Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: welke vouwwagen voldoet aan mijn eisen?  (gelezen 4354 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: welke vouwwagen voldoet aan mijn eisen?
« Reactie #30 Gepost op: februari 22, 2018, 10:09:51 pm »

Bestellen kan altijd. Je hebt De Jong in Hattem bij Zwolle ook nog, die heeft hem wellicht staan. Die zijn service vind ik ook beter.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: welke vouwwagen voldoet aan mijn eisen?
« Reactie #31 Gepost op: februari 22, 2018, 11:27:33 pm »

Die waren ook op de caravana in leeuwarden, helaas hebben zij het model chamonix niet staan, was dus ook niet op de caravana. Vraag me af of ik hem daar dan wel kan bestellen eventueel :?
als het goed is kunnen zij hem ook leveren.  Het heeft vaak te maken met showroom ruimte als hij er niet staat.   :J
Gelogd

klappervandeweek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: welke vouwwagen voldoet aan mijn eisen?
« Reactie #32 Gepost op: februari 24, 2018, 10:02:47 pm »

Vandaag gekeken bij de Raclet Safari en bij de Cabanon Chamonix.

Helaas valt de Chamonix voor ons af omdat deze gewoon veel te groot is in de lengte en we bang zijn dat we deze op veel campings niet kwijt kunnen. Hem makkelijk een stukje inkorten is niet mogelijk helaas. Tenzij je er alleen een zonneluifel aanzet, maar die kan dan dus niet dicht. Erg jammer want deze vinden wij het mooist.

Nu twijfelen over de Suncruiser. In principe net als de Chamonix, maar een stuk kleiner en dus geschikter volgens ons. Probleem hierbij is echter het all-season doek. Vraag me af of dat in de Ardeche niet tot problemen gaat leiden met slapen. Blijft dat niet te warm als de kids gaan slapen? In principe wilde we gewoon katoen...

Daarnaast vond ik de Raclet ook wel ok. De kleuren een stuk minder mooi dan de suncruiser. En ook de keuken was erg laag. Volgens mevrouw in de winkel (die er niet bijzonder veel van wist) kon die niet hoger komen te staan helaas.

moeilijk moeilijk

Welke zouden jullie kiezen en waarom?

Dan nog even een vraag wat je nog aan korting kan krijgen bij bijv de Wit? Kan iemand daar wat over zeggen? Ervaringen?

Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: welke vouwwagen voldoet aan mijn eisen?
« Reactie #33 Gepost op: februari 25, 2018, 12:57:05 am »

Wat zijn de afmetingen van de chamonix dan? Je kan van 100 m2 uitgaan voor een kampeerplek.

All seasonstentdoek is top! Zou nooit weer anders willen. Erg makkelijk schoon te maken en reinigt zichzelf enigzins. Wij hebben nooit problemen met de warmte gehad nachts. Zitten er geen ramen met horren in het slaapgedeelte?
Gelogd

klappervandeweek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: welke vouwwagen voldoet aan mijn eisen?
« Reactie #34 Gepost op: februari 25, 2018, 11:08:51 am »

Wat zijn de afmetingen van de chamonix dan? Je kan van 100 m2 uitgaan voor een kampeerplek.

All seasonstentdoek is top! Zou nooit weer anders willen. Erg makkelijk schoon te maken en reinigt zichzelf enigzins. Wij hebben nooit problemen met de warmte gehad nachts. Zitten er geen ramen met horren in het slaapgedeelte?

De chamonix is qua lengte incl dissel minimaal 870cm (dissel 135cm, 220cm slaapgedeelte, 300cm voortent, 215cm luifel lang (zonder zonneluifel)) En dan heb je nog niet de lengte voor de spanbanden er bij gerekend, 1,5-2meter?. Dan zit je dus met je ingang "op straat" bij een plek ban 10x10. Bij de Suncruiser is voorluifel er af te halen en heb je een lengte van minimaal 655cm (135cm dissel, 220cm slaapgedeelte +300cm voortent) + spanbanden. Deze kan je dan op een grote plek nog maken tot 805cm.

Lengte van de Raclet minimaal (115dissel+235slaapstuk+345voortent) 695cm, dus vergelijkbaar met suncruiser.

Zo heb ik het in ieder geval begrepen gisteren.

Erg goed om te lezen dat u nooit last heeft van warmte 's nachts.
Er zitten wel horren aan de voor en zijkant van de slaapcabines. De slaapcabine zelf kan echter alleen dicht met een ritssluiting en daar zit dus geen horgaasrits-optie. Dit had de katoenen Raclet dan weer wel...

Een andere iets wat ik jammer vind is dat er in de suncruiser  (en chamonix) geen stokken zijn waar je iets aan kan hangen. Maarja hoe erg is dat eigenlijk? Als het goed is zitten we toch buiten 8)

Verder vond ik de voortent van de Raclet wel erg prettig, alleen de kleuren van de Raclet vinden we eigenlijk best lelijk. Ander nadeel is dat deze maar tot 650kg mag ipv de 750 van de Suncruiser.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: welke vouwwagen voldoet aan mijn eisen?
« Reactie #35 Gepost op: februari 25, 2018, 11:17:47 am »

Ik vermoed dat de gedachte de realiteit overheerst.

Ik vind de lengte van de Chamonix helemaal niet extreem, menig vouwwagen of caravan met voortent en luifel komen aan deze lengte. De dissellengte kun je verwaarlozen, omdat je nooit strak met de achterkant tegen de grens aan staat omdat je ruimte moet hebben om er omheen te kunnen lopen of haringen moet spannen.

Onze jamet: wagenbak 200 cm + voortent 300 cm + luifel 200 cm. Altijd genoeg ruimte voor de luifel gehad, ook met afspannen van scheerlijnen etc.

De stangen gebruiken we eigenlijk nooit om iets aan te hangen, ze buigen hier ook van door.
« Laatst bewerkt op: februari 25, 2018, 11:21:08 am door _Jeroen_ »
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: welke vouwwagen voldoet aan mijn eisen?
« Reactie #36 Gepost op: februari 25, 2018, 11:25:24 am »

Lengte wagenbak 220 cm, lengte voortent 300 cm, lengte luifel 215 cm. Totale lengte 7,35 m.
Safari is ongeveer hetzelfde. Iets langere voortent, kortere luifel.
Verschil tussen de Cabanon / Europacamper en de Raclet is dat de 1e 2 een vaste luifel aan de voortent hebben en daaraan weer de zonneluifel komt, bij de Raclet is de luifel los.

Wij hebben geen problemen met de hoogte van de keuken (zijn 1.85 en 1.70 m).

Inderdaad, een plek van 100 m2 is wel fijn. 90 m2 is al krap. Maar is ook afhankelijk van de vorm van de plek. Je hebt echt vierkante staanplaatsen, maar ook rechthoekige in de lengte (ideaal voor deze vorm vouwwagen) of rechthoekige in de breedte (ideaal voor caravans en bijv de Trigano Olympe).



Gelogd

klappervandeweek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: welke vouwwagen voldoet aan mijn eisen?
« Reactie #37 Gepost op: februari 25, 2018, 11:41:49 am »

Ik vermoed dat de gedachte de realiteit overheerst.

Ik vind de lengte van de Chamonix helemaal niet extreem, menig vouwwagen of caravan met voortent en luifel komen aan deze lengte. De dissellengte kun je verwaarlozen, omdat je nooit strak met de achterkant tegen de grens aan staat omdat je ruimte moet hebben om er omheen te kunnen lopen of haringen moet spannen.

Onze jamet: wagenbak 200 cm + voortent 300 cm + luifel 200 cm. Altijd genoeg ruimte voor de luifel gehad, ook met afspannen van scheerlijnen etc.

De stangen gebruiken we eigenlijk nooit om iets aan te hangen, ze buigen hier ook van door.

Waarom is de dissel te verwaarlozen? Dat moet toch ook op de eigen plek staan? U geeft aan dat je daar ook om heen moet kunnen lopen, dat impliceert dat het dan plek dan nog meer lengte moet hebben toch?

Het is wel prettig dat als het nodig is de luifel er af kan en je wel op de plaats past.
Lengte wagenbak 220 cm, lengte voortent 300 cm, lengte luifel 215 cm. Totale lengte 7,35 m.
Safari is ongeveer hetzelfde. Iets langere voortent, kortere luifel.
Verschil tussen de Cabanon / Europacamper en de Raclet is dat de 1e 2 een vaste luifel aan de voortent hebben en daaraan weer de zonneluifel komt, bij de Raclet is de luifel los.

Volgens mij kunnen bij zowel de raclet als de suncruiser de luifel niet opgezet worden. Dit is bij de Chamonix niet zo.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: welke vouwwagen voldoet aan mijn eisen?
« Reactie #38 Gepost op: februari 25, 2018, 11:46:25 am »

Waarom is de dissel te verwaarlozen? Dat moet toch ook op de eigen plek staan? U geeft aan dat je daar ook om heen moet kunnen lopen, dat impliceert dat het dan plek dan nog meer lengte moet hebben toch?

Correct, wat ik ermee wil aangeven is dat een kampeerplaats op deze lengte berekend moet zijn. En dat alle kampeermiddelen ruimte nodig hebben op de achterkant. Denk aan haringen spannen of een serviceluik bij caravan of camper.
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: welke vouwwagen voldoet aan mijn eisen?
« Reactie #39 Gepost op: februari 25, 2018, 12:00:39 pm »


Een andere iets wat ik jammer vind is dat er in de suncruiser  (en chamonix) geen stokken zijn waar je iets aan kan hangen. Maarja hoe erg is dat eigenlijk? Als het goed is zitten we toch buiten 8)

Verder vond ik de voortent van de Raclet wel erg prettig, alleen de kleuren van de Raclet vinden we eigenlijk best lelijk. Ander nadeel is dat deze maar tot 650kg mag ipv de 750 van de Suncruiser.
Wij gebruiken 1 van de korte stokken tussen de wagenbak en de 1e boog om een kapstok op te hangen voor de jassen. De andere stokken om handdoeken over te laten drogen bij vochtig weer.

Leeg weegt de Raclet 410 kg. Je moet heel erg je best doen om er 240 kg extra in te laden.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
welke vouwwagen voldoet aan mijn eisen?
« Reactie #40 Gepost op: februari 25, 2018, 12:40:33 pm »

Die 240kg voor de raclet safari was voor ons geen probleem. We waren standaard zo’n 30kg te zwaar. Maar er stond dan ook een fietsenrek bovenop en een lekkere grote disselbak. En links en rechts nog wat andere modificaties. En die helpen wel aan het gewicht.

Dit zijn de maten zonder de luifel. Aan de disselzijde kwam de langste scheerlijn (band) net voorbij de dissel. We hebben het 1x gehad dat de dissel in de heg stond en de scheerlijn van de luifel in de heg er tegenover.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
« Laatst bewerkt op: februari 25, 2018, 12:43:01 pm door Theu »
Gelogd

Jimmymichiels

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 506
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panema up 2022
Re: welke vouwwagen voldoet aan mijn eisen?
« Reactie #41 Gepost op: februari 25, 2018, 06:34:22 pm »

Ik had vorige zomer de middenste aan de dissel zelf gebonden... plek was nog geen 80vierkante m.
Are ja de onze is wel een metertje kortjes.
Gelogd

klappervandeweek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: welke vouwwagen voldoet aan mijn eisen?
« Reactie #42 Gepost op: februari 25, 2018, 08:23:13 pm »

Ik had vorige zomer de middenste aan de dissel zelf gebonden... plek was nog geen 80vierkante m.
Are ja de onze is wel een metertje kortjes.

Die van u is dus korter dan de Safari en dus een stuk korter dan de Chamonix. Dat is dus waar ik wat bang voor ben. Heb je een supercamping gevonden is de plek dusdanig dat je de vouwwagen niet zo op kan zetten als je zou willen.

Sun-cruiser is ook groot, maar kan ook kleiner. Dit lijkt ons nu de beste optie. Helaas is deze net vernieuwd met all-season doek en zal er nog wel niet veel ervaring mee zijn. Heb er opzich wel vertrouwen in.
Gelogd

Jimmymichiels

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 506
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panema up 2022
Re: welke vouwwagen voldoet aan mijn eisen?
« Reactie #43 Gepost op: februari 25, 2018, 08:34:37 pm »

Jep, net dezelfde afletingen als de safari maar de voortent is 1m korter.
Op de foto staat em tot de disselbak in de haag. En dan de stormkoorden vooraan bijna recht naar beneden. Dermee de boog van de lijfel zo staat.
Dacht dat ons stuk 8m diep zou zijn... mar daar kwamen we niet aan.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: welke vouwwagen voldoet aan mijn eisen?
« Reactie #44 Gepost op: februari 25, 2018, 08:43:53 pm »

Er zijn zat kampeerplaatsen die voldoende ruimte bieden. Daar kun je met boeken rekening mee houden. Anders kon half kamperend Nederland zijn kampeermiddel niet kwijt. Daar zou ik de keus van mijn kampeermiddel niet vanaf laten hangen. Als je iets mooi vind en het past bij je situatie, gewoon doen.  O0

Verdiep je eens in All Seasonstentdoek, het bestaat al jaren en is niet net nieuw op de markt.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal