Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Welke banden voor een Family S 2002  (gelezen 3188 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 217
  • Merk: kampeermiddel : Combi-Camp Country
Welke banden voor een Family S 2002
« Gepost op: juni 30, 2011, 08:58:30 am »

Hallo allemaal,

Na het klapweekend nu voorbereiden op de grote vakantie. Bij aankoop van deze VW begin dit jaar was mij al bekend dat er nieuwe bandjes op moesten, ik dacht dat de bandjes uit 2004 waren maar bij nader onderzoek is dit 2002.. oeps.

De banden die er nu omheen liggen zijn 155/80R13 79T, de banden zijn dus geschikt t/m 437Kg en 190KM/u.
Bij zoeken op internet kom ik pirelli's all-seasons tegen met dezelfde loadindex e.d. Navraag bij een aanhangwagen/caravan onderhoudsbedrijf geeft aan dat ze deze banden niet willen monteren maar dat er speciale banden voor caravans onder worden gezet die tot 4,5Bar worden opgeblazen...

Nou maakt het mij prijstechnisch niet zo heel veel uit, maar op de VW staat toch echt een sticker met 32PSI op de zijkant en dat is "slechts" 2,2 Bar.

Wat te doen? Toch de autobanden laten monteren of afgaan op het advies van het caravan/aanhangwagenbedrijf?

Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Welke banden voor een Family S 2002
« Reactie #1 Gepost op: juni 30, 2011, 09:00:54 pm »

Hallo allemaal,

Na het klapweekend nu voorbereiden op de grote vakantie. Bij aankoop van deze VW begin dit jaar was mij al bekend dat er nieuwe bandjes op moesten, ik dacht dat de bandjes uit 2004 waren maar bij nader onderzoek is dit 2002.. oeps.

De banden die er nu omheen liggen zijn 155/80R13 79T, de banden zijn dus geschikt t/m 437Kg en 190KM/u.
Bij zoeken op internet kom ik pirelli's all-seasons tegen met dezelfde loadindex e.d. Navraag bij een aanhangwagen/caravan onderhoudsbedrijf geeft aan dat ze deze banden niet willen monteren maar dat er speciale banden voor caravans onder worden gezet die tot 4,5Bar worden opgeblazen...

Nou maakt het mij prijstechnisch niet zo heel veel uit, maar op de VW staat toch echt een sticker met 32PSI op de zijkant en dat is "slechts" 2,2 Bar.

Wat te doen? Toch de autobanden laten monteren of afgaan op het advies van het caravan/aanhangwagenbedrijf?



Bel ff naar Goirle, dan kan Ad je 100% goed adviseren welke banden er onder moeten...doe hem de groeten van mij erbij...
Greetzz
Mr.Roadmaster (Richard)
Gelogd

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 217
  • Merk: kampeermiddel : Combi-Camp Country
Re:Welke banden voor een Family S 2002
« Reactie #2 Gepost op: juli 01, 2011, 09:36:55 am »

Ik heb Ad even een mail gestuurd, antwoord:

De druk per band ( Type ) kan verschillend zijn.
De originele banden met loadindex 79 T hebben een druk van 32 psi  ( DIT STAAT OP DE ZIJKANT VAN DE BAND ).
In principe kan je elke band gebruiken met een loadindex van minimaal 79 T of hoger. NOOIT LAGER.
Ook op deze banden staat op de zijkant de maximale druk in psi.
Op de bandenpomp is de rode schaal psi en komt overeen met de zwarte schaal en dit is de druk dan in Bar.
Bij uw caravan bedrijf zullen ze alleen de verzwaarde zoals door u beschreven hebben vandaar !!!!.

m.v.g.
Ad van der Zande
Roadmaster Goirle.
Gelogd

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 217
  • Merk: kampeermiddel : Combi-Camp Country
Re:Welke banden voor een Family S 2002
« Reactie #3 Gepost op: juli 12, 2011, 09:22:48 am »

Zo, 2 x Pirelli all-seasons gekocht en die worden er nu onder gezet...

De reserveband kon ik via-via regelen dus wat mij betreft kunnen we op vakantie :)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal