Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon XL - Newbie vraagjes Kidsroom XL en membraamdak  (gelezen 2569 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cyclops

  • Gast
Cocoon XL - Newbie vraagjes Kidsroom XL en membraamdak
« Gepost op: juli 09, 2015, 08:56:20 am »

Ik heb een paar praktische vragen waarvan ik verwacht dat de experts hier het het antwoord wel op weten:
- De ministokjes voor het membraam: de middelste stokjes hebben wel een zakje voor het voetje, maar aan het bovenste dak zit alleen een plastic 'scheerlijnlusje' maar geen gaatje voor de punt?
- Op de kopse kanten van de tent, dus bij de uiteinden van het membraam dak waar de stokjes komen, zit een extra strook klitteband die is afgedicht met een losse strook tentdoek, waar is dit voor?
- In de kidsroom XL zit bovenin, dus nog boven de tunnel voor de stang, een kleine tunnel met een ijzeren 'gordijnstaafje' met haakjes aan de uiteinden, waar/hoe bevestig ik die?

Bedankt voor het meedenken. WW
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon XL - Newbie vraagjes Kidsroom XL en membraamdak
« Reactie #1 Gepost op: juli 09, 2015, 05:54:54 pm »

Ik heb een paar praktische vragen waarvan ik verwacht dat de experts hier het het antwoord wel op weten:
- De ministokjes voor het membraam: de middelste stokjes hebben wel een zakje voor het voetje, maar aan het bovenste dak zit alleen een plastic 'scheerlijnlusje' maar geen gaatje voor de punt?
- Op de kopse kanten van de tent, dus bij de uiteinden van het membraam dak waar de stokjes komen, zit een extra strook klitteband die is afgedicht met een losse strook tentdoek, waar is dit voor?
- In de kidsroom XL zit bovenin, dus nog boven de tunnel voor de stang, een kleine tunnel met een ijzeren 'gordijnstaafje' met haakjes aan de uiteinden, waar/hoe bevestig ik die?

Bedankt voor het meedenken. WW
Helaas heb ik geen antwoord, onze Cocoon is van 2014 en daar zit het volgens mij iets anders. Doorontwikkeld neem ik aan.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

dvanvelzen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon
Re: Cocoon XL - Newbie vraagjes Kidsroom XL en membraamdak
« Reactie #2 Gepost op: juli 09, 2015, 09:51:28 pm »

Wij hebben geen membraam dak maar op de kopse kanten wel het klittenband. Dient bij ons om het high tech overdak vast te zetten. 
Gelogd

Cyclops

  • Gast
Re: Cocoon XL - Newbie vraagjes Kidsroom XL en membraamdak
« Reactie #3 Gepost op: juli 09, 2015, 10:28:40 pm »

Wij hebben geen membraam dak maar op de kopse kanten wel het klittenband. Dient bij ons om het high tech overdak vast te zetten.
Ah bedankt, 1 raadsel opgelost.  WW
Gelogd

HK88S3

  • Gast
Re: Cocoon XL - Newbie vraagjes Kidsroom XL en membraamdak
« Reactie #4 Gepost op: juli 13, 2015, 11:50:08 pm »

Onze cocoon heeft voor het middelste stokje wel een gaatje Ik weet alleen ff niet of dat nu in het lusje of in het verstevigde stuk doek zit. Ik denk het laatste. ..
Bij ons geen extra klittenband . Het bovendak zet je (in ons geval) vast aan de flap met klittenband en die flap klapt omlaag  waardoor de zakjes voor de stokjes te voorschijn komen om je dak omhoog te doen.
Onze kidsroom heeft alleen een tunnel voor de dragende stok en wat haakjes her en der over de schuine kant die in oogjes aan de buitentent haken. Dan hangt het minder door. Is het geen zelfbouw?
Het lijkt er op dat er heel wat variatie op het cocoon-thema mogelijk is  8)
Gelogd

Cyclops

  • Gast
Re: Cocoon XL - Newbie vraagjes Kidsroom XL en membraamdak
« Reactie #5 Gepost op: juli 14, 2015, 08:15:55 am »

Bedankt voor je reactie.
Evolutie in de Cocoon wereld.  ;-)
Ik pons er zelf wel een gaatje in dan, in het stuk dat op het tentdoek gestikt is.
De klittenband strook waar de kusjes onder zitten voor het membrame dak hebben wij ook, zit dus nog een strook klittenband boven.
Kidstent is zeker geen eigenbouw, zelfde  doek als de rest, heeft alle lusjes op de goede plek, muskietengaas etc. Ga op een camping wel even freubelen, kijken of ik een 'aanknooppunt' kan vinden.....
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal