Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Wat is een goede gezinsvouwwagen?  (gelezen 3138 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenGouda

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
  • ex- alpenkreuzer parade royal met panoramatent
Re: Wat is een goede gezinsvouwwagen?
« Reactie #15 Gepost op: oktober 05, 2017, 07:43:18 am »

Eens met Groothuis hierboven, wij hadden een parade royal met panoramatent, echt een zee van ruimte. Ik las alleen ook dat je graag snel wilt kunnen opzetten, en dan moet je deze wagen maar snel overslaan....
Gelogd
alpenkreuzer parade royal met panoramatent 1996

arnodoos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 87
  • Merk Vouwwagen: jamet air
Re: Wat is een goede gezinsvouwwagen?
« Reactie #16 Gepost op: oktober 05, 2017, 09:10:00 am »

Wij zijn met de air naar italie geweest en konden daar op een standaardplek helaas de luifel er niet bij opzetten. De luifel hebben we daarom thuis gelaten en we hebben een opvouwbare partytent meegenomen.doordat er ook aan de zijkant van de voortent een "deur" zit was dat voor ons geen probleem en hadden we dus een alternatieve luifel..
Gelogd

arnodoos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 87
  • Merk Vouwwagen: jamet air
Re: Wat is een goede gezinsvouwwagen?
« Reactie #17 Gepost op: oktober 05, 2017, 09:14:27 am »

Jeroen,
Die kinderziektes heb ik niet ervaren of het moet zijn dat de opblaasbare dwarsbalken door bogen. Dat was echter snel opgelost. Doordat de grote opblaasbare bogen niet helemaal in de hoek stonden was er iets te weinig ruimte voor de dwarsbalken. De bogen goed in de hoek zetten en weg was het probleem! Verdere problemen heb ik iig niet gehad.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Wat is een goede gezinsvouwwagen?
« Reactie #18 Gepost op: oktober 05, 2017, 11:25:48 am »

+1


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T

Dan zijn we dus met 3. Want ik had ook al aangegeven beter wat ruimers te kiezen dan een Teun. Die toch echt echt wat groter is dan de andere 123 wagens 11,2m2 voortent tegen 9,78m² maar dat maakt voor een groter gezin het verschil niet.

Overigens zal je in Nederland, belgie, luxemburg, duitsland meestal wel passen met een Jamet Air (of andere familiewagen) enr vlak ook de footprint van een Olympe niet uit. Dat is echt een grote wagen hoor!

Inzuidelijke landen en Oostenrijk kan het wat meer zoekwerk vergen naar een geschikte plek.  Vaak kom je dan in lengterichting (als een caravan) op de plek te staan.

Gelogd
Adventure Awaits

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Wat is een goede gezinsvouwwagen?
« Reactie #19 Gepost op: oktober 06, 2017, 08:38:26 am »

Bedankt voor al jullie reacties!

De Triango Olympe vind ik erg interressant en kende ik nog niet.
Nog een vraag aan de Cabanon Chamonix en Jamet air bezitters: ondervind je geen hinder van de grootte van de vouwwagen en beschikbare plaatsen op campings? We hebben een keer met een veel kleinere vouwwagen op Texel gestaan maar daar hadden we geen centimeter over...
Qua grootte zoeken we meestal ook grote plaatsen uit, al kloppen de vierkante meters lang niet altijd (of zijn wel heel creatief).
We zoeken de plekken wel uit dat er tenminste 100 m² is (en vaak is dat dan eerder 80); liefst meer. Wij gaan nog een luxe luifel kopen, zodat we sneller staan op tussencampings, maar toch een dak hebben.

Overigens is het niet zo dat een Mercury dan wel past; effectief is het benodigde oppervlak hetzelfde: de Mercury heeft een boog rechts (voor de keuken) en deze moet je toch met een scheerlijn vastzetten. Dat is althans mijn redenatie. :)
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal