Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon mercury informatie  (gelezen 9602 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stalensnuitje

  • Gast
Re: Cabanon mercury informatie
« Reactie #15 Gepost op: juli 30, 2014, 05:29:19 pm »

Bij ons MY 2012 een 7 polig en dus met verloopstekker gebruiken. Volgens mij is 13 polig voor koelkast e.d., dus niet van toepassing.
OK, bedankt. Ik dacht dat 13-polig ook nodig was voor het mistachterlicht
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Cabanon mercury informatie
« Reactie #16 Gepost op: juli 30, 2014, 05:49:15 pm »

OK, bedankt. Ik dacht dat 13-polig ook nodig was voor het mistachterlicht
Hoeft niet perse, bij de 7 polige stekker is pin 2 (54g) bedoeld voor het mistachterlicht. Echter werd in het verleden (voordat een mistachterlicht op de aanhanger verplicht werd) gebruikt voor de constante spanning voor de koelkast (of box). Daarom zie je nog wel eens auto's met een aanhanger rijden waarbij de mistlamp op de aanhanger continu  brand.
Het voordeel van de 13 polige (jager of multicon) is dat je apparte contacten hebt voor mistlamp, achteruit rij verlichting, een constante voeding en een geschakelde voeding beide met een eigen nul. De 13 polige jager is zolangzamerhand de nieuwe standaard aan het worden.
Indien je al 13 poli op de auto of vouwwagen hebt zitten,  zijn er bij iedere automaterialen zaken verloopstekkers te krijgen.
« Laatst bewerkt op: juli 30, 2014, 05:53:57 pm door bosi »
Gelogd

stalensnuitje

  • Gast
Re: Cabanon mercury informatie
« Reactie #17 Gepost op: juli 30, 2014, 08:33:45 pm »

Top, bedankt voor de uitleg. Ik heb inderdaad al een 13-polige Jaeger onder de BMW :)
Gelogd

LL

  • Gast
Re: Cabanon mercury informatie
« Reactie #18 Gepost op: juli 30, 2014, 10:00:32 pm »

Alleen kwamen er er nu achter dat we geen achteruitrijverlichting hebben, is dit normaal? Mercury MY 2012.

Marco, er wordt nu ook een nieuwere, wel deluxe, Mercury aangeboden in NL. Deze heeft denk ik de lattenbodems ipv bedplanken.

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.640
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Cabanon mercury informatie
« Reactie #19 Gepost op: juli 30, 2014, 10:02:33 pm »

Ik weet niet of het normaal is, maar, los van het zo goed mogelijk op zijn plek zetten op de camping, hoeveel rijd je achteruit met je wagen?
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Cabanon mercury informatie
« Reactie #20 Gepost op: juli 30, 2014, 10:23:41 pm »

Alleen kwamen er er nu achter dat we geen achteruitrijverlichting hebben, is dit normaal?
Dat is vrij gebruikelijk bij vouwwagens/aanhangers. De wettelijke vervanger voor het achteruitrijlicht op een aanhangwagen zijn de alarmlichten.
Ik weet niet of het normaal is, maar, los van het zo goed mogelijk op zijn plek zetten op de camping, hoeveel rijd je achteruit met je wagen?
Ik gebruik dat zelfs niet bij het op z'n plek zetten omdat bij ons de dissel naar achteren gericht is. :#
Punt is wel dat áls je het een keer nodig hebt, je achterligger bij gebruik van alarmlichten eerder zal denken dat je panne hebt dan dat je (een stukje) achteruit wilt rijden...
Gelogd

Marco1985

  • Gast
Re: Cabanon mercury informatie
« Reactie #21 Gepost op: juli 30, 2014, 10:44:01 pm »

@LL
Ja idd heb hem zien staan.
Thanks
Gelogd

LL

  • Gast
Re: Cabanon mercury informatie
« Reactie #22 Gepost op: juli 31, 2014, 10:30:43 pm »

Toevallig moesten we op parkeerplaats achteruit rijden en stond ik zelf buiten de auto. Maar dan klopt het dus wel :)
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal