Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe Cocoon Aero  (gelezen 25346 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Nieuwe Cocoon Aero
« Gepost op: januari 16, 2014, 07:44:30 pm »

Ik kreeg vandaag een nieuwsbrief van Holtkamper. Er komen twee nieuwe trailers.. De Cocoon Aero Easy, standaard met windforce en een nieuw chassis met een groter bed (155x210, dus ook een grotere kar?). Dit bed is nl. net zo groot als de Kyte. Hij schijnt ook 20 hele cm's dieper te zijn dan een Cocoon.. Prijs vanaf 14,5k.

Ook komt er een goedkopere versie (huidige Aero?): de Cocoon IQ modulair.  Deze heeft standaard geen Windforce maar kan er wel mee worden uitgerust. Deze versie heeft aan zijn naam te zien nog van dat IQ doek. Of zijn duurdere en iets grotere broertje dit ook nog heeft is voor mij onduidelijk. Prijs vanaf 11k.

Zaterdag a.s. komt HK in campinglife. De foto op hun site laat zien dat ze de oude achterlichten weer gebruiken op de Cocoon Aero? De problemen met de led-verlichting zijn kennelijk nog niet opgelost?
Ze gaan ook de Sky Wing laten zien... Ik ben benieuwd!

Ps. Meer info staat tevens onder het kopje nieuws op hun site..
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2014, 07:54:04 pm door GJT »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Nieuwe Cocoon Aero
« Reactie #1 Gepost op: januari 17, 2014, 07:48:47 am »

De nieuwe modellen kan je zien in hun weekendshow op 1 en 2 februari in een van hun showrooms.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Nieuwe Cocoon Aero
« Reactie #2 Gepost op: januari 17, 2014, 10:54:30 pm »

Morgen naar Emmen, onderhoudsbeurt Kyte. Paar aandachtpuntjes. Wellicht staat er iets leuks in de showroom.
Gelogd
Groeten,

Erik

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Nieuwe Cocoon Aero
« Reactie #3 Gepost op: januari 18, 2014, 06:15:35 pm »

Vandaag de Kyte afgeleverd. Niets nieuws gezien. Alle wagens stonden klaar om maandag naar Leeuwarden af te reizen. Overigens stonden meeste wagens wel met led verlichting klaar.
Gelogd
Groeten,

Erik

Edwinv

  • Gast
Re: Nieuwe Cocoon Aero
« Reactie #4 Gepost op: januari 18, 2014, 07:12:02 pm »

Net rtl even gekeken..... Mooie kar.
Maar dat windforce systeem kan me toch niet bekoren....... Ik vraag me af hoe storingsgevoelig dit systeem in de praktijk zal zijn
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Nieuwe Cocoon Aero
« Reactie #5 Gepost op: januari 18, 2014, 07:12:59 pm »

Zal wel meevallen want het is alleen maar en ventilator die zijn werk doet.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Nieuwe Cocoon Aero
« Reactie #6 Gepost op: januari 18, 2014, 08:16:49 pm »

Mooie kar idd. Ik vraag me 2 dingen af.. Pas ik door die deur en zet die kindertent zich ook zelf op...

Windforce is grappig maar ik denk dat je de handeling die met lucht wordt uitgevoerd, zelf misschien wel net zo snel kunt. Daarna begint het afronden en dit kost het grootste deel van de tijd.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Nieuwe Cocoon Aero
« Reactie #7 Gepost op: januari 18, 2014, 08:24:19 pm »

Leuk item, op camping life. Maar idd hoe storing vrij het is en hoe groot is de luchtpomp? Dus hoeveel ruimte voor bagage hou je over?
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Nieuwe Cocoon Aero
« Reactie #8 Gepost op: januari 18, 2014, 08:51:58 pm »


Leuk item, op camping life. Maar idd hoe storing vrij het is en hoe groot is de luchtpomp? Dus hoeveel ruimte voor bagage hou je over?

Het apparaat zit aan de buitenkant, neemt geen ruimte in beslag.
Wij hebben destijds de Kyte live meegemaakt. We konden het destijds aanschaffen, maar niet voor gekozen.
De kindertent zat er toen niet aan, ik bedenk me, dat kan bijna ook niet denk ik. Volgende week op de caravana staan ze ook.
Gelogd
Groeten,

Erik

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Nieuwe Cocoon Aero
« Reactie #9 Gepost op: januari 18, 2014, 09:34:06 pm »

Tijdens onze vakantie (nog met tent) was er iemand met een holtkamper. In een woord schitterend! Maar ver boven mijn budget. Maar wellicht in de toekomst.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Nieuwe Cocoon Aero
« Reactie #10 Gepost op: januari 18, 2014, 11:21:09 pm »


Windforce is grappig maar ik denk dat je de handeling die met lucht wordt uitgevoerd, zelf misschien wel net zo snel kunt. Daarna begint het afronden en dit kost het grootste deel van de tijd.

Ik denk dat het toch wel een oplossing is voor mensen, die de kracht niet hebben een vw op te zetten.
Mijn vrouw mag niet meer tillen. Dat was voor ons mede de reden om van een Flyer naar een Cocoon te gaan.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Nieuwe Cocoon Aero
« Reactie #11 Gepost op: januari 19, 2014, 08:11:39 am »

Zal wel meevallen want het is alleen maar en ventilator die zijn werk doet.
Dat is wel zo. Maar nu is het nog nieuw. Hoe gaat het over een paar jaar. als de buizen iets stroever gaan schuiven/draaien/bewegen? Bedoel het niet negatief, maar is wel de werkelijkheid. Heb ook wel interesse in Holtkamper, maar zal zoiets niet kopen vanwege de prijs.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Nieuwe Cocoon Aero
« Reactie #12 Gepost op: januari 19, 2014, 10:07:26 am »


Ik denk dat het toch wel een oplossing is voor mensen, die de kracht niet hebben een vw op te zetten.
Mijn vrouw mag niet meer tillen. Dat was voor ons mede de reden om van een Flyer naar een Cocoon te gaan.

Wat betreft de Kyte, maar ook de cocoon, het systeem zorgt ervoor dat het uit en in klapt. Het stellen en de mast er aan doen blijft handwerk. Het zwaarste zit hem inderdaad wel in het omklappen.

Ik ben benieuwd als de tent nat is, hoe hij dan inklapt.
Gelogd
Groeten,

Erik

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Nieuwe Cocoon Aero
« Reactie #13 Gepost op: januari 19, 2014, 01:45:03 pm »

Dat hele wind force gedoe is niet meer dan een leuke gimmick voor beurzen, de showroom en op TV.

In de praktijk zal dit weinig verkocht worden, toegevoegde waarde is ook klein, de andere activiteiten (pootjes uitdraaien, zeil eraf, luifel e.d.) moet je toch gewoon zelf blijven doen en dan uitklappen stelt nu ook weer niet zoveel voor.

Onze Cocoon staat in een kwartier, ik vermoed dat dit met gebruik van windforce systeem langer wordt, opbouwen druk kost meer tijd dan het uitklappen.

Leuke marketingstunt, maar ook niet meer dan dat.
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Nieuwe Cocoon Aero
« Reactie #14 Gepost op: januari 19, 2014, 02:42:56 pm »

Dat hele wind force gedoe is niet meer dan een leuke gimmick voor beurzen, de showroom en op TV.

Of dat zo is weet ik niet. Ik weet wel dat het systeem in principe niet voor bestaande klanten bedoeld is. Die waren immers zonder WindForce al over de streep te trekken. Het is bedoeld voor mensen die om verschillende redenen nog niet over te halen waren om een Holtkamper te kopen. En ik denk dan oa. aan de grote groep kapitaalkrachtige babyboomers met plenty vrijetijd die het rondrijden met de caravan te bezwaarlijk gaan vinden. Misschien dat dit systeem ze kan overhalen 'terug te keren'  naar een vouwwagen wat een stuk prettiger rijdt. Of dat gaat lukken weet niemand, er is geduchte concurentie van de Camper.

Ik weet wel dat de Kyte in je eentje is op te zetten, door mij. M'n partner gaat dat niet lukken. Met WindForce zou ze dat wel kunnen want het probleem is het omklappen van de tent, niet de luifelmast of die paar haringen er in jensen. Dus voor sommige bestaande klanten heeft het ook toegevoegde waarde.

PS. En volgens mij zit je als vrouw alleen ook niet altijd te wachten op al die behulpzame buurmannen... >:(

Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal