten waren nogal wat kinderziektes mee. Meende ik hier op het forum ergens te lezen?
Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Wat is een goede gezinsvouwwagen?
« Reactie #14 Gepost op: oktober 05, 2017, 07:27:10 am »

Om teproberen als gezin zou ik g niet een dure wagen kopen. Probeer het eerst eens met een alpenkreuzer parade. Leuke wagen zitje in de wagen genoeg slaapplaatsen en genoeg ruimte .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal