Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Veel vragen over de Lazy Jack  (gelezen 1690 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Veel vragen over de Lazy Jack
« Gepost op: augustus 17, 2018, 07:57:40 pm »

Hallo, ik zal me eerst even voorstellen: Mijn naam is Jeroen. Na 2 jaar op pad geweest te zijn met een Cabanon Mercury zijn we tot de conclusie gekomen dat we deze te groot vonden en dat het te veel werk is om hem op te zetten. Zodra hij eenmaal stond was hij fijn maar afgelopen zomer hadden we de grote voortent helemaal niet nodig. Ook de ventilatie van de slaapcabine liet te wensen over toen het zo heet was. Hij is inmiddels verkocht en nu zijn we op zoek naar iets anders.

Ik kwam de Lazy Jack tegen en deze lijkt te voldoen aan onze eisen en wensen:
- plek voor 3 personen (Onze zoon van 7 slaapt nog bij ons maar dat kan natuurlijk snel veranderen)
- snel op te zetten voor een overnachting, compleet opzetten mag iets langer duren
- donkere slaapcabine (vonden we fijn bij de Cabanon)
- laden zonder uit te klappen
- mogelijkheid om 3 fietsen te vervoeren

Na dit forum doorgespit te hebben heb ik nog wat vragen waarvan ik hoop dat jullie het antwoord kunnen geven:
- Hoe snel is de basis opgezet?
- Hoe snel staat de luifel?
- Hoe snel staan ook de zijwanden en de voorwand er in?
- heeft hier iemand ervaring met 3 fietsen op de dissel? En welk rek gebruiken jullie dan?
- Hoe ervaren jullie de lage deuropening? Als ik de foto's en video's zie dan ziet het er naar uit dat ik met mijn 1.85m moet bukken om naar binnen te gaan?
- Hoe is het om geen binnentent te hebben? Lijkt me lekker als het erg warm is maar is dat niet te koud in het voor- en najaar?
- Hoe ervaren jullie de verduistering van de slaapcabine?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Groeten,
Jeroen
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Venkelstraat

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
Re: Veel vragen over de Lazy Jack
« Reactie #1 Gepost op: augustus 17, 2018, 09:52:33 pm »

Hey Jeroen,

Het opzetten gaat erg snel, binnen 15 minuten staat de basis. Frame en dak van de voortent ook in 15 minuten.
Voor en zijkanten durf ik niet te zeggen. Het rits allemaal wel soepel en snel aan elkaar.
Meeste tijd zijn wij steeds kwijt aan het inrichten vd tent en alles een plekje geven.
Ik ben 1,87 en moet idd iets bukken voor de deur maar kan goed staan onder de voortent en in de basis.
Ik vind het niet vervelend.
De kindercabine is echt heel erg donker, daar slapen ze lekker in uit. Ook het grote bed is redelijk donker door het donkere dak.
Ik heb een standaard dissel met een drager voor 2 fietsen. Je kunt ook een verlengde dissel nemen, daar kan een drager voor 3 fietsen op.

De tent is goed te ventileren, je kan hem echt helemaal rondom open zetten. Als je het dakraam openritst voel je de temperatuur gelijk zakken in de tent.

Volgens mij waren dat zo'n beetje al je vragen.

Groeten,

Marcel
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Veel vragen over de Lazy Jack
« Reactie #2 Gepost op: augustus 19, 2018, 07:36:09 pm »

Hoi Marcel,
Bedankt voor je reactie! Zo zij inderdaad de meeste van mijn vragen beantwoord. Het enige wat ik me nog afvraag is of het niet erg koud wordt in het voor en najaar omdat er geen binnentent in de slaapcabine zit. Maar dat kan natuurlijk met een extra deken of slaapzak opgelost worden.
Fijn om te horen dat de luifel in een kwartier opgezet kan worden.  Als het warm is verwacht ik hooguit een van de zijwanden te gebruiken.
Groeten, Jeroen
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal