Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Gasveerconstructie camplet  (gelezen 34661 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017
Re: Gasveerconstructie camplet
« Reactie #45 Gepost op: april 27, 2015, 10:26:14 pm »

Ach als het mag kom ik op vouwwagen weekend alles eens goed bekijken.  :O
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiële sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Gasveerconstructie camplet
« Reactie #46 Gepost op: april 27, 2015, 10:41:58 pm »

is prima, kijk ik jou luifel even van je af. :#
Gelogd

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017
Re: Gasveerconstructie camplet
« Reactie #47 Gepost op: april 28, 2015, 12:24:28 pm »

deal
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiële sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

Blackwadder

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Camp-let concorde
Re: Gasveerconstructie camplet
« Reactie #48 Gepost op: juni 28, 2016, 11:14:00 pm »

Hallo, dit is inmiddels een klassiek topic en ik ben erg benieuwd of er inmiddels een gasveer is geplaatst op een oudere Camp-let.
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Gasveerconstructie camplet
« Reactie #49 Gepost op: juni 29, 2016, 08:50:04 am »

Inmiddels zijn de allernieuwste camplets weer voorzien van een andere " inwendige" gasveerconstructie.
Misschien ook weer een optie. Voordat wij 2 jaar geleden onze nieuwere camplet hadden aangeschaft, hebben we ook overwogen om een gasveer te laten plaatsen op onze oudere camplet. Wilde de dealer wel doen voor 500 euries, maar psssst...... Ik had dit niet van hem gehoord. Na wikken en wegen onze huidige aangeschaft waar we zeer content mee zijn. :J ik zou zeggen, spaar ff verder.
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re: Gasveerconstructie camplet
« Reactie #50 Gepost op: juli 18, 2016, 09:55:38 am »

Hallo Marjootje,

Nu ben ik erg benieuwd naar dat inwendige gasveerconstructie....Bij welke dealer ik ook vraag naar de nieuwste Camplet, wil graag een nieuwe maar geen van allen hebben de gasveer inwendig.  :? Waar heb jij deze gezien?
Gelogd

Mathieu76

  • Gast
Re: Gasveerconstructie camplet
« Reactie #51 Gepost op: juli 25, 2016, 10:54:59 am »

noordbergum heeft die wel staan
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Gasveerconstructie camplet
« Reactie #52 Gepost op: augustus 21, 2016, 02:43:06 pm »

Beetje late reactie, maar Bravo uit Ommen kwam met een demonstratie op het klapweekend. Dus heeft deze zekers ook staan.
Gisteren bij Noord-bergum geweest, niet op het gasveer constructie gelet, maar de nieuwe types heeft hij staan, dus die nieuwe gasveer ook denk ik.
In de vakantie nog ff gestruind bij Obelink, maar daar hebben ze allen nog oude modellen (voor een nieuwe prijs  :?) staan.
En anders het najaar maar naar Dusseldorf??? :>
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Gasveerconstructie camplet
« Reactie #53 Gepost op: augustus 23, 2016, 10:31:38 pm »

Effe brainstormen.

Omdat ik niet weg ben van de constante druk die de gasveer geeft bij dicht en open, zit ik te denken aan een schroefbare versie.
Hier zou een autokrik met 1 been geschikt voor kunnen zijn. Draai je met een slinger de kar open en dicht.
Gelogd

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017
Re: Gasveerconstructie camplet
« Reactie #54 Gepost op: augustus 24, 2016, 08:01:10 am »

Effe brainstormen.

Omdat ik niet weg ben van de constante druk die de gasveer geeft bij dicht en open, zit ik te denken aan een schroefbare versie.
Hier zou een autokrik met 1 been geschikt voor kunnen zijn. Draai je met een slinger de kar open en dicht.
Die gasveer haalt er wat gewicht af, ze doet het deksel niet open he...
Als je op die plek een constuctie maakt met een schoefdraaf systeem... Zal iets sneuvelen...



Sent from my iPhone using Tapatalk
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiële sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

henkt

  • Gast
Re: Gasveerconstructie camplet
« Reactie #55 Gepost op: augustus 24, 2016, 08:23:36 am »

Dat was ook het bezwaar dat ik bedacht, want nu komt alle kracht op de hoek tijdens het klappen. Plus dat het langer duurt op te klappen.
Maar het was brainstormen. Het een lijd soms tot het ander en zo ontstaan goede ideeën.
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re: Gasveerconstructie camplet
« Reactie #56 Gepost op: augustus 28, 2016, 07:24:56 pm »

Misschien niet zo,n gek idee...tandheugels...die 180 graden rond zijn...met daarop of in een klein tandwiel...aangedreven door een slinger...of elektro  motor...de heugel vast op de bak...kleine tandwiel op de deksel....
Gelogd

nonstoprob

  • Gast
Re: Gasveerconstructie camplet
« Reactie #57 Gepost op: september 01, 2016, 12:15:46 pm »

Ik ben ook op zoek naar een manier om de deksel van een royal uit 2000 gemakkelijker te openen en sluiten. Ik ben er inmiddels achter dat de nieuwste modellen van de camplets zijn voorzien van een  dubbele torsieveer-constructie aan de binnenzijde van het scharnier. Fijn is natuurlijk dat deze zowel aan voor- als achterzijde van de wagen aangrijpt, niet alleen aan de voorzijde zoals de gasveeroplossing. Ook zit de gehele constructie aan de binnenzijde, goed beschermd en onzichtbaar...
Is er iemand met deze constructie in zijn/haar camplet? Zo ja, zou je daar een paar foto's van kunnen posten?
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Gasveerconstructie camplet
« Reactie #58 Gepost op: september 04, 2016, 12:50:04 pm »

Daar ben ik dan weer reuze benieuwd naar.
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Gasveerconstructie camplet
« Reactie #59 Gepost op: mei 03, 2017, 08:56:20 pm »

Vandaag een kijkje kunnen nemen bij een nieuw type Camplet bij een dealer in de buurt. Die is dat nog maar sinds kort dus kan er nog niet veel over zeggen. Het is wat lastig uit te leggen. Ik heb geen foto's kunnen nemen.
De torsie veren zijn eigenlijk staven of buizen (heb ik niet kunnen zien) van ong. 14 mm. aan de achterzijde (keuken) steken ze in de koker, de een in de bak en de ander in het deksel. Met een haakse bocht lopen ze over het deelvlak waar de scharnieren aan zitten naar voren en daar gaan ze met een haakse bocht onder de frame koker. De staaf die in de bak zit steek voren dan in het deksel, de andere net andersom. Als het deksel omhoog staat staan de uiteinden allebei verticaal. Wanneer je dicht of open klapt torderen de staven 90 graden. Doordat de staven eigenlijk in rust stand willen zijn geven ze bij dicht druk om open te gaan en bij geopend deksel druk om dicht te gaan. Bij deksel omhoog is er geen kracht.
Zoals ik het kon zien was het nieuwe systeem toe te passen in oudere wagens. Wel met wat aanpassingen natuurlijk. Het enige dat aangeschaft moet worden zijn de torsie veren. Deze lijken mij niet van gewoon staal maar van verenstaal.
Ik weet niet of die los verkrijgbaar zijn.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal