Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: hoe ziet het overdak er uit?  (gelezen 4558 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009
hoe ziet het overdak er uit?
« Gepost op: juni 16, 2015, 02:23:08 pm »

Ik zit erover te dubben om een high tech overdak aan te schaffen voor de cocoon, lijkt me handig, zowel voor onder bomen maar ook om evt als schaduwdoek te gebruiken.
Ik heb nog nergens kunnen vinden hoe zoiets eruit ziet. Heeft iemand hiervan een foto?
Er staan er bij Holtkamper in de outlet, maar ook zonder foto.
Ook ervaringen met zo'n dak zijn welkom! Alvast bedankt!
Gelogd

Drummer-64

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • There is no place like 127.0.0.1
Re: hoe ziet het overdak er uit?
« Reactie #1 Gepost op: juni 16, 2015, 04:51:22 pm »

Wij hebben een overdak bij onze Spacer. Nu een paar keer gebruikt. Ook spijt van één keer dat we 'm niet hebben gebruikt ... (veel rommel uit de bomen dat met dauw/vocht vlekken achter liet - die overigens weer bijna helemaal zijn opgebleekt) In Vessem stonden op het grote veld (achter jullie) twee Spacers met overdak erop. Dat geeft bij een Spacer een extra 'zijtent'. Wij hebben gemerkt dat het 's avonds makkelijker warm wordt in de tent met die extra lap erover. En de katoenen tent blijft nagenoeg droog. Hoe dat er bij een Cocoon uitziet weet ik ook niet. Volgens mij heeft familie van Jari een Cocoon-overdak, misschien dat zij wat ervaringen kunnen/willen delen?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: hoe ziet het overdak er uit?
« Reactie #2 Gepost op: juni 16, 2015, 06:51:41 pm »

Heb vorig jaar een overdak gekocht. Het is gewoon rechthoekig. Althans de oudere modellen zoals ik die heb. Maar met de Sunrise luifel heb je er eentje nodig die ook in een puntje uitloopt. Het materiaal is geen katoen, maar iets wat afwasbaar is. Degelijke kwaliteit. Ik heb er eentje gescoord via het forum, die nooit was gebruikt. HK heeft in de outlet ook alleen de rechthoekige modellen liggen.
Dus mocht je er eentje vinden via Mp of andere site, zoek eerst uit welk model het is. Overigens is het niet zo'n groot probleem dat het overdak recht is. Maar je ziet wel snel kleurverschil in het doek van de luifel. Het overdak beschermt alleen je dak, niet de zijkanten van de Cocoon. Komend jaar wil ik het indien mogelijk  ook testen als vergroting van de luifel. Het is overigens wel een aardige klus het dak erover trekken en vastzetten. Dus niet echt aantrekkelijk als je maar een aantal dagen op een camping staat. Foto's heb ik niet.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

dvanvelzen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon
Re: hoe ziet het overdak er uit?
« Reactie #3 Gepost op: juni 16, 2015, 08:30:34 pm »

Wij hebben deze ook voor de Cocoon, gebruiken hem eigenlijk altijd, als bescherming van het dak onder de bomen. Ook handig, als je de laatste nacht regen hebt is je dak in ieder geval droog bij het invouwen. Op de tent zet je het dak met klittenband vast aan de zijkanten. Aan de achterzijde zit dan een rits, maar waar die voor is weet ik eigenlijk niet, wij hebben de Cocoon tweedehands gekocht en kwamen daar pas achter bij de eerste keer opzetten. Bij de luifel zet je het dak vast bij de stokken. Als schaduwdoek gebruiken doen wij niet. Daarvoor hebben we een losse luifel laten maken bij Esvo. Ik weet ook eigenlijk niet hoe je het dan vast zou moeten zetten omdat er maar aan een kant ogen zitten. Sorry, ook geen foto's
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: hoe ziet het overdak er uit?
« Reactie #4 Gepost op: juni 16, 2015, 10:11:42 pm »

Bij onze vorige vouwagen, een Spacer had ik ook zo'n overdak aangeschaft via de outlet. Heb er geen moment spijt van gehad, beschermt het doek tegen vuil, creëerde er extra ruimte mee en isoleerde beter met warm/koud weer.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: hoe ziet het overdak er uit?
« Reactie #5 Gepost op: juni 28, 2015, 12:02:55 pm »

Wij hebben tegenwoordig 5 daken boven onze Cocoon staan, het standaard dak (1), airco dak (2), Overdak (3), high tech overdak (4) en het super protection premium all season ulimate sun and snow dak (5).

Alles is dus beschermd, alleen dak 5 gooien we iedere dag weg en vervangen deze door een nieuw exemplaar. We zijn tegenwoordig wel 2,5 uur bezig met opzetten en hebben een extra auto met aanhanger voor de daken bij ons.

Maar ons originele dak blijft perfect!

Alles zit nog in de testfase en vandaar mogen we van HK geen foto's plaatsen, dit ook vanwege alle nog aan te vragen patenten....
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: hoe ziet het overdak er uit?
« Reactie #6 Gepost op: juni 28, 2015, 12:08:28 pm »

 :)
Wij hebben tegenwoordig 5 daken boven onze Cocoon staan, het standaard dak (1), airco dak (2), Overdak (3), high tech overdak (4) en het super protection premium all season ulimate sun and snow dak (5).

Alles is dus beschermd, alleen dak 5 gooien we iedere dag weg en vervangen deze door een nieuw exemplaar. We zijn tegenwoordig wel 2,5 uur bezig met opzetten en hebben een extra auto met aanhanger voor de daken bij ons.

Maar ons originele dak blijft perfect!

Alles zit nog in de testfase en vandaar mogen we van HK geen foto's plaatsen, dit ook vanwege alle nog aan te vragen patenten....
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009
Re: hoe ziet het overdak er uit?
« Reactie #7 Gepost op: juni 28, 2015, 10:08:28 pm »

Wij hebben tegenwoordig 5 daken boven onze Cocoon staan, het standaard dak (1), airco dak (2), Overdak (3), high tech overdak (4) en het super protection premium all season ulimate sun and snow dak (5).

Alles is dus beschermd, alleen dak 5 gooien we iedere dag weg en vervangen deze door een nieuw exemplaar. We zijn tegenwoordig wel 2,5 uur bezig met opzetten en hebben een extra auto met aanhanger voor de daken bij ons.

Maar ons originele dak blijft perfect!

Alles zit nog in de testfase en vandaar mogen we van HK geen foto's plaatsen, dit ook vanwege alle nog aan te vragen patenten....e

Tssssssssss........ :H :H   
Toch vind ik 275 euries gewoon wel heel veel geld voor iets wat ik niet van te voren goed kan beoordelen, vandaar mijn
vraag.
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: hoe ziet het overdak er uit?
« Reactie #8 Gepost op: juni 28, 2015, 11:39:32 pm »

Wij hebben tegenwoordig 5 daken boven onze Cocoon staan, het standaard dak (1), airco dak (2), Overdak (3), high tech overdak (4) en het super protection premium all season ulimate sun and snow dak (5).

Alles is dus beschermd, alleen dak 5 gooien we iedere dag weg en vervangen deze door een nieuw exemplaar. We zijn tegenwoordig wel 2,5 uur bezig met opzetten en hebben een extra auto met aanhanger voor de daken bij ons.

Maar ons originele dak blijft perfect!

Alles zit nog in de testfase en vandaar mogen we van HK geen foto's plaatsen, dit ook vanwege alle nog aan te vragen patenten....

Heerlijk  WW WW WW
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: hoe ziet het overdak er uit?
« Reactie #9 Gepost op: juni 29, 2015, 06:06:28 am »

 :H
Moeten stevige stokjes onder staan  :#
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.263
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: hoe ziet het overdak er uit?
« Reactie #10 Gepost op: juni 29, 2015, 10:21:39 am »

 :off  Dames en heren letop dit is geen café onderdeel
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: hoe ziet het overdak er uit?
« Reactie #11 Gepost op: juni 29, 2015, 11:39:09 am »

@Nieuweklapster, ik zou er goed over nadenken mocht je deze aan willen schaffen, ben je van plan de komende jaren nog wel met de cocoon op stap te gaan dan is het wel rendabel om het overdak aan te schaffen.
Het is wat meer werk met opbouwen maar daar tegenover staat dan het comfort qua temperatuur in de cocoon beter wordt + beter voor het behoud van je tentdoek. Verwacht geen wereldwonder maar het doet wel waar het voornamelijk is gemaakt, voorkomen dat troep uit de lucht op het tentdoek komt, niets meer, niets minder.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal