Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Brede vraag aanschaf vouwwagen  (gelezen 5947 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Chris N

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Nog geen vouwwagen maar wil er één aanschaffen
Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Gepost op: augustus 14, 2021, 08:05:54 pm »

Goedenavond allen,

Sinds vandaag lid van dot forum op aanraden van een mede-campinggast.
Na 2 jaar met een huurcaravan op pad te zijn geweest, zijn wij tot de conclusie gekomen dat een caravan ons niet brengt wat we gehoopt hadden. Na jaren van kamperen in een tent wilden we eens wat upgraden maar een caravan is wat teveel van het goede. Afgelopen vakantie op de camping ons wat globaal georiënteerd op vouwwagens van andere campinggasten. Een boel gezien en gehoord wat ons enthousiasme om met een vouwwagen op pad te gaan behoorlijk heeft aangewakkerd. Na wat rondrennen op het wereld wijde web was ik vrij snel de weg kwijt  :I ::) :P Wat een divers aanbod in mogelijkheden, prijzen en opties.

Ik kreeg de tip om eens informatie in te winnen via dit forum omdat hier de ervaring zit. Nu besef ik mij dat elk forumlid zijn eigen voorkeuren en ervaringen heeft maar ik ga toch proberen om via jullie wat meer lijn in mijn zoektocht te krijgen.

Eerst de wensen / eisen / grenzen etc

- Minimaal 4-persoons
- Een 2-persoonbed met iets van een lattenbodem en minimaal 140 cm breed
- Een aanzienlijke voortent met mogelijkheid tot uitbreiding met een luifel
- Iets van een keuken
- Aanzienlijke waterbestendige onderdelen (kuip / doek etc) ivm kamperen in gebieden die niet altijd 28+ graden zijn.
- Geen stuiterbak qua wagen. Liefst zo stabiel mogelijk met "normale" banden. Dus geen kruiwagenwielen :-)
- Prijs (tweedehands) tot iets van €7000,00

Heeft iemand tips qua merk (of welk merk juist niet), model en leeftijd en zaken waar ik specifiek op moet letten bij aanschaf?

Wellicht vraag ik iets onmogelijks in bovenstaand topic maar hopelijk kan iemand mij (en mijn vrouw) wat op weg helpen.
Alvast dank.

Vriendelijke groet,

Chris
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 14, 2021, 08:14:29 pm »

Tsja, veel vouwwagens vallen binnen je criteria.
Gelogd

Mopo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 61
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 14, 2021, 08:19:46 pm »

Heb je al naar een Holtkamper Spacer gekeken? Wij ( van WC eend) hebben er 1 en volgens mij voldoet hij aan jouw criteria. Er staan er op dit moment verschillende op marktplaats.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 14, 2021, 08:22:13 pm »

Goedenavond allen,

- Minimaal 4-persoons
- Een 2-persoonbed met iets van een lattenbodem en minimaal 140 cm breed
- Een aanzienlijke voortent met mogelijkheid tot uitbreiding met een luifel
- Iets van een keuken
- Aanzienlijke waterbestendige onderdelen (kuip / doek etc) ivm kamperen in gebieden die niet altijd 28+ graden zijn.
- Geen stuiterbak qua wagen. Liefst zo stabiel mogelijk met "normale" banden. Dus geen kruiwagenwielen :-)
- Prijs (tweedehands) tot iets van €7000,00


Welkom op dit forum, informatief, vermakelijk en zeer veel ervaringen.

Wat budget betreft, heb je niks te klagen. Voor sommige merken zit je dicht tegen nieuw aan.
Eerste advies is, internet. Streep af welke je wagens  niet je voorkeur krijgen, kan zijn vanwege budget, model, kleurstelling enz. Zijn veel redenen waarom een merk niet brengt eat jij zoekt.
Ga langs bij de nodige verkopers, adressen zijn te vinden op het internet (Google is your friend)
Geen stuiter bak is een aparte eis. Schokdempers lossen dat op, maar het heeft ook te maken met de afstand van de kogel tot de achter as, heeft de wagen veel of weinig overhang. Normale wiel maat is al iets wat steeds meer voorkomt.
Keuken is niet altijd aanwezig, je hebt tent ervaring dus iets van kook uitrusting heb je toch nog wel. Genoeg mensen gebruiken alleen de schotel kookplaat.

Maar ga vooral bij de verkopers langs, zie de wagen in het echt, kijk hoe deze openklapt en niet te vergeten, hoe je deze weer invouwt.  Ga je het alleen klaren, ben je met meerdere personen die kunnen helpen. Lang of kort op een plek. Kort betekend vaak dat een snel klapper handiger is.

Gebruik ook het gezonde verstand in je keuze.

Succes

Er zullen vele adviezen volgen. De vraag is ook al meerdere keren na voren gekomen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Sbode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2021, 08:42:36 pm »

Leuke zoektocht!

Heb je een idee van hoe je de wagen gebruikt? 1x per jaar in de zomer een paar weken? Of ook in voor- of naseizoen weekenden? Snelheid van opzetten van belang?

Wij zijn begonnen met een Jamet Jametic van 8 jaar oud (1250,-) voor met z’n 4en (kinderen van toen 2 en 4). Snel opzetbaar, 2 tweepersoons bedden en genoeg binnenruimte. Keken toen ook naar Trigano Odyssee, maar was wat duurder.

Toen nr3 erbij kwam wilden we meer binnenruimte en hebben we gekozen voor een Jamet Panorama, zelfde idee, maar grotere voortent. Iets meer werk qua opzetten maar ideaal bij minder goed weer.

Volgend jaar gaan de oudsten in een eigen tent en willen we juist weer sneller kunnen opzetten dus zoeken we weer iets anders, maar dan voor langere termijn. We hebben de afgelopen jaren ook beter ontdekt wat we handig vinden.

Voor 7000,- heb je zeker niet te klagen, maar dat maakt het misschien alleen maar moeilijker ;)

Succes!
Gelogd

Jimmymichiels

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 506
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panema up 2022
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2021, 09:18:43 pm »

Awel ik vandaag onze wagen binnen gedaan bij camping zorro.
Een raclet villanovatune

Is een ingekorte safari.
Een voortent van 2,5 m x 5 (safari 3,5 x 5m)

Zeer simpel op te zetten door de iets kleinere voortent.
De helft van de stokken.

De nieuwe ervan is de livorno

Een echte aanrader
4 jaar met rondgetoert
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 14, 2021, 10:13:33 pm »

Of loop even de camping op tijdens het najaarsweekend, staan diverse types. Dan verneem je de ervaringen uit de eerste hand.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 283
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 15, 2021, 09:10:08 am »

Zoveel mensen zoveel wensen! Maar een cabanon? Inritsbaar kuip grondzeil, en de bedden voldoen ook aan de gevraagde afmeting. En de recentere zijn ook voorzien van lattenbodems. Zijn gewilde modellen en best wat aanbod op MP. En dan heb je vaak ook een keuken. Laat weten wat het wordt, of als je twijfelt.... Stel gerust je vragen!
Gelogd

Chris N

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Nog geen vouwwagen maar wil er één aanschaffen
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 15, 2021, 10:20:03 am »

Allen dank voor de reacties. Zoals aangegeven in het topic snap ik dat er geen kant en klare antwoorden zijn in een zoektocht als deze. Maar er zijn al een aantal bruikbare zaken voorbij gekomen. Aangezien de hoge huurkosten van een toercaravan hebben we dit steeds beperkt tot de zomervakantie maar met een vouwwagen in eigendom zou dit zeker worden uitgebreid naar meerdere keren per jaar.
Voor zover ik nu kan vinden, vallen de stallingskosten best mee.

Ik hoor in ieder geval nog niets m.b.t. merken die ik links moeten laten liggen.   
Gelogd

laurensvdl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 15, 2021, 11:28:10 am »

Het nieuwste model trigano odyssee heeft alles wat je zoekt volgens mij.https://bravovouwwagenwereld.nl/vouwwagens/trigano-odyssee-vouwwagen/
Ideaal is de voorwand en de ruimte die je kan maken bij slecht weer en open kan doen bij mooi weer.
Alleen nieuw wat boven budget maar je kan nog een jaar sparen....
Mijn tip als cabanon bezitter is:
Ga voor een goed bed op de wagenbak. Bij Dubbelklappers wiebelt het andere bed als je bij het ene bed beweegt, omdraait of iets anders doet.
Gelogd

klapjes_arendsen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
  • VW met de vw Mercury
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: augustus 15, 2021, 11:32:41 am »

Uiteraard voor een toffe Cabanon gaan! Wij hebben de Mercury (model 2017) en ze bevalt ons uitstekend.

https://cabanon.nl/vouwwagens/ :)904]:)3508]:)950]


Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Gelogd
---------------

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: augustus 15, 2021, 11:34:16 am »

@chris
Je moet je vooral afvragen wat voor soort vouwwagen je wilt. Wil je uren doen over het opzetten of moet dat betrekkelijk vlot kunnen?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: augustus 15, 2021, 12:29:09 pm »

Kom eens kijken tijdens het klapweekend in september  :J
Gelogd

Chris N

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Nog geen vouwwagen maar wil er één aanschaffen
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #13 Gepost op: augustus 15, 2021, 07:08:12 pm »

@chris
Je moet je vooral afvragen wat voor soort vouwwagen je wilt. Wil je uren doen over het opzetten of moet dat betrekkelijk vlot kunnen?

Ik had mij niet gerealiseerd dat daar zo'n groot verschil tussen de diverse vouwwagens kan zitten. Op zich is betrekkelijk vlot wel een mooie belofte :-)
Gelogd

Chris N

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Nog geen vouwwagen maar wil er één aanschaffen
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #14 Gepost op: augustus 15, 2021, 07:08:43 pm »

Kom eens kijken tijdens het klapweekend in september  :J

Klinkt als een goed plan. Waar en wanneer gaat deze happening plaatsvinden?
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal