Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Matrasmaat Runner S  (gelezen 1842 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jurricane

  • Gast
Matrasmaat Runner S
« Gepost op: april 07, 2014, 04:32:18 pm »

Wij hebben een Runner S uit 2001.

We willen de schuim matrassen vervangen voor Self Inflateable matrasen.

Nu zien we deze bij diverse camping/outdoor zaken te koop van verschillende merken, maar vooral van verschillende afmetingen.

Aangezien de slaapplanken volgens de folder 1.40x2.00 zijn, lijkt me dat de tent die hierop ligt ook deze maat is.
Maar wat past erin.

We hebben ons oog laten vallen op de Vrijbuiter cherrokee 10L (2.05 x 70) maar die extra 5 cm..... kan nog wel eens de binnentent op 'spanning' zetten.
Andere merken halen vaak de 65cm breedte niet, of gaan ruim over de 70cm heen bij een extra brede variant. Deze hebben dan wel weer het voordeel dat ze 'slechts' 1m95/1m97 zijn.

Heeft iemand hier ervaring met de juiste matjes in de Runner (die 10cm korter is dan de Family)

We willen graag comfortable liggen, daarmee leek de 10cm variant ons toch het beste.


« Laatst bewerkt op: april 07, 2014, 09:27:55 pm door Jurricane »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.685
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Matrasmaat Runner S
« Reactie #1 Gepost op: april 07, 2014, 04:55:04 pm »

De SI is vaak rond aan de uiteinden, dus dan zou theoretische zelfs nog 5 cm over moeten hebben. Wel even kijken hoe ze meten (met of zonder de lasnaad aan de zijkanten)

Sent from my 7 Trophy T8686 using Tapatalk
Gelogd

Jurricane

  • Gast
Re: Matrasmaat Runner S
« Reactie #2 Gepost op: april 08, 2014, 10:29:15 pm »

Hadden we toch de binnententen niet in de vouwwagen gelaten, dit omdat we de tenthoekjes hebben laten verstevigen na afgelopen seizoen. Ik kon dus alsnog onze eigen tent opmeten.

Tentbodem meet 130x195 .. dit in tegenstelling tot de maten zoals door RM opgegeven 'plankmaat' van 140x200.

Nu heb ik gister een 2e hands Self inflatable gekocht via MP. 140x200 volgens de verpakking.
Na het meten van de tent dacht ik.. die past niet.
Maar de opgegeven matras maat is inclusief de ventielen en lasnaden.
De matras zelf meet 133x195.. en past dus keurig in de tent, zij het met het ventiel wat in de hoek gedrukt. 

Nu nog 2 losse 10cm matrassen scoren, bij voorkeur dus 195 lang, want 2.05 gaat het echt niet worden in de Runner. 

Breedte.. tja aangezien de meeste 63 of bij uitzondering 66 zijn, zal dat hem gaan worden denk ik, scheelt weer spanning oo de binnentent.

Bedankt voor het lezen.. en wellicht info voor een volgende

« Laatst bewerkt op: april 09, 2014, 12:52:01 pm door Jurricane »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal