Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Banden voor de Concorde uit 1999  (gelezen 2575 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nol

  • Gast
Banden voor de Concorde uit 1999
« Gepost op: januari 28, 2018, 09:30:32 pm »

Ik heb een Camplet Concorde van 1999 en wil daar andere bandjes onder hebben maar de Concorde staat in Zweden gestald.
Er gaat iemand kijken voor de maat van de banden omdat volgens Camplet in 2000 een maatwisseling is gedaan, tot 2000 was het 8" en in 2000 werd dat 10"
Maar nu de vraag waar goede bandjes te koop zijn ?
Ik zie Duro en Semi Pro banden bij Autobandenmarkt, heeft iemand ervaring of kent iemand deze banden ?
Alle advies is welkom
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.018
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Banden voor de Concorde uit 1999
« Reactie #1 Gepost op: januari 28, 2018, 11:16:42 pm »

Ik heb een Camplet Concorde van 1999 en wil daar andere bandjes onder hebben maar de Concorde staat in Zweden gestald.
Er gaat iemand kijken voor de maat van de banden omdat volgens Camplet in 2000 een maatwisseling is gedaan, tot 2000 was het 8" en in 2000 werd dat 10"
Maar nu de vraag waar goede bandjes te koop zijn ?
Ik zie Duro en Semi Pro banden bij Autobandenmarkt, heeft iemand ervaring of kent iemand deze banden ?
Alle advies is welkom

Je moet echt eerst weten of het 8 of 10 inch is. Dat is namelijk een wereld van verschil. Voor 10 inch passen diverse radiale (auto)banden, oa de Falken Sincera of Trailermaxx CR966 (maat 145 80 R10). Voor 8 inch is de keuze veel beperkter en duurder, dan kom je op als snel op diagonaalbanden uit, vaak van onbekende merken.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.018
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Banden voor de Concorde uit 1999
« Reactie #2 Gepost op: januari 28, 2018, 11:18:38 pm »

In geval van 8 inch moet je vermoedelijk de maat 16.5X6.50-8 hebben.
Gelogd

Nol

  • Gast
Re: Banden voor de Concorde uit 1999
« Reactie #3 Gepost op: januari 29, 2018, 12:15:48 am »

Klopt, 16.5 x 6.5 - 8 en inderdaad als de huidige 8" zijn maar dat kom ik binnenkort te weten.
Het gaat mij nu om de 2 genoemde banden merken !
Die vallen qua prijs best mee.
Probleem is dat die dit jaar mee moet naar Nederland wat ±1500km is en ik weet niet of de huidige banden dat aan kunnen. Hij staat daar 1½ stil met de banden vrij van de grond maar de staat van de banden zal niet meer zo geweldig zijn
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Banden voor de Concorde uit 1999
« Reactie #4 Gepost op: januari 29, 2018, 08:03:08 pm »

Je kunt ook banden met velgen kopen. En dan zou ik er meteen 10” onder mikken.
Zoiets als dit. €52,00 p/st. https://www.aanhangwagendirect.nl/banden-velgen/complete-wielen/10-inch/

Er zijn vast wel leden welke steek maat de Concorde heeft.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Gelogd

Nol

  • Gast
Re: Banden voor de Concorde uit 1999
« Reactie #5 Gepost op: januari 29, 2018, 09:07:32 pm »

Bedankt voor de link en ik dacht gelezen te hebben dat de steek 4x100 was maar zekerheid is dan belangrijk.
Ook las ik dat met 10" er heel weinig ruimte overblijft tussen band en wielkast
Maar ik kan dat pas beslissen als ik de maat weet die er nu om zitten en dat wordt pas aankomend weekend.
Belangrijkste voor mij nu is kent iemand Duro en Semi Pro banden die bij Autobandenmarkt te koop zijn ?
Ik hoorde vandaag dat Vredenstijn bandjes €65 kosten en dat is ruim 2 keer zo duur als die van autobandenmarkt
Er zal best kwaliteit verschil zijn maar het verschil is wel erg groot en het lijkt me dat ze toch ook niet zo slecht zullen zijn.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.018
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Banden voor de Concorde uit 1999
« Reactie #6 Gepost op: januari 29, 2018, 10:47:32 pm »

Ik denk niet dat iemand het je zal kunnen vertellen. Het zijn allemaal onbekende C-merken zoals Deli tire. Het zijn diagonaalbanden in een zeer weinig gebruikte maat, daar zal niet veel zinnigs over gezegd kunnen worden. Wat je er ook onder zet, pomp ze in elk geval goed op. Diagonaalbanden lopen doorgaans behoorlijk warm. Dat is misschien nog wel meer van invloed dan het merk. Steek is 4x100, maar de ET waarde van een Camplet is negatief. De wielen staan dus wat verder naar buiten. De standaard velg band combinatie heeft ET 0. Het past wel (geprobeerd met de wielen van een motoraanhanger), maar het is vrij krap. Ombouwen van 8 inch naar 10 inch kan ook. Met een beetje geluk past het in één keer, met een beetje pech moeten er wat stalen vulblokken tussen frame en as.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Banden voor de Concorde uit 1999
« Reactie #7 Gepost op: januari 30, 2018, 09:38:00 am »

Ook ik kan je niet wijzer maken wat betreft banden.
Ikzelf bespaar nooit op banden. Je wilt het toch ook niet meemaken dat er 1 klapt oid. Hiermee wil ik niet zeggen dat het met 1 van de genoemde merken zal gebeuren!! Maar het is een gevoels kwestie.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: Banden voor de Concorde uit 1999
« Reactie #8 Gepost op: januari 31, 2018, 01:32:21 am »

Ik denk dat je met het lage gewicht van een camplet niet gauw een klapband zult krijgen, zeker niet als het nieuwe banden zijn. Ik heb onze concorde omgebouwd van 8 naar 10 inch met inderdaad een paar stalen vulblokken tussen as en chassis omdat de as iets in is gezakt. Hij hangt nu mooi recht achter de auto en de loadindex van de nieuwe banden is bijna het volledige gewicht van de camplet per band dus dat moet wel goed zitten. Ik heb ze compleet met velg uit Duitsland gehaald, was goedkoper dan nieuwe 8  inch banden plus dat je een bandenbedrijf moet zien te vinden die 8 inch er omheen kan leggen. https://www.wiedemann-fahrzeugtechnik.de/raeder-reifen-lkw-as-reifen-felgen/komplett-raeder-mit-stahlfelge/komplett-raeder-10-mit-stahlfelg/anhaengerrad-5-00x10-145rx10-lochkreis-100x4-kings-tire/a-855/ Ik heb deze er onder zitten nu en de banden van de auto worden warmer dan van de vouwwagen, in Frankrijk op een gegeven moment 130 mee gereden en niks te merken. Hou er wel rekening mee dat als je van 8 naar 10 inch gaat dat je ook een nieuw reservewiel nodig hebt. Ze hebben trouwens ook complete 8 inch velgen met banden voor een aardige prijs.
Gelogd

Nol

  • Gast
Re: Banden voor de Concorde uit 1999
« Reactie #9 Gepost op: februari 03, 2018, 12:17:13 pm »

Zojuist een foto van de banden gekregen en de huidige banden zijn 145 x 80 - R10
Nu naar een leuke aanbieding kijken want deze maat is gemakkelijker te vinden
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.018
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Banden voor de Concorde uit 1999
« Reactie #10 Gepost op: februari 03, 2018, 12:49:32 pm »

Zojuist een foto van de banden gekregen en de huidige banden zijn 145 x 80 - R10
Nu naar een leuke aanbieding kijken want deze maat is gemakkelijker te vinden

Dat is echt véél beter. Ondanks dat de keuze ook hier niet enorm is, zijn het radiaalbanden, niet gecoverd of met binnenband oid en leveren ook betere merken deze maat. Ben toen zelf voor die van Falken gegaan.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal