Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Veel vragen over Camplet  (gelezen 2604 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dirkf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Zambezi Original
Veel vragen over Camplet
« Gepost op: juni 13, 2018, 04:39:39 pm »

Sinds een week in het bezit van een Concorde. Sinds een week ook aan het in orde maken van diverse zaken.Zo moest er een nieuwe gasslang komen, de waterslang en pompje vevangen en het contact met de blokbatterijen gemaakt worden.De spanners om de voorste buizen vast te zetten waren niet best, dus snelspanners aangeschaft en een stuk elastisch koord gekocht om het klappen te vereenvoudigen. Allemaal dingen waar je zelf wel uitkomt.Hoewel ik het forum al goed gelezen heb,blijven er toch een aantal vragen over.
Zo verbaas ik me over het aantal haringen dat erbij zit.Hoeveel haringen heb je nodig en hoeveel andere pennen.De aantallen ben ik nergens tegen gekomen. Het grootste probleem is wel dat de kar moeilijk sluit. Bij de koop werd dit aangegeven, maar dit euvel wil ik wel graag verhelpenDe onderkant van de keuken schuift wel erg over het matras en de bout aan de draaiknop kan  de bout niet goed raken.Nu is dit probleem wel vaker langs gekomen, maar mogelijk dat er nu een oplossing tevoorschijn komt
Alvast bedankt voor het meedenken.
Gelogd

dirkf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Zambezi Original
Re: Veel vragen over Camplet
« Reactie #1 Gepost op: juni 17, 2018, 09:10:53 am »

Hier een vervolgvraag over de moeilijk sluitende Camplet.Is het mogelijk om de keuken correct te sluiten als de wagen opengeklapt is ? Dan is goed te zien waar de problemen vandaan komen.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Veel vragen over Camplet
« Reactie #2 Gepost op: juni 17, 2018, 09:55:14 am »

Je zou eens kunnen informeren bij Bravo in Ommen.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Veel vragen over Camplet
« Reactie #3 Gepost op: juni 17, 2018, 03:26:01 pm »

Helpt het niet als je de keuken iets op tilt met dichtklappen? Ik heb dat probleem ook gehad met mijn concorde, maar met keuken iets optillen en dan dicht doen ging het wel.
Gelogd

dirkf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Zambezi Original
Re: Veel vragen over Camplet
« Reactie #4 Gepost op: juni 17, 2018, 03:47:52 pm »

Vanmorgen de 3 moeren van het schanier wat los gedraaid en het schanier iets gekanteld, zodat de buitenkant iets hoger kwam. Met moeite de de keuken gesloten. Ideaal is het nog niet, maar het begin is er. Het schanier
is wat verbogen en moet eigenlijk recht gezet worden.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Veel vragen over Camplet
« Reactie #5 Gepost op: juni 17, 2018, 06:36:56 pm »

Dat een veel voorkomend probleem bij camp-let. Hopelijk krijg je het goed. Succes!
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Veel vragen over Camplet
« Reactie #6 Gepost op: juni 17, 2018, 07:41:08 pm »

Bij de Royal zit er een kunststof blokje op de frame koker. Daar glijd de onderkant van de keuken over. Omdat die onderkant schuin loopt gaat de keuken naar boven bij het sluiten. Misschien is dat blokje weg.
Verder heb ik het scharnier los gemaakt en aan de onderkant van de keuken zijde een stripje gelast. Hiermee is de weerstand tegen torderen groter.
Gelogd

dirkf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Zambezi Original
Re: Veel vragen over Camplet
« Reactie #7 Gepost op: juni 17, 2018, 08:32:35 pm »

Het schanier zit met popnagels aan het .keukenblok .Ziit er een metalen frame in het blok waar de popnagels aan geklonken worden? In dat geval kan. ik het schanier ook loshalen.
Alvast bedankt voor de informatie
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Veel vragen over Camplet
« Reactie #8 Gepost op: juni 17, 2018, 08:43:18 pm »

Zoals je ziet zit de keuken vast met boutjes en er zat 1 popnagel in. Deze was voor de beveiliging tegen te veer draaien. Enkele bouten zijn te bereiken via het achterlicht en een afdekplaatje aan de buitenkant. De kant aan het frame zit bij mij met drie bouten in een plaat die in de koker geschoven zit. Dit is een solide bevestiging. Wat ik van de keuken zijde niet kan zeggen.
De veiligste manier om de keuken los te maken is die 90 graden open zetten, ondersteunen. De drie bouten van de wagenbevestiging los maken. Dan staat de keuken op zichzelf. Daarna het scharnier van het keukenblok losmaken.
Gelogd

sidi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Camp-Let
Re: Veel vragen over Camplet
« Reactie #9 Gepost op: juni 17, 2018, 08:51:04 pm »

Wat ook nog kan is de matras in het deksel, die bestaat uit 3 delen (vanwege het ingebouwde opklapbankje), één grote en twee kleine die niet even smal zijn. De grote en de smalste laat je in het deksel en de iets minder smalle gaat in de wagenbak. Als het deksel is dichtgeklapt heeft de keuken iets meer ruimte om naar binnen geschoven te worden.
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Veel vragen over Camplet
« Reactie #10 Gepost op: juni 18, 2018, 09:40:48 pm »

Bij de Royal moet dat zeker, want daar is het kussen voor de bankzitting een stuk dikker. Ik leg beide smalle delen in de lengte richting op het deksel.
Gelogd

dirkf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Zambezi Original
Re: Veel vragen over Camplet
« Reactie #11 Gepost op: juni 19, 2018, 10:25:14 pm »

Vandaag een paar keer de keuken uitgeklapt en weer ingeklapt.Ik heb wel eerst met een stift boven en opzij streepjes gezet om de juiste stand snel op te zoeken.In minder dan 1 minuut kon ik de zwarte knop goed aandraaien.Voorlopig kan ik hier mee leven.
Gelogd

dirkf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Zambezi Original
Re: Veel vragen over Camplet
« Reactie #12 Gepost op: juli 04, 2018, 12:49:37 pm »

Het blijft kriebelen om de boel zo goed mogelijk in orde te maken. Dus het schanier eraf gehaald. Eerst de keuken uitklappen en ondersteunen. Het schanier was behoorlijk verbogen, hierdoor draaide het ook moeizaam. Ik ken iemand die bij een bedrijf werkt dat landbouwmachines repareert. Hier komen allerlei problemen die opgelost worden. Een grote pers heeft het schanier weer helemaal recht gebogen.De zoektocht naar goede popnagels is niet eenvoudig. De juiste maat vinden is 1,maar een winkel die het kan leveren is 2.Bij speciaalzaken loop je snel tegen een minimum afname van 500 of 1000 aan, terwijl ik er een stuk of 10 nodig heb.De zoektocht duurt voort.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Veel vragen over Camplet
« Reactie #13 Gepost op: juli 04, 2018, 03:25:26 pm »

Succes! 👍
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Veel vragen over Camplet
« Reactie #14 Gepost op: juli 04, 2018, 05:49:36 pm »

Het blijft kriebelen om de boel zo goed mogelijk in orde te maken. Dus het schanier eraf gehaald. Eerst de keuken uitklappen en ondersteunen. Het schanier was behoorlijk verbogen, hierdoor draaide het ook moeizaam. Ik ken iemand die bij een bedrijf werkt dat landbouwmachines repareert. Hier komen allerlei problemen die opgelost worden. Een grote pers heeft het schanier weer helemaal recht gebogen.De zoektocht naar goede popnagels is niet eenvoudig. De juiste maat vinden is 1,maar een winkel die het kan leveren is 2.Bij speciaalzaken loop je snel tegen een minimum afname van 500 of 1000 aan, terwijl ik er een stuk of 10 nodig heb.De zoektocht duurt voort.
@dirkf: ik weet niet waar je woont maar in Den Haag en omgeving hebben wij Bernard Sanders. Daar kun je met kleine hoeveelheden afnemen.
https://www.bernardsanders.com


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal