Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jamet Eco ervaringen  (gelezen 790 keer)

ramonakampeert

• Klapperraar
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • Welk kampeermiddel : Tent
Jamet Eco ervaringen
« Gepost op: januari 09, 2025, 09:52:20 am »

Wij zijn op het moment aan het orienteren op een vouwwagen, nieuw of een 2e handsje.

Gezien 2 kleine kids en het verlangen om rond te trekken, een niet te grote vouwwagen.

Ons oog is gevallen om de Jamet Eco, heeft iemand hier al ervaring mee die meer over de kwaliteit kan vertellen? Onze tenten waren ook altijd polyester doeken dus daar hebben wij geen probleem mee. Alleen dat alles gerecycled is en uit bepaalde materialen bestaat vind ik wel enigzins spannend.

Alex

• Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • Geslacht: Man
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Jamet Eco ervaringen
« Reactie #1 Gepost op: januari 09, 2025, 01:40:46 pm »

Ken het ecodoek nog niet van jamet.
Maar de oudere die ik ooit had daar zat het wel goed mee.
Jamet heeft altijd een goede prijs kwaliteit verhouding in mijn ogen.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Tago Herman

• Klap prof
  • Merk: kampeermiddel : vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
« Reactie #2 Gepost op: januari 09, 2025, 05:01:02 pm »

Het doek is van ten Kate. Staat bekend om kwaliteit. Ik zou het wel aandurven hierdoor.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

De klapkar

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : AK Parade 2020
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: januari 09, 2025, 05:05:41 pm »

Die is vergelijkbaar met de AK Parade denk ik. Dat is een prima wagen voor een gezin met jonge kinderen met een paar minpuntjes die eenvoudig op te lossen zijn maar is niet meer nieuw te koop. Let op dat je een uitvoering neemt waar de wagenbak geen gangpad tussen de bedden wordt oid. Dan moet je namelijk de wagen altijd leegmaken terwijl je bij een enkelklapper op de wagenbak slaapt en de zooi er dus in kan laten liggen.

Het Ecodoek kan ik niets over zeggen, geen ervaring mee en het is volgens mij nog niet zo lang op de markt. Wij hebben afgelopen jaar een katoenen tent op de wagen gehad en gaan er dit jaar een all season op zetten.

Tago Herman

• Klap prof
  • Merk: kampeermiddel : vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
« Reactie #4 Gepost op: januari 09, 2025, 06:39:20 pm »

Onze wagen had ook all season doek. Dit is ijzersterk, en blijft mooi. Enig nadeel is dat het minder ventileert dan katoen. Het is wel belangrijk om voldoende te ventileren.

FriedelP

• Klap gek
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
« Reactie #5 Gepost op: januari 09, 2025, 09:08:30 pm »

Die is vergelijkbaar met de AK Parade denk ik. Dat is een prima wagen voor een gezin met jonge kinderen met een paar minpuntjes die eenvoudig op te lossen zijn maar is niet meer nieuw te koop. Let op dat je een uitvoering neemt waar de wagenbak geen gangpad tussen de bedden wordt oid. Dan moet je namelijk de wagen altijd leegmaken terwijl je bij een enkelklapper op de wagenbak slaapt en de zooi er dus in kan laten liggen.

Het Ecodoek kan ik niets over zeggen, geen ervaring mee en het is volgens mij nog niet zo lang op de markt. Wij hebben afgelopen jaar een katoenen tent op de wagen gehad en gaan er dit jaar een all season op zetten.
Bij de jamet eco slaap je toch ook op de wagen? Lijkt me eerder een wagen die te vergelijken valt met de panamaUp van raclet uit dezelfde stal. Het zou wel een ecologisch productieproces hebben en dat zou ondermeer inhouden dat het doek uit gerecycleerd materiaal is, zoals op basis van afgedankte jeans broeken.
Althans volgens de site van jamet:
https://jamet.nl/types/jamet-compact-eco/

Met wagens als de panama up hebben er wel meerdere ervaring, met het doek, dat nieuw zou zijn, weet ik niet of er veel zijn die daar ervaring mee hebben. Er staat ook bij deze niet specifiek vermeld dat het tencate is. Op de site van Tencate vindt ik ook geen eco doek terug:
https://www.tencateoutdoorfabrics.com/marktgroep/vouwwagens/

Doordat het nieuw is zal er weinig ervaring mee zijn. Die merken kunnen wel niet permiteren om met een doek op de markt te komen dat niet waterdicht is en zal ook wel gestest zijn. Dus zeker nieuw moet je denk ik daar geen schrik voor moeten hebben. Vraag is ook hoe lang blijft het nieuwe type doek goed en daar zullen we vermoedelijk pas over een jaar of tien de eerste ervaringen van anderen over horen. Ik zou er niet direct schrik voor hebben, ze zullen wel weten wat ze doen, echter ervaring over het doek op langere termijn om te zien dat het dan nog goed blijft, om zo meer zekerheid te hebben, zal je niet meteen kunnen krijgen vrees ik.

FriedelP

• Klap gek
« Reactie #6 Gepost op: januari 09, 2025, 09:36:59 pm »

Tenzij misschien dit doek?
https://www.tencateoutdoorfabrics.com/blog/het-nieuwe-duurzame-tentdoek-ecohemp/

Maar de wijze waarop de samenstelling die hier beschreven wordt lijkt me wel iets anders dan gerecycleerde jeansbroeken die op de site van jamet staat.

Elders op de site wordt ook gezegd dat combicamp duurzamer wordt door gebruik van dit doek, dus mogelijk weten combicamp gebruikers meer.
« Laatst bewerkt op: januari 09, 2025, 09:39:15 pm door FriedelP »

Tago Herman

• Klap prof
« Reactie #7 Gepost op: januari 10, 2025, 09:30:36 am »

Dit lees ik op de site van Jamet:

Het wanddoek rondom van de Jametic ECO is uitgevoerd in TenCate Ecoline ECODENIM – Bluejeans tentdoek in lichtgrijze kleur met blauwe (jeans) vezels er door heen.  Dit bestaat o.a. uit  gerecycled polyester en voor een aanzienlijk deel uit gerecyclede  jeans broeken, die op deze wijze een nieuw 2e leven krijgen en tevens kleur geven aan het tentdoek (dus geen extra kleurstof nodig) met een fors lager productie-waterverbruik.

FriedelP

• Klap gek
« Reactie #8 Gepost op: januari 10, 2025, 09:56:06 am »

Ah, dat staat bij de jametic eco, een andere wagen. Daarmee dat ik het niet gezien had. Maar zal inderdaad wel vermoedelijk zelfde doek zijn.

op de site van Tencate vindt je wel niets over dat doek terug als je met de zoekfunctie werkt. In de ecoline vindt je daar alleen de eerder vermelde ECOHEMP terug. Ook als je met een zoekmachine het internet afschuimd vindt je dat alleen terug ivm Jamet.

Tago Herman

• Klap prof
« Reactie #9 Gepost op: januari 10, 2025, 11:49:44 am »

Nee, dat is niet hetzelfde doek. ECOHEMP is hennep, katoen en polyester, ECODENIM is polyester en jeansbroeken.

FriedelP

• Klap gek
« Reactie #10 Gepost op: januari 10, 2025, 03:00:15 pm »

Dat had ik door, wou alleen aangeven dat ik op de site van tencate totaal geen documentatie en informatie vindt over dat ECODENIM doek. Over het andere is alle info wel te vinden. Dat wordt ook gebruikt door andere merken ook vouwwagens.

Dan vindt ik het vreemd dat voor jamet een ander doek en ander concept wordt gebruikt waar ik althans de info niet van vindt. Dat triggert mijn nieuwsgierigheid waarom dat zou zijn en wat nu juist wel de specificaties van dat doek is.
Pagina's: 1   Omhoog

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal