Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Schade Jamet Arizona All Season 2012  (gelezen 11899 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rielkejack

  • Gast
Schade Jamet Arizona All Season 2012
« Gepost op: juli 01, 2012, 01:25:23 pm »

We zijn verdrietig... erg verdrietig...
Gisteren de klapkar opengeklapt om deze in te richten en zo goed als klaar te maken voor onze welverdiende vakantie..
Al snel ontdekten we een gat van ongeveer 4x3cm in het vliegengaas van een van de slaapcabines en op een van de hoeken van de vouwwagentent..
We konden wel janken.

We hebben foto's gemaakt en deze in een e-mail naar onze leverancier gestuurd, maar nog geen tegenbericht..
Aangezien we 13 juli vertrekken, nemen we aan dat de schade niet voor die tijd gerepareerd zal gaan worden en bidden we dat er geen regenachtige dagen bij zullen gaan zitten, anders krijgen we een vochtig bed...

De vouwwagen was een showmodel en toen hij nog uitgestald stond, hebben we wat foto's gemaakt en achteraf nog eens bekeken en jawel... de schade was daar ook al zichtbaar.
Toen we de binnenkant goed bekeken, zagen we een tie-wrap om een band zitten die de band erg onder spanning zette. Vermoedelijk was dat de boosdoener.
Tie-wraps lijken me geen onderdeel van een vouwwagen en zeker geen hagelnieuwe???
Iemand ook al eens opgevallen, dat op die plaats een tie-wrap zat? Hoort die daar?

Erg balen dus..
Iemand tips om de buitentent te beschermen tegen inregenen?
Zie de foto's voor de schades...
« Laatst bewerkt op: juli 01, 2012, 01:29:53 pm door Rielkejack »
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk: kampeermiddel : CCCX
Re: Schade Jamet Arizona All Season 2012
« Reactie #1 Gepost op: juli 01, 2012, 01:36:26 pm »

Dat is wel heel zuur, ik ben benieuwd of de dealer dit netjes op gaat lossen. Als ze het wisten dan hadden ze dat op zijn minst vooraf kunnen melden. Dan had je zelf de keuze kunnen maken.
Maar ik vrees dat ze er heel goed van op de hoogte waren.......


Die 'scheur' in het buitenhoek is zo te zien 'gewoon' een losse naad. Die zal vrij eenvoudig te repareren zijn. Het meeste werk is het verwijderen van de tent van de wagen en hem weer terug erop zien te krijgen.
« Laatst bewerkt op: juli 01, 2012, 01:38:21 pm door nunogconway »
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk: kampeermiddel : Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Schade Jamet Arizona All Season 2012
« Reactie #2 Gepost op: juli 01, 2012, 02:02:09 pm »

Da's inderdaad heel heel erg zuur.
Ik hoop dat die leverancier dit snel en netjes op gaat lossen. Misschien een idee om ze te melden dat je dit voorval hebt beschreven op het grootste vouwwagen forum van Nederland, nu nog zonder vermelding van de naam van de leverancier.

Wellicht dat ze dan iets vlotter tot actie overgaan.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Rielkejack

  • Gast
Re: Schade Jamet Arizona All Season 2012
« Reactie #3 Gepost op: juli 01, 2012, 02:24:58 pm »

Ik ben al blij, dat we het ontdekten nog voordat we op vakantie gegaan zijn, anders kun je nog misverstanden krijgen.
We hebben altijd met 'oude' besjes geklapt van 15-19 jaar oud en zonder schade, dus dit is voor ons onbegrijpelijk.
We zullen niet dreigen met leverancier bekendmaken, maar als de medewerking op zich laat wachten, laten wij het er niet bij zitten.
De schade was immers al zichtbaar, toen het nog een showmodel was op locatie van de leverancier..
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Schade Jamet Arizona All Season 2012
« Reactie #4 Gepost op: juli 01, 2012, 06:48:27 pm »

De schade was immers al zichtbaar, toen het nog een showmodel was op locatie van de leverancier..
En toen had je het ook kunnen zien en melden, zullen ze als weerwoord geven. Hopelijk lossen ze het netjes voor je op en wordt het gerepareerd. Tenslotte is het toch de klant besodemieteren.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Schade Jamet Arizona All Season 2012
« Reactie #5 Gepost op: juli 01, 2012, 06:53:46 pm »

Wat een ongelooflijke rot streek om daar niks over te vermelden bij de verkoop.  :(
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Schade Jamet Arizona All Season 2012
« Reactie #6 Gepost op: juli 01, 2012, 07:08:55 pm »

Idd een klotestreek,

De leverancvier had dit moeten melden. Dit zijn de zogenaamde verborgen gebreken.
Een showroom model neem aan dat er korting was gegeven, moet minimaal voldoen aan degelijkheid en gebruikbaarheid.Alle gebreken hadden ze moeten melden, nu ze dat niet hebben gedaan riekt dit naar misleiding/oplichting.

Raad je aan om meteen rechtbijstand in te schakelen of in iedergeval om advies te vragen hoe te handelen.

Moch je toch weggaan met die scheuren , gooi er een tarp over de tent heen tegen de regen....

Succes , hou ons op de hoogte.
« Laatst bewerkt op: juli 01, 2012, 09:29:22 pm door Miss BBQ »
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Schade Jamet Arizona All Season 2012
« Reactie #7 Gepost op: juli 01, 2012, 07:57:49 pm »

Ik verbaas mij over de aannames dat er sprake zou zijn van kwade opzet. De meeste mensen, en bedrijven bestaan uit mensen, doen hun best om dingen goed te doen. Het kan best dat ze het zelf niet gezien hebben, of niet gecontroleerd. Dat is fout, en slordig, maar niet gedaan uit gemeenheid.

Van een showmodel mag je natuurlijk gewoon verwachten dat het in orde is, minus wat bezoekers-sporen zoals wat krasjes.
Gelogd

ScubaRider

  • Gast
Re: Schade Jamet Arizona All Season 2012
« Reactie #8 Gepost op: juli 01, 2012, 08:34:40 pm »

Balen is het wel, maar onoverkomelijk lijkt het me niet. Ff met de tent langs de tentreparateur of zeilmaker en dat naadje is voor de dertiende best gerepareerd hoor. En ik betaalde maar twee tientjes voor een grotere scheur, zoek mijn topic er maar eens bij voor de foto's.

Het verwijderen van de (buiten)tent viel me bij de Dakota alles mee, welgeteld zes strikjes uit lintjes halen en je haalt hem er zo van af. En ook zo weer er op.

Horregaas is wat lastiger, maar ook wat minder dringend.

Vervelende situatie, maar sta niet toe dat het je vakantie verpest.
Gelogd

Rielkejack

  • Gast
Re: Schade Jamet Arizona All Season 2012
« Reactie #9 Gepost op: juli 02, 2012, 09:50:16 am »


Citaat
Een showroom model neem aan dat er korting was gegeven, moet minimaal voldoen aan degelijkheid en gebruikbaarheid.Alle gebreken hadden ze moeten melden, nu ze dat niet hebben gedaan riekt dit naar misleiding/oplichting.

We gaan er niet van uit, dat er sprake is van bewuste oplichting/misleiding. Daar is die winkel echt te groot voor en de mensen die ons geholpen hebben, waren erg vriendelijk en behulpzaam.
We hebben 2 luifel-zijwanden gratis gekregen, als zijnde korting op het showmodel. (wij wilden deze vw zo graag hebben voor de vakantie en nieuwe levering zou pas ruim na de vakantie zijn...)

Hieronder een foto met de rood omrande gemarkeerde schade, toen de vw nog als showmodel in de winkel stond.

Ik wacht even een respons af middels een e-mail, zodat ik wat zwart op wit heb en daarna ga ik bellen met de betreffende winkel..
« Laatst bewerkt op: juli 02, 2012, 09:53:43 am door Rielkejack »
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 485
  • Merk: kampeermiddel : Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Schade Jamet Arizona All Season 2012
« Reactie #10 Gepost op: juli 02, 2012, 12:47:26 pm »

owh das mooi lullig zo. Wat mij opvalt aan de foto is dat het wel lijkt alsof er daar een verhoging in het doek zit, alsof er een stok of iets dergelijks onderstaat waardoor de tent kapotgetrokken is bij het op spanning zetten. Zit er daar in de buurt ueberhaupt een stok, of is dit een soort van gezichtsbedrog? Dan zou je het namelijk als alles op niets uitloopt op een constructiefout kunnen gooien. Natuurlijk hoop ik dat het allemaal gewoon naar behoren opgelost zal worden. Laat het in ieder geval niet je vakantie verpesten. En om het waterdicht te maken for the time being zou ik gebruik maken van linnentape van Tesa. http://www.roei-shop.nl/popup_image.php?pID=323 Dat plakt op bijna alles en laat geen lijmresten achter, en het is waterdicht. Het komt uit de roeisport en wordt gebruikt om op de voor en achterkanten van boten waterdicht plastic te spannen. Het zit vaak in het water en blijft dan gewoon kleven.
Gelogd

Rielkejack

  • Gast
Re: Schade Jamet Arizona All Season 2012
« Reactie #11 Gepost op: juli 02, 2012, 02:02:11 pm »

owh das mooi lullig zo. Wat mij opvalt aan de foto is dat het wel lijkt alsof er daar een verhoging in het doek zit, alsof er een stok of iets dergelijks onderstaat waardoor de tent kapotgetrokken is bij het op spanning zetten. Zit er daar in de buurt ueberhaupt een stok, of is dit een soort van gezichtsbedrog? Dan zou je het namelijk als alles op niets uitloopt op een constructiefout kunnen gooien. Natuurlijk hoop ik dat het allemaal gewoon naar behoren opgelost zal worden. Laat het in ieder geval niet je vakantie verpesten. En om het waterdicht te maken for the time being zou ik gebruik maken van linnentape van Tesa. http://www.roei-shop.nl/popup_image.php?pID=323 Dat plakt op bijna alles en laat geen lijmresten achter, en het is waterdicht. Het komt uit de roeisport en wordt gebruikt om op de voor en achterkanten van boten waterdicht plastic te spannen. Het zit vaak in het water en blijft dan gewoon kleven.

Bedankt voor de tip! Daar ga ik zeker iets mee doen, als nood voor deze vakantie tenminste.
Wat jouw vraag betreft, verduidelijkt de onderste foto van mijn start-post bovenaan deze pagina wel denk ik.
Er is een band, die met een tie-wrap vastgemaakt was aan een buis, waardoor ik denk dat het doek teveel op spanning is komen te staan, waardoor het gescheurd is. Ik kon geen stok ontdekken, die (mede) de oorzaak kon zijn voor het scheurtje...

Gelogd

The Foxes

  • Gast
Re: Schade Jamet Arizona All Season 2012
« Reactie #12 Gepost op: juli 02, 2012, 02:25:45 pm »

Gezien de foto's heeft er teveel spanning gestaan op het doek en is hij op de naad losgeraakt.
Maar ik mag aannemen dat je de gewone fabrieksgarantie van 2 jaar hebt? Dus zou ik een reparatie of nieuw doek eisen.
Wij hadden heel veel problemen met een nieuwe Jamet 2011. Wel garantie en uiteindelijk is bijna hele vw nieuw doek op gekomen.
Echter voor ons was het vertrouwen weg en hebben de vw ingeruild. Ook nieuwe eigenaar had problemen met deze vw en heeft hem
ook weer ingeruild.
Ik zou hem overigens thuis nog wel een keer helemaal opzetten, om te controleren of alles compleet is, anders kan het alsnog een
vervelende vakantie worden...
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Schade Jamet Arizona All Season 2012
« Reactie #13 Gepost op: juli 02, 2012, 04:09:38 pm »

Ooh balen zeg, :(

zou de leverancier bellen, en vragen wat je wel kan en mag doen, bijv het doek bij een naaiatelier me spoedservice laten repareren en achteraf bepalen wie de schade betaald. Bewijsstukken heb je wel aan de hand van de foto's.

(bijv Ten Hoopen in A'doorn heeft spoedservice van 3dgn)

succes in ieder geval.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Cocoon XL
Re: Schade Jamet Arizona All Season 2012
« Reactie #14 Gepost op: juli 02, 2012, 06:53:17 pm »

Ik zou niet op een email wachten. Ik zou er heen gaan en of bellen ik vind dat ze dit niet kunnen maken ook al was het een showmodel. Maar met elkaar in de ogen kijken bereik je vaak meer dan mailen dus als je in de buurt woont ga er dan gewoon even heen.
Gelogd
Jevipro
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal