Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Tentdoek vd FF Campooz  (gelezen 5268 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Helene65

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Oriënterend
Tentdoek vd FF Campooz
« Gepost op: augustus 20, 2022, 11:18:26 pm »

Wij zijn ons aan het oriënteren welke vouwwagen. De Fat Freddy is een vd vouwwagens waarin we geïnteresseerd zijn. We hebben alleen onze twijfels over het tentdoek en de lekkages. De naden zijn getaped maar blijkt vaak niet voldoende te zijn waardoor er lekkages zijn. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaring hiermee.
Gelogd

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Tentdoek vd FF Campooz
« Reactie #1 Gepost op: augustus 21, 2022, 07:45:00 am »

Hoi Helene,

Wij hebben in 2017 een Fat Freddy gekocht, die bij onze eerste vakantie bleek te lekken, met daarnaast nog wat andere problemen.
Onze hele tent-unit is in 2018 vervangen, zonder enige discussie. Vanaf 2018 tot nu nooit meer problemen gehad met lekkage, terwijl we met een zekere regelmaat behoorlijk slecht weer en zware stormen hoog in de Zwitserse bergen hebben meegemaakt.

Misschien ziet de afwerking er niet zo super strak uit (de getapte naden aan de binnenzijde) als bij andere merken, maar dat is ook deel van de charme van CampooZ.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 928
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Tentdoek vd FF Campooz
« Reactie #2 Gepost op: augustus 21, 2022, 09:03:32 am »

Wij zijn ons aan het oriënteren welke vouwwagen. De Fat Freddy is een vd vouwwagens waarin we geïnteresseerd zijn. We hebben alleen onze twijfels over het tentdoek en de lekkages. De naden zijn getaped maar blijkt vaak niet voldoende te zijn waardoor er lekkages zijn. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaring hiermee.
Wij hadden interesse in de Lazy Jack. Lid geworden van de Campooz eigenaren facebookgroep en daar schrok ik toch wel behoorlijk van de verhalen. Een dealer vertelde mij ook dat Campooz door Corona veel minder of niet aan kwaliteitscontrole kon doen in China (waar het doek gestikt wordt) waardoor er te lang is doorgestikt met naalden die daardoor te heet werden en te grote gaten sloegen. Of ze de kwaliteit nu weer op orde hebben weet ik niet.
Gelogd

Helene65

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Oriënterend
Re: Tentdoek vd FF Campooz
« Reactie #3 Gepost op: augustus 21, 2022, 12:48:33 pm »

Dank je wel. Dit zelfde verhaal hebben ze ons verteld waardoor we aan t twijfelen zijn.
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Tentdoek vd FF Campooz
« Reactie #4 Gepost op: augustus 21, 2022, 02:59:25 pm »

Als positief “tegengeluid” kan ik delen dat we met onze Lazy Jack uit 2019 helemaal geen last gehad hebben van lekkages, ook niet bij de eerste buien.
Kwaliteit van het doek zijn we heel tevreden over, we hebben de LJ nu 4 zomers (en losse weekenden) gebruikt en het doek ziet er nog heel erg netjes uit. Natuurlijk is het donkere doek een heel klein beetje verkleurd maar dat zal bij alle merken zo zijn.

Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Tentdoek vd FF Campooz
« Reactie #5 Gepost op: augustus 21, 2022, 08:40:54 pm »

Ja er zijn exemplaren met kinderziektes, maar als alle (1000'en) eigenaren die nergens last van hebben dat ook zouden posten, krijg je een ander beeld. Ik krijg daar een beetje jeuk van. Als iemand pech/een klacht/ontevreden is, zal hij of zij sneller posten, dan iemand die tevreden is. Het is dan ook een onevenwichtig beeld.

Die tape is bedoeld om de eerste bui op te vangen als de naden nog moeten dichten. Het is dus een extra veiligheidsmaatregel. Na die eerste bui is t feitelijk nutteloos.
Wij hebben 3x code oranje doorstaan. Geen drup binnen gehad.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Helene65

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Oriënterend
Re: Tentdoek vd FF Campooz
« Reactie #6 Gepost op: augustus 21, 2022, 10:18:26 pm »

Dank je wel voor je reactie. Het is goed om een tegen geluid te horen. Ook in de eerdere reactie dat als er een probleem ontstaat het netjes door canpooz opgelost wordt.   
Gelogd

MD

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy Camping
Re: Tentdoek vd FF Campooz
« Reactie #7 Gepost op: augustus 22, 2022, 12:59:53 pm »

Wij zijn sinds een aantal maanden ook in het bezit van een FF. Inmiddels tweemaal mee weggeweest, een aantal weken in juni in de Pyreneeën en onlangs week Luxemburg. Helaas zijn onze bevindingen met regen ook niet zo'n succes.

In de Pyreneeën flink stortbuien en wind. Resultaat:
- Lange buitenzijde van het bed op vier plaatsen nat. Aan die zijde was het luifeltje opgerold vanwege de stevige wind die ervoor zorgde dat het wel een beetje wiebelen was 's nachts. Door de naden werd het matras nat. Vier halve kringen formaatje etensbord zeg maar. Dat opgelost door het luifeltje toch maar uit de klappen en extra af te spannen in het midden, dat maakte het klapperen van het doek minder erg.
- De aansluiting van de Ugly Betty. Die gebruiken we niet, maar het water kwam daar behoorlijk door heen. Een badhanddoek er onder zorgde ervoor dat we geen natte voeten meer kregen, maar na een uurtje of vijf kon je de handdoek wel uitwringen.
- Langs iedere (!) stok van de voortent liepen druppels naar beneden, wat zorgde voor kleine plasjes onder de poten. Ook niet iets dat een handdoek niet kon oplossen, maar toch. De kapjes waren op de drie stokken aan de voorzijde geplaatst, maar ook de zijstokken ter ondersteuning hadden hier last van (kwam via dat elastiek met haakje omlaag).

Meermaals het tentdoek aan de buitenzijde voorzien van het meegeleverde goedje uit de spuitbus, heeft minimaal geholpen. Maar regenbuien verschillen in duur en intensiteit, dat zou ook verschil kunnen maken.

Nu was het ook flink waaierig waar we stonden, dus er was wel een redelijk excuus. Maar... Luxemburg. Nagenoeg windstil maar wel een paar regenbuien. Resultaat:
- Lange buitenzijde van het bed droog, maar de luifel stond uit dus dat zou anders bijzonder zijn geweest.
- De aansluiting van de Ugly Betty, onderin weer drijfnat. Of het de rits is of de naden, geen idee. Het voelt allemaal nat aan. Dus daar lag weer een handdoek nadat we 's ochtends natte voeten kregen toen we uit bed klommen.
- Ditmaal de voortent zonder zijwanden en grondzeil, dus a la luifel. Wederom bij alle stokken waterdruppels afkomstig van het doek. Ook de zijstokken die ter ondersteuning waren geplaatst.

We hadden al een afspraak gemaakt om de wagen weer in te leveren voor een reparatie aan de remmerij. Dit was door de winkel zelf geconstateerd en medegedeeld, maar geen bezwaar om er mee op pad te gaan deze zomer. Maar deze lekkages mogen ook meteen onderzocht worden.

Overigens gaat de wagen hiervoor via de winkel op een trailer terug naar Campooz. Kennelijk hebben ze het behoorlijk druk dus dat doen we op advies van de winkel ergens na de zomer. Ik verwacht dat het netjes opgelost gaat worden. Verder een heerlijke wagen. Natuurlijk zijn er ook andere puntjes die we graag anders hadden gezien of beter kunnen, maar dat zal altijd zo zijn.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Tentdoek vd FF Campooz
« Reactie #8 Gepost op: augustus 22, 2022, 01:08:39 pm »

Wij zijn sinds een aantal maanden ook in het bezit van een FF. Inmiddels tweemaal mee weggeweest, een aantal weken in juni in de Pyreneeën en onlangs week Luxemburg. Helaas zijn onze bevindingen met regen ook niet zo'n succes.

In de Pyreneeën flink stortbuien en wind. Resultaat:
- Lange buitenzijde van het bed op vier plaatsen nat. Aan die zijde was het luifeltje opgerold vanwege de stevige wind die ervoor zorgde dat het wel een beetje wiebelen was 's nachts. Door de naden werd het matras nat. Vier halve kringen formaatje etensbord zeg maar. Dat opgelost door het luifeltje toch maar uit de klappen en extra af te spannen in het midden, dat maakte het klapperen van het doek minder erg.
- De aansluiting van de Ugly Betty. Die gebruiken we niet, maar het water kwam daar behoorlijk door heen. Een badhanddoek er onder zorgde ervoor dat we geen natte voeten meer kregen, maar na een uurtje of vijf kon je de handdoek wel uitwringen.
- Langs iedere (!) stok van de voortent liepen druppels naar beneden, wat zorgde voor kleine plasjes onder de poten. Ook niet iets dat een handdoek niet kon oplossen, maar toch. De kapjes waren op de drie stokken aan de voorzijde geplaatst, maar ook de zijstokken ter ondersteuning hadden hier last van (kwam via dat elastiek met haakje omlaag).

Meermaals het tentdoek aan de buitenzijde voorzien van het meegeleverde goedje uit de spuitbus, heeft minimaal geholpen. Maar regenbuien verschillen in duur en intensiteit, dat zou ook verschil kunnen maken.

Nu was het ook flink waaierig waar we stonden, dus er was wel een redelijk excuus. Maar... Luxemburg. Nagenoeg windstil maar wel een paar regenbuien. Resultaat:
- Lange buitenzijde van het bed droog, maar de luifel stond uit dus dat zou anders bijzonder zijn geweest.
- De aansluiting van de Ugly Betty, onderin weer drijfnat. Of het de rits is of de naden, geen idee. Het voelt allemaal nat aan. Dus daar lag weer een handdoek nadat we 's ochtends natte voeten kregen toen we uit bed klommen.
- Ditmaal de voortent zonder zijwanden en grondzeil, dus a la luifel. Wederom bij alle stokken waterdruppels afkomstig van het doek. Ook de zijstokken die ter ondersteuning waren geplaatst.

We hadden al een afspraak gemaakt om de wagen weer in te leveren voor een reparatie aan de remmerij. Dit was door de winkel zelf geconstateerd en medegedeeld, maar geen bezwaar om er mee op pad te gaan deze zomer. Maar deze lekkages mogen ook meteen onderzocht worden.

Overigens gaat de wagen hiervoor via de winkel op een trailer terug naar Campooz. Kennelijk hebben ze het behoorlijk druk dus dat doen we op advies van de winkel ergens na de zomer. Ik verwacht dat het netjes opgelost gaat worden. Verder een heerlijke wagen. Natuurlijk zijn er ook andere puntjes die we graag anders hadden gezien of beter kunnen, maar dat zal altijd zo zijn.
Even of topic. Maar als je bij een nieuwe wagen als een spuitbus krijgt met een spul om je tentdoek te gaan inspuiten zou ik toch echt mijn vraagtekens zetten. Bij onze nieuwe Camp-let nergens last van bij regen zelf niet bij de eerste forse regenbui met storm.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

MD

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy Camping
Re: Tentdoek vd FF Campooz
« Reactie #9 Gepost op: augustus 22, 2022, 01:24:44 pm »

Ik vind het juist netjes. Een afsluitbare doos met naast het impregneermiddel ook een siliconen spray voor de ritsen, reparatiemiddelen voor het tentdoek en nog wat klein spul wat ik zou uit mijn hoofd niet meer weet. Oh ja, ook een wc-rol. Altijd handig :). Nee, ik kan dat juist wel waarderen.

Verstuurd vanaf mijn PC met een Browser...
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 928
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Tentdoek vd FF Campooz
« Reactie #10 Gepost op: augustus 22, 2022, 01:27:00 pm »

Ik vind het juist netjes. Een afsluitbare doos met naast het impregneermiddel ook een siliconen spray voor de ritsen, reparatiemiddelen voor het tentdoek en nog wat klein spul wat ik zou uit mijn hoofd niet meer weet. Oh ja, ook een wc-rol. Altijd handig :). Nee, ik kan dat juist wel waarderen.

Verstuurd vanaf mijn PC met een Browser...
Impregneermiddel al meegeven met een nieuwe tent? Bijzonder ik heb altijd geleerd dat je impregneeermiddel pas gebruikt wanneer het niet meer anders kan om het oude versleten tentdoek nog een paar jaar mee te laten gaan. En dat je jaarlijks bezig blijft als je eenmaal geïmpregneerd hebt.
Gelogd

MD

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy Camping
Re: Tentdoek vd FF Campooz
« Reactie #11 Gepost op: augustus 22, 2022, 01:37:02 pm »

Is dat veel vreemder dan dan een reservewiel meenemen in je nieuwe auto? Die gebruik je ook pas als je 'm nodig hebt. Of het plakspul bij je luchtbed. Als je het nodig hebt, ben je toch blij als je het bij je hebt.

Let wel: ik was ook niet van plan om dat spul meteen te gebruiken hoor. Liever niet zelfs. Maar ik beschouw sommige reparatiemiddelen wel als essentieel om bij je te hebben 'voor het geval dat'.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Tentdoek vd FF Campooz
« Reactie #12 Gepost op: augustus 22, 2022, 08:36:01 pm »

Ik moet zeggen dat ik het hier wel eens ben met martijnmarleen en Jer81, een vouwwagendoek mag bij aflevering best iets nevelen omdat het niet zetten maar lekken mag niet.  Dat ze een spuitbus impregneer geven zou ik persoonlijk niet willen. Voor zo'n bedrag moet het gewoon goed zijn. 

Ze denken zeker mee bij Campooz en lossen het op verschillende manieren op.

De vergelijking met een reservewiel vind ik niet echt opgaan. Als je al meteen een lekke band hebt bij het verlaten van de dealer dan gaat niemand daar mee akkoord,  reservewiel of niet.
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Tentdoek vd FF Campooz
« Reactie #13 Gepost op: augustus 22, 2022, 08:37:24 pm »

Ik vind van wel, nog nooit iets geïmpregneerd van tenten. (En dat naast Aart Kok, de Waard, Holtkamper, Quecha, vaag merk, Obelink en een Wildebeast) in 35 jaar ofzo. Reservewiel ook niet vaak gebruikt, maar met een lekkende tent kom ik wel thuis zonder wiel niet. Dus niet vergelijkbaar. Maar dat vind ik je kan een andere mening hebben.

Voelt voor mij meer als een voorruit bij een auto 😂
Gelogd

l.holt

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte s
Re: Tentdoek vd FF Campooz
« Reactie #14 Gepost op: augustus 22, 2022, 09:08:35 pm »

Bizar, meer dan 10k en dan een busje erbij tegen lekkage.
Deze vakantie weer veel vouwwagens gezien en mijn top drie istoch wel.
1 Holtkamper, niks klapt sneller veel opbergruimte maar ook stevige prijs. Zowel luifel als kuip klappen altijd mee en beddengoed blijft altijd droog.
2 Aart Kok, redelijk snelle klapper en mooi om te zien.
Nadeel het inritsen vd kuip en minder ruimte onder het afdekzeil.
3 combi kamp, eigenlijk een Aart Kok maar dan goedkoper.

Ik zou veel liever een tweed
ehands cocoon aanschaffen dan een nieuwe campooz. Geen lekkage en veel lager achter de auto. Pack & go veel toegankelijker en zeer waardevast.
Maar ja, 🤪alles is persoonlijk natuurlijk.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal