Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Opus Air camper - All road  (gelezen 4367 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tupp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.1 (2022)
Re: Opus Air camper - All road
« Reactie #15 Gepost op: augustus 02, 2022, 04:54:16 pm »

Ik vind het een gaaf ding! Waar kun je die in Nederland in een showroom zien?
Ik ben heel benieuwd naar de gebruikerservaringen ermee.
Gelogd
Na een paar jaar testkamperen in een bejaarde Jamet Louisiana, overgestapt op een gloednieuwe Trigano Odyssee.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.175
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Opus Air camper - All road
« Reactie #16 Gepost op: augustus 02, 2022, 06:07:56 pm »

Hij is niet in Nederland in een showroom te zien.
Wel net over de grens in Duitsland met een Nederland sprekende verkoper.
Ben wel bezig om hem als demo te krijgen op het voorjaars klapweekend 2023.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Opus Air camper - All road
« Reactie #17 Gepost op: augustus 02, 2022, 09:47:25 pm »

https://youtu.be/RLAbhmM_PTc

In de US: de opus lite. Die is wat mij betreft best ideaal, op het eerste gezicht!
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Opus Air camper - All road
« Reactie #18 Gepost op: augustus 04, 2022, 09:08:22 am »

En daar ben ik weer..

Ik had net m'n vrouw over de opus (weliswaar de lite) verteld voor we een wandeling over de camping waar we nu zijn (Sylvamar) maakte . En ineens kwamen we er een tegen in levende lijve. Een opus (de grote).

't Waren Britten en ze zaten er met 10 mensen voor of zo, dus we hebben er (nog) niet mee kunnen praten. Vandaag eens proberen

Wat me wel opviel: hij is enorm hoog! Op plekken met laaghangende takken kan dat een probleem zijn, zo hoog.

Deze man had er een busje naast staan (Viano). Zo'n busje is ongeveer zo hoog of iets lager dan onze vouwwagen, maar bij hen stak de Opus er enorm bovenuit.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Opus Air camper - All road
« Reactie #19 Gepost op: augustus 04, 2022, 07:31:48 pm »

Wat leuk een Opus in het wild, ja hij is inderdaad erg hoog. Echt wel iets om rekening mee te houden ja.

Als het goed is (en hij komt er) gaan we voortaan op de bonnefooi in het laagseizoen kamperen, dus dan kan bij als je bij een camping aankomt wel even kijken naar de bomen etc.

Zou leuk zijn als je die mensen eens kunt spreken. Wij hebben wel bij de dealer in Duitsland mensen gesproken die er nu twee jaar een hadden, ze waren er helemaal happy mee.

Overigens is de Lite of Opus 2 in Europa niet te krijgen. Hier alleen de All-road en Off-road en komen ze uit de UK (productie), Australische basis wordt in China geproduceerd en in Australië afgewerkt, en de USA modellen worden daar gemaakt. In de States zijn er wel vaak veel negatieve berichten over afhandeling van eventuele klachten of gebreken, aftersales in Europa wordt geroemd bij vrijwel alle dealers.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Opus Air camper - All road
« Reactie #20 Gepost op: augustus 04, 2022, 10:59:06 pm »

Straks hebben we de man even aangesproken en hij was super vriendelijk en gaf ons zelfs een rondleiding.

't is alleszins een mooi ding.
Het was trouwens de offroadversie.

Tegenvallers
-0pbergruimte: enkel onder de bankjes + 1 schuif (buiten) (niet allemaal); niet bereikbaar thuis. Je moet hem dus opblazen op in te kunnen laden.  Dit vond hij een groot nadeel (kwam van een caravan). Ook voor mij was dit het grootste nadeel .
-gewicht. Zijn versie mocht tot 1500kg. In België moet je er dus mee naar de keuring (APK). Dat terzijde: mijn huidige benzineauto mag 1800kilo trekken, maar als we in de verre toekomst misschien naar elektrisch moeten gaan, gaat die 1500kilo niet lukken. Een vouwwagen van <750kg is wat dat betreft minder een risico om voor de la ge termijn te kopen

Meevallers:
-ruim. Groot/hoog.
-luifel mee inklapbaar
-ingebouwde batterij zodat je geen stroom nodig hebt om uit te klappen /op te blazen
-vuilwatertank, proper water tank etc aanwezig
-deze had, en dat was echt heel echt geweldig: een uittrekbare buitenkeuken!! Een soort lade die je uittrekt en dat is dan een buitenkeuken. Wij koken sowieso buiten, de binnenkeuken zou voor mij vooral opslag zijn. De buitenkeuken was helemaal top
-verwarming
-de algemene robuustheid van alles. De poten, de scharnieren, de wielen, de buitenkeuken/lade. Het is een zwaar ding, maar ik weet nu wel waarom. Lijkt echt gemaakt om gekke dingen mee te doen, en er vaak, en 30 jaar lang mee te kamperen.

Opvallend: Wat viel me op:
-erg hoog vanbinnen. In ben 191cm en had nog heel veel plaats over. Echt heel hoog
-ook van buiten hoog (de wagen zelf, bedoel ik dan).  Misschien omdat dit de offroad versie was. Maar je moest een aantal trapjes op om binnen te kunnen en de uittrekbare buitenkeukens was op goeie hoogte. Veel hoger dan een vouwwagen dus

De man zelf was heel enthousiast. Hij miste zijn caravan IVM bagage inladen, maar vond dit een leuk ding. Minder tol, minder ferry kosten (was een Brit), minder verbruik: dat zijn natuurlijk dingen die je bij een vouwwagen ook hebt.
Verder gen moeite om op te zetten, en van de plek oprijden tot het opentrekken van z'n eerste lauwe Engelse pint, kostte hem op het gemakje, een klein half uurtje zei hij (in de keuken moet je blijkbaar wel wat dingen stapelen en aansluiten elke keer). En .. 't is iets aparts. Dat vond hij natuurlijk ook wel leuk.
 

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal