Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Fietsendrager  (gelezen 1711 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Blokje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Lazy Jack
Fietsendrager
« Gepost op: juni 07, 2018, 10:51:33 am »

Hallo Allemaal, graag jullie hulp. Wij, twee ouders met drie kinderen (8,10,14)  overwegen de aanschaf van de Lazy Jack, maar nou krijg ik niet duidelijk of er ook een bagagerek om vijf fietsen mee te nemen op kan?
En ik vind de prijs die gevraagd wordt voor een frolisysteem erg hoog (500€), het lijkt mij niet zo moeilijk om zelf te installeren? Gezien mijn slechte rug, is een goed bed nl echt noodzakelijk .
Ik vind de Lazy Jack stukken mooier, maar anders moeten we misschien toch voor de Malawi 2.0 gaan?
Ik weet dat hier ook duidelijk smaak in meespeelt, maar ik probeer vooral de praktische zaken mee te benen?
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2018, 09:36:13 pm door Blokje »
Gelogd

Venkelstraat

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
Re: Fietsendrager
« Reactie #1 Gepost op: juni 07, 2018, 11:15:32 am »

Hey Blokje,

Wij hebben voor dezelfde keuze gestaan qua VW. De kinderslaapkabine van de lazyjack is echter ruimer, zeker qua hoogte. Die van de Malawi loopt namelijk direct schuin af. Dan hebben ze gewoon minder leef en speelruimte in het tentje.
Het froly systeem kun je erg makkelijk zelf installeren, op je gemak is het in 3 uurtjes gedaan. Ik vond het nog leuk om te doen ook (en het scheelt 300 euro!)
Wij hebben een fietsendrager op de dissel, hier kunnen er 2 op.
Optioneel kun je een verlengde dissel nemen, dan kan er sowieso 1 fiets meer mee.
Bij ons gaat alleen mijn MTB mee. Deze kan op de dissel blijven staan met het klappen. Mochten er in de toekomst meer fietsen mee moeten dan kunnen er ook nog op het dak van de auto.

De doorslag bij ons voor de Lazy Jack was echt het stoere uiterlijk van de tent en de ruimere kinderslaapkabine.
De basistent staat echt heel snel en hij ligt als een blok achter de auto. (Ook zonder schokdempers bij 130km/h)


Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: Fietsendrager
« Reactie #2 Gepost op: juni 07, 2018, 01:57:49 pm »

Er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Rome leiden.
En hoewel ik geen ervaring heb met een van beide wagens wel met het rondsjouwen met fietsen  :+

Voorheen had ik 2 fietsen op de wagen (dissel) en evt. nog 2 op het dak van de auto.  toen de 2 fietsen niet meer op de dissel konden vanwege een grote disselbak heb ik alles naar het dak verhuisd. Dat bevalt me toch nog toe prima. Als ik het eenvoudig allemaal bovenop de wagen had kunnen zetten had ik dat gedaan.  e.e.a is ook afhankelijk van wat voor soort fietsen je meeneemt.

sportfietsen op je dak is goed te doen, kinderfietsen ook, maar als het gaat om zware stadfietsen... dan zou ik er wat minder makkelijk over denken.

Succes met zoeken!
Gelogd
Adventure Awaits

Blokje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Lazy Jack
Re: Fietsendrager
« Reactie #3 Gepost op: juni 11, 2018, 08:22:15 am »

Dank jullie wel voor de info, de Lazy Jack komt steeds dichterbij. Past hij wel op de meest campingplaatsen? Hij lijkt mij toch best wel breed
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Fietsendrager
« Reactie #4 Gepost op: juni 11, 2018, 09:42:14 am »

Mijn Flyer heeft vergelijkbare maten met de luifels open, dat past wel hoor :J soms is het even puzzelen op een heel klein plekje maar dan past het meestal wel als je hem een kwartslag draait. Ik ben de plek waar hij niet past nog niet tegen gekomen
« Laatst bewerkt op: juni 11, 2018, 09:44:10 am door muis »
Gelogd

Venkelstraat

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
Re: Fietsendrager
« Reactie #5 Gepost op: juni 11, 2018, 10:19:23 am »

Op de 5 campings waarop wij in mei hebben gestaan was het geen probleem. Mochten we toch een x een krapper plekje hebben: De luifel aan de zijkant vd slaapkabine op de aanhanger hoef je niet uit te zetten. Deze kun je ook oprollen, dat scheelt weer een meter.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-8704F met Tapatalk

Gelogd

Blokje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Lazy Jack
Re: Fietsendrager
« Reactie #6 Gepost op: juni 16, 2018, 06:04:44 am »

Iedereen bedankt voor jullie reacties! Het is een Lazy Jack geworden! Over twee weken kunnen we hem al ophalen. En dan heerlijk gaan inruimen, proefopzetten en bedenken waar we naartoe zullen gaan 😁😁😁
Gelogd

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Fietsendrager
« Reactie #7 Gepost op: juni 16, 2018, 07:35:00 am »

Hee Blokje,

Gefeliciteerd met jullie nieuwe CampooZ !
Veel plezier ermee  :>
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal