Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Tips/inspiratie inrichting Cabanon Manga  (gelezen 3012 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piej

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Manga
Tips/inspiratie inrichting Cabanon Manga
« Gepost op: januari 23, 2022, 09:04:35 pm »

Vorig jaar hebben wij een mooie Cabanon Manga deluxe gekocht en gaan hiermee in april voor het eerst een paar dagen weg, samen met onze 2 kids (5 en 2jr). Voor de vouwwagen op ons pad kwam hebben we altijd in een tent gekampeerd en kijken erg uit om met de vouwwagen te gaan. Ik ben langzamerhand spullen aan het verzamelen om hem zo praktisch mogelijk in te richten, maar kan weinig online vinden hoe andere hun vouwwagen inrichten om zo te kijken wat handig is.

In de tent hadden we onze kleding bijvoorbeeld in plastic kisten, maar is zo'n hangmeubel misschien handig én kan dat überhaupt zonder dat het kwaad kan voor het frame waar aan het wordt gehangen? Of een extra kast in de voortent?

Er zitten geen horren in de tent. Is dit zelf te maken of gewoon steeds alles dichtritsen om de muggen buiten te houden?

Zijn er nog tips of leuke ideeën voor de verlichting/lampen? Bij onze tent hadden we van die party lampjes, maar ik weet niet of die goed zijn op te hangen bij de vouwwagen.

Tips, inspiratie of gewoon leuke dingetjes die we niet mogen missen nu we een vouwwagen hebben zijn heel erg welkom 😁
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Tips/inspiratie inrichting Cabanon Manga
« Reactie #1 Gepost op: januari 23, 2022, 10:04:45 pm »

Onze kleding zitten gewoon in de koffers en tassen. Een kast of iets ophangen is weer een extra ding wat mee moet. Wij kamperen met zo weinig mogelijk. We hebben een tafellamp op batterijen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Tips/inspiratie inrichting Cabanon Manga
« Reactie #2 Gepost op: januari 23, 2022, 10:59:54 pm »

Altijd leuk die voorpret :J
Kijk eens naar het topic Tips: Wat neem je mee in de vouwwagen

Ik had eerst een kast maar dat is allemaal extra werk dus die heb ik niet meer.

Als lamp zweer ik bij een Coleman Northstar (benzinelamp)
Verder mag er van alles als het kan vouwen  :#

Ik heb nu, na een tip van Jootje1710,  opvouwbare pannen: https://www.outwell.com/nl-nl/ecommerce/accessories/kook-sets/collaps-pannen
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tips/inspiratie inrichting Cabanon Manga
« Reactie #3 Gepost op: januari 24, 2022, 08:40:19 am »

Onze hordeur hebben we achteraf erbij gemaakt
deze zetten we vast dmv innaaibare magneten in de deur en een strook stof aan de andere kant zodat je niet aan de tent zelf hoeft te komen

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=24471.0
Gelogd

Piej

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Manga
Re: Tips/inspiratie inrichting Cabanon Manga
« Reactie #4 Gepost op: januari 24, 2022, 10:06:13 am »

Wat handig die hoor! Ik ga kijken of dat bij ons ook kan!

Voor kleding enzo dus geen extra kast, check. Die houd ik dan in de kisten en dan moeten we even kijken waar we die kwijt kunnen. In de onderslaaptentjes hebben we natuurlijk plek zat, maar weet niet of we het handig vinden om steeds er onder te moeten kruipen voor n schoon shirt ;).

Wij hadden een lamp op accu, maar die is na 4x kamperen al kapot gegaan. Was een fijn ding, maar ga deze niet nog eens kopen. We gaan even kijken wat zo'n benzine lamp is. En super handig die lijst, die had ik nog niet gevonden.

Dank jullie wel! Ik zit helemaal in de kampeerroes en kan niet wachten om te gaan. Volgende week ga ik wat kampeerwinkels onveilig maken!
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Tips/inspiratie inrichting Cabanon Manga
« Reactie #5 Gepost op: januari 24, 2022, 01:36:35 pm »

Wij hebben onze kleding in stapelbare lades. Onderweg achterin de auto zodat we er makkelijk bij kunnen bij bv een kort verblijf of een hotelovernachting als het hard regent onderweg.
Op de plaats van bestemming staan ze in de tent. Zoals de naam al zegt, je kan ze stapelen en dmv de lade kan je er makkelijk bij. Alles mooi afgesloten en je kan er ook nog iets boven op zetten. Te koop bij bv leenbakker of kwantum.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Tips/inspiratie inrichting Cabanon Manga
« Reactie #6 Gepost op: januari 24, 2022, 03:16:19 pm »

Ga het vooral ook ervaren en bedenk dan wat handig voor jullie is. Wij hebben kleding ook in vouwkratten met deksel in de bak staan. Iedereen krijgt bij ons één krat om te vullen en meer ruimte is er niet  :P.
In de keuken nog een vouwkast omdat niet alles in onze keuken past, hier wel weer wat handige vouwbakjes in voor broodbeleg etc. Wat fijn is dat zaken een vast plekje hebben en je alles zo makkelijk kan opbergen en vinden.

Qua lamp hebben wij een heel asortiment. Ik vind gas/benzinelampen erg gezellig op de camping. Veel lampen op batterijne/elektra geven geen gezellig licht in de avond vinden wij. Een positieve uitzondering zijn barebones lampen. Dit zijn oplaadbare LED lampen die je ook nog kan dimmen. Kosten wat maar dan heb je ook wel een super lamp.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Tips/inspiratie inrichting Cabanon Manga
« Reactie #7 Gepost op: januari 24, 2022, 08:10:04 pm »

Heb je het klapweekend al gezien,  daar kun je heel veel tips opdoen en meteen in het 'echt' zien of iets handig is :J
Gelogd

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 190
Re: Tips/inspiratie inrichting Cabanon Manga
« Reactie #8 Gepost op: januari 24, 2022, 08:28:35 pm »

Gefeliciteerd met jullie manga, heerlijk alle voorpret!
Wij hebben een goede koelbox achter in de auto staan deze kan op 12v maar op de camping op 220.

Kleding zit bij ons in de weekend tassen. Twee tassen voor 4 personen. Wordt wel steeds moeilijker met twee puberende kinderen en een heel arsenaal aan kleding dat ze mee willen.
Wij hadden een Mercury dus ook een dubbel klapper. Dochter had achter in de slaapcabine dan twee tassen staan. Onze zoon sliep al vroeg in zijn eigen tent.

Licht hebben we voor in de tent https://www.bol.com/nl/nl/p/bo-camp-voortentverlichting-slim-tube-led-strip-500-lumen/9200000080238162/?Referrer=ADVNLGOO002036-G-116898229395-S-1114451873460-9200000080238162&gclid=Cj0KCQiAubmPBhCyARIsAJWNpiPuzXmlFbX3jtL3qoT1V1RHMvaJChiQ4cF4ckbVRi96sajNb3NW2TMaAjZpEALw_wcB

Hierop twee magneten geplakt zodat het geplaatst kan worden op de metalen buizen.
Buiten zijn we fan van Coleman Unleaded benzinelamp.
Verder hebben we nu gave lampjes gekocht Barebones Edison String Lights.
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal