Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: mijn opbergsystemen voor op de dissel  (gelezen 5280 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De Coentjes

  • Gast
mijn opbergsystemen voor op de dissel
« Gepost op: mei 21, 2012, 09:29:09 pm »

Hoi allen,

Hierbij wil ik jullie laten zien wat ik verzonnen heb voor het vervangen van een standaard trigano disselbak (omdat wij deze originele disselbak te duur vonden).
Via internet heb ik een aluminium disselbak gevonden (lxbxh 840x310x400 mm), gemaakt van 2 mm dik traanplaat. Omdat ik het altijd lastig vind om de buizen/tentstokken op te bergen, heb ik hiervoor een oplossing gevonden door een pvc koker (rond 250 x 1300 mm)te plaatsen achter de kleinere disselbak.

Voor mij is dit een goede oplossing en wie weet kan dit ook voor een van jullie een idee zijn. :P

Groetjes Luc


« Laatst bewerkt op: mei 21, 2012, 09:55:15 pm door Mr Roadmaster »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.665
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: mijn opbergsystemen voor op de dissel
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2012, 09:38:24 pm »

Wij hebben dezelfde wagen, wel met de disselbak. Ik heb geen idee wat we reeel voor de disselbak betaald hebben: dit kregen we gratis, dat met korting, dat als inruil, dat maakt het plaatje een tikkie diffuus. Maar de originele disselbak kost volgens de lijst: 330,00 EUR. Ik schat dan dat wij, alle korting en gegoochel met prijzen meegerekend, ergens tegen de 290 EUR betaald hebben.

Ik heb twee vragen:
Wat heeft het geheel jou uiteindelijk gekost (incl. montagemateriaal etc. en hoeveel tijd aan arbeid).
Heb je een plaatje van het geheel (want goede iddeeen overnemen is altijd een goed idee ::))
en toch nog een 3e vraag:
Heb je het al uitgetest in de praktijk, en hoe beviel het.

(Uiteraard staat het je vrij om niet of niet alles te beantwoorden, maar mijn nieuwsgierigheid won het van de beleefdheid :O)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Richard

  • Gast
Re: mijn opbergsystemen voor op de dissel
« Reactie #2 Gepost op: mei 21, 2012, 09:55:52 pm »

@Luc.

Bijdeze foto's toegevoegd :# :zw
Gelogd

De Coentjes

  • Gast
Re: mijn opbergsystemen voor op de dissel
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2012, 10:24:33 pm »

Hoi Ceo,

De kosten voor de disselbak zijn 120 euro en voor de pvc buis 90 euro. Voor het bevestigingsmateriaal was ik 5 euro kwijt.
Het geheel heb ik bevestigd met een metalen strip van 4a5 x 30 mm (die had ik zelf nog liggen). Voor de disselbak heb ik 4x M10 bouten en moeren gebruikt en voor de pvc buis 4x M8 bouten en moeren (waarvan er 2 aan de disselbak vastzitten).
Hoeveel uren arbeid er in zitten, weet ik niet, ik schat zo'n 2 uur, maar ja, dat zie ik meer als hobby!

We hebben het laden van pvc buis al getest, maar dit pinksterweekeinde gaan we met de klapper weg, dus dan weet ik hoe dit in de praktijk werkt.

De foto's heeft mr Roadmaster er voor mij opgezet, waarvoor dank, want mij lukt het zelf niet!

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

gr Luc
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.665
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: mijn opbergsystemen voor op de dissel
« Reactie #4 Gepost op: mei 21, 2012, 10:28:13 pm »

Zeer veel dank! Na het pinksterweekend hoor ik graag de ervaringen. Overigens hebben wij de kar voor het eerst uitgeprobeerd, afgelopen weekend, maar wat een geweldige wagen. We zijn er erg blij mee.

In elk geval mooi weer gewenst!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

De Coentjes

  • Gast
Re: mijn opbergsystemen voor op de dissel
« Reactie #5 Gepost op: mei 28, 2012, 10:14:19 pm »

Zo, ons eerste weekeind met de nieuwe kar is supper bevallen, maar ja, wel geen regentest gehad. Zal nog wel een keer komen. Onze zelfgemaakte disselgebeuren werkte ook goed. Kan ook niet anders met de ongelooflijke hoeveelheid aan opbergruimte in de Odysee. Dus op naar de Ardeche van de zomer (wat voor ons al over een maand is!)
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: mijn opbergsystemen voor op de dissel
« Reactie #6 Gepost op: mei 28, 2012, 10:24:30 pm »

Zo, ons eerste weekeind met de nieuwe kar is supper bevallen, maar ja, wel geen regentest gehad. Zal nog wel een keer komen. Onze zelfgemaakte disselgebeuren werkte ook goed. Kan ook niet anders met de ongelooflijke hoeveelheid aan opbergruimte in de Odysee. Dus op naar de Ardeche van de zomer (wat voor ons al over een maand is!)
Veel plezier daar, een fantastische klapstreek daar! I:
Gelogd

Blossom

  • Gast
Re: mijn opbergsystemen voor op de dissel
« Reactie #7 Gepost op: juli 02, 2012, 09:10:34 am »

Wat een goed idee, deze neem ik even van je mee  ;)
Gelogd

De Coentjes

  • Gast
Re: mijn opbergsystemen voor op de dissel
« Reactie #8 Gepost op: juli 16, 2012, 07:21:43 pm »

succes ermee :J, en als je er nog vragen over hebt laat het maar horen.

groetjes
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal