Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Verschil in olympe van 2009 tot nu  (gelezen 2750 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rvdboomen

  • Gast
Verschil in olympe van 2009 tot nu
« Gepost op: mei 23, 2013, 04:55:39 pm »

Weet er iemand wat de verschillen zijn in de trigano olympe van 2009 tot nu?

We twijfelen tusse gebruikte wagen van 2009 of een nieuwe. Zijn dit kleine verschillen?
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Verschil in olympe van 2009 tot nu
« Reactie #1 Gepost op: mei 23, 2013, 06:21:06 pm »

Belangrijkste is een modificatie waarbij er een derde dragende stok wordt gemonteerd tussen de twee bestaande dragende stokken. Dit in verband met het niet correct afwateren waardoor een waterzak kan ontstaan. Is bij ons toen kostenloos aangepast met een extra ingenaaide baan in het midden van het dak van de voortent, dus tussen voorkant tent en midden van de wagenbak. Ook een gat gemaakt in het midden van het vakkenschort om middels een t- verbinding de extra stok vast te maken.
Gelogd

Rvdboomen

  • Gast
Re: Verschil in olympe van 2009 tot nu
« Reactie #2 Gepost op: mei 23, 2013, 07:04:00 pm »

Bedankt, de beste man wil nog 6000 euro voor 2009 model. Gaat helaas over..
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Verschil in olympe van 2009 tot nu
« Reactie #3 Gepost op: mei 23, 2013, 07:09:37 pm »

Veel te hoog. Met een paar opties heb ik er toen 6700 voor betaald (nieuw)
Gelogd

Rvdboomen

  • Gast
Re: Verschil in olympe van 2009 tot nu
« Reactie #4 Gepost op: mei 23, 2013, 08:54:01 pm »

Precies, heb ik hem ook verteld. Nog maar even geduld, hoop dat er na de zomer wat andere gebruikte wagens komen. Anders ex rental of overjarig model
Gelogd

Tante Til

  • Gast
Re: Verschil in olympe van 2009 tot nu
« Reactie #5 Gepost op: mei 23, 2013, 10:57:59 pm »

Die modificatie is in vele modellen dus wel verwerkt met extra stok, verder zit de tentschort bij nieuwere modellen met klittenband netjes vast aan de wagen. Dat had ik in het youtube filmpje gezien  bij tijdstip 3 minuut 25 in het filmpje.. en ik merkte op dat dat in het  2009 model ontbrak.  Wij hebben zelf klittenband er op gezet om hem wat strakker aan de wagen te bevestigen.


nog wat als je googled op trigano olympe op plaatjes zie je bij afbeelding 1 een 2009 model. De voortent (het doek met raam en ingang) is 1 geheel. Ik vond dat het enige nadeel wat ik ondervond en mij niet realiseerde. De deur kan niet ''netjes'' open of opgerold worden en bevestigd. Heb zelf daar wel creatief een oplossing voor bedacht door ergens een stiekje aan te binden en een klemhaak om de stok dicht bij de deur te hangen en zo open te houden anders hangt het doek wat zielig.

bij afbeelding 2, 5, 7, 8 en 15  zie je een nieuwer model. Die lijken losse stukken te hebben om er uit te ritsen of open te ritsen terwijl bij 2009 het 1 geheel is.  Je bent dan flexibeler in je ingang te bepalen. Bij ons is het links of rechts en nu kan het ook in het midden. Moge duidelijk zijn dat het nieuwere model fijner is lijkt mij, maar om daar een duurdere vouwwagen voor aan te schaffen was ons niet waard. Het is een afweging kosten/wat krijg je er voor terug. Onze prijs voor die van 2009 was dus 5000,- incl luifel, portapotti (die we wel niet gebruiken maar toch) een campingtafeltje voor in de bak, een gasfles erbij, jerrycans erbij.. e.d. daar viel niet echt over te onderhandelen en wij wilden hem te graag dus gingen wij accoord en het is een net bedrag voor een mooie vouwwagen. Dus het lijkt me idd de prijs voor degene die jullie hebben gezien toch hoog. Scheelt gewoon 1000,- Die van ons was ook de week voor we hem kochten nog naar een onderhoudsbeurt geweest waardoor de garantie verlengd was met 1 jaar. Dus dat vonden we ook een fijn idee.


je hebt mijn man gesproken van de week en mij niet meer, maar waar de oude eigenaren ons wel heel erg voor waarschuwden was bij het opzetten dat je moet oppassen dat hij door een windvlaag niet terugklapt als je net alles naar voren hebt gevouwen maar nog niet hebt vastgezet. Zie you tube filmpje minuut 1. 50) 1 van ons houdt hem dus nog ''angstvallig" vast (beetje overdreven maar we zijn er dus wel alert op) Begrijp je het punt? Zij lopen in de studio mooi weg om de rest te gaan doen en in werkelijkheid houdt bij ons er nog 1 hem vast.

« Laatst bewerkt op: mei 23, 2013, 11:09:08 pm door Tante Til »
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Verschil in olympe van 2009 tot nu
« Reactie #6 Gepost op: mei 24, 2013, 06:48:13 am »

Zet hem even vast met een scheerlijn. Dat had ik als tip meegekregen. Dan kan je wel weglopen.
Gelogd

Rvdboomen

  • Gast
Re: Verschil in olympe van 2009 tot nu
« Reactie #7 Gepost op: mei 27, 2013, 07:37:22 pm »

Had dat ook gehoord. Gaan we rekening mee houden.

Hoop dat er na de zomer wat meer tweedehands modellen beschikbaar komen. Nu staat er maar eentje op, die te duur is. We hebben gelukkig de tijd.

Moet wel zeggen dat ik er elke dag mee bezig ben...slechte eigenschap dat ik iets niet los kan laten:-)
Maar wel leuk
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal