Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Voor ons een 'Nieuwe' Kyte  (gelezen 25443 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hiker

  • Gast
Re: Voor ons een 'Nieuwe' Kyte
« Reactie #30 Gepost op: maart 05, 2014, 05:29:36 pm »

Is er een lijst bekend van alle upgrades aan de Kyte sinds de introductie?

Ben wel benieuwd.

1. De versteviging aan de Geenstokluifel (is me al bekend)
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Voor ons een 'Nieuwe' Kyte
« Reactie #31 Gepost op: maart 05, 2014, 06:22:54 pm »

Sinds introductie? Te veel om op te noemen denk ik. Continu evolutie. Het zijn veelal kleine puntjes.

Wat ik weet is dat de spanpunten van het grondzeil zijn verstevigd bij ons model. Dit omdat sommige mensen deze te veel gebruiken om de spanning op te vangen terwijl de lussen aan de tent deze krachten eigenlijk op moeten vangen.
Tegenwoordig is een binnentent in de slaapcabine ook standaard. Ondanks dat we hiervoor wel de mogelijkheid hebben gehad hebben we hier van afgezien omdat we het (na in het echt gekeken te hebben) niet erg fraai vinden t.o.v. hoe ik het nu heb.
Als je kijkt naar de foto's van het eerste model, ook de promofoto op de site nu, dan zie je dat de buizen in de side extensions (raam overkappingen) veel rechter liepen. Ik weet niet als ze ook zo verkocht zijn. Ik snap niet dat die foto's nooit zijn aangepast. Kennelijk verkoopt IJsland?
Verder zijn er nu led lampen en spatlappen aangebracht. Maar dat mag ook wel gezien de prijsverhoging t.o.v. 2012. :#

« Laatst bewerkt op: maart 05, 2014, 06:26:15 pm door GJT »
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Voor ons een 'Nieuwe' Kyte
« Reactie #32 Gepost op: maart 05, 2014, 07:29:19 pm »

B.t.w.: Waar / Wanneer heb je die luifelbuis nodig?

De luifelbuis is ook bedoeld voor de achterwand (als je geen kindertent erachter hebt) als verandastok.
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Voor ons een 'Nieuwe' Kyte
« Reactie #33 Gepost op: maart 22, 2014, 10:18:20 pm »

Verder zijn er nu led lampen en spatlappen aangebracht. Maar dat mag ook wel gezien de prijsverhoging t.o.v. 2012. :#

Wij hebben onze Kyte afgelopen woensdag gehaald maar er zit volgens mij geen led verlichting op.
Wat wel ander is t.o.v. de filmpjes op YouTube is dat de luifel niet vast zit aan de carbon mast. Bij windforce is dat normaal maar dat hebben wij niet.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Voor ons een 'Nieuwe' Kyte
« Reactie #34 Gepost op: maart 22, 2014, 10:24:15 pm »

Er schijnen te veel problemen te zijn met die led verlichting waardoor ze het (tijdelijk?) niet meer leveren.
Zonder windforce kun je de luifel aan de mast laten zitten. Bij de instructie niets over gezegd? Je hangt dan de mast terug in de 'riemen' binnen, waarna je in kunt klappen.
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Voor ons een 'Nieuwe' Kyte
« Reactie #35 Gepost op: maart 22, 2014, 11:19:29 pm »

Zonder windforce kun je de luifel aan de mast laten zitten. Bij de instructie niets over gezegd? Je hangt dan de mast terug in de 'riemen' binnen, waarna je in kunt klappen.
Nee, je schuift de mast in een metale huls en dan die in de luifel. Hij zit daar gewoon los in. Bij de instructie van het invouwen is ons uitgelegd dat de luifel geheel over de binnentent kan liggen. Daarbij kan je de mast als hulpmiddel gebruiken. De tent vouwt dan weer mooi zonder hobbels in elkaar.
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Voor ons een 'Nieuwe' Kyte
« Reactie #36 Gepost op: maart 22, 2014, 11:57:01 pm »

Ik weet niet of het goed te zien is maar hier een plaatje uit de film die mijn jongste gemaakt heeft.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Voor ons een 'Nieuwe' Kyte
« Reactie #37 Gepost op: maart 23, 2014, 08:06:54 am »

Nee, je schuift de mast in een metale huls en dan die in de luifel. Hij zit daar gewoon los in. Bij de instructie van het invouwen is ons uitgelegd dat de luifel geheel over de binnentent kan liggen. Daarbij kan je de mast als hulpmiddel gebruiken. De tent vouwt dan weer mooi zonder hobbels in elkaar.

Dit hoeft bij ons niet. Je kan er wel voor kiezen om de luifel los te koppelen middels een vleugelmoer die je door de metalen rechthoekige ring, door die metalen huls in de mast schroeft. Bij ons zit de riem ook iets anders vast. Simpelweg door een knoop hierin welke in een sleufje in de mast valt.

Bij de airforce moet de luifel ook los. Het lijkt er op dat er een soort van standaardisatie in productie en gebruik komt hiermee. Ik kan me idd voorstellen dat de tent mooier opvouwt als je de luifel eerst over de wagen trekt. Ik zal het eens proberen. Het lijkt me echter wel meer gedoe. Door de mast met luifel en al terug te hangen kun je de punten van de luifel ook terugvouwen over de wagen. Deze methode lijkt me een stukje sneller. Zit er bij jullie Kyte niet meer een mogelijkheid (schroefdraad) in om de luifel vast te zetten dan?
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Voor ons een 'Nieuwe' Kyte
« Reactie #38 Gepost op: maart 23, 2014, 08:14:19 am »

GJT, bij ons model uit 2012 zit ook al geen vleugelmoer meer aan de voorkant. Wij halen de luifel ook los van de luifelstok. Voor ons geen issue.
« Laatst bewerkt op: maart 23, 2014, 08:22:10 am door abbes008 »
Gelogd
Groeten,

Erik

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Voor ons een 'Nieuwe' Kyte
« Reactie #39 Gepost op: maart 23, 2014, 08:18:45 am »

Apart. Dan is dat bij ons nog volgens het 'oude' principe geleverd. Metalen huls zit bij ons aan de luifel vast. In zowel buisje als mast zit een inkeping waar de band in gelegd moet worden. In de praktijk halen wij hem niet los. Ik zal nog eens kijken of het mooier vouwt als je dit wel doet. Vermoed wel dat je makkelijker binnenkomt tijdens het opzetten  :#
« Laatst bewerkt op: maart 23, 2014, 08:22:16 am door GJT »
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Voor ons een 'Nieuwe' Kyte
« Reactie #40 Gepost op: maart 23, 2014, 08:24:13 am »

Hierdoor kunnen wij de hele luifel teruggooien over de bak. Volgens mij krijg jij dan een behoorlijke bobbel aan doek aan de achterkant.
Gelogd
Groeten,

Erik

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Voor ons een 'Nieuwe' Kyte
« Reactie #41 Gepost op: maart 23, 2014, 08:27:10 am »

Valt erg mee. Het grootste deel van de luifel -de punten- trek je wel over de wagen tijdens het vouwen. De kindertent verzorgt daarom een grotere bobbel.
Heb je voor het terugtrekken van de luifel de mast echt nodig, of trek je dit met 2 man via de punten zo naar achteren?
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Voor ons een 'Nieuwe' Kyte
« Reactie #42 Gepost op: maart 23, 2014, 08:32:22 am »

1 persoon is genoeg. Je trekt de luifel terug met de mast, je haalt de luifel van mast, zodra je de mast bij het bed wilt bevestigen. Daarna gooi je de luifel over de wagen. Eens overigens wat betreft de kindertent, die is dikker.
Gelogd
Groeten,

Erik

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Voor ons een 'Nieuwe' Kyte
« Reactie #43 Gepost op: maart 23, 2014, 09:40:03 am »

Klopt alle maal. Het viel mij op dat er wel een inkeping zat in de mast maar deze werdt niet meer gebruikt. Wij kunnen de luifel niet vast zetten aan de mast.
Omdat bij het uitvouwen de luifel over het dak ligt in de binnentent ook goed toegankelijk.
Overigens legden ze bij de uitleg de luifel over de binnentent met behulp van de mast.
Dit ging bijzonder gemakkelijk.
« Laatst bewerkt op: maart 23, 2014, 09:59:40 am door Diep »
Gelogd

Kemp74

  • Gast
Re: Voor ons een 'Nieuwe' Kyte
« Reactie #44 Gepost op: maart 23, 2014, 06:34:52 pm »

Het luifel opzet principe komt erg overeen met een aero
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal