Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?  (gelezen 3663 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #45 Gepost op: maart 06, 2024, 07:38:18 pm »

Gezien je eisen mis ik nog een Camplet in het rijtje.

Die vouwwagen voor achter de fiets kende ik nog niet, maar jemig, wat een duur ding. Wat is precies het voordeel ten opzichte van een losse tent in een fietskarretje voor ongveer een derde van dat bedrag? Een Croozer Cargo met een Bardani Airwave 230 bijvoorbeeld? Is nog een lichtere combi ook...
« Laatst bewerkt op: maart 06, 2024, 07:42:41 pm door sanderv »
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #46 Gepost op: maart 06, 2024, 08:10:48 pm »

Natuurlijk is een Camplet een mooie vouwwagen, maar het is net als de Teun een 123 vouwwagen, maar dan  met voor ons echt te beperkte bagageruimte die ook niet bereikbaar is tijdens het kamperen.  Dus dat was niet echt een optie.

En wat het voordeel is van die fietsvouwwagen t.o.v. een tent in een aanhangertje?  tja ik vind het gewoon een aantrekkelijk ding, met een prima bed voor dit soort gelegenheden. Eigenlijk net zo als dat een vouwwagen ook de voorkeur heeft boven een tent in een karretje :-) 
Gelogd
Adventure Awaits

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #47 Gepost op: maart 06, 2024, 11:20:08 pm »

Natuurlijk is een Camplet een mooie vouwwagen, maar het is net als de Teun een 123 vouwwagen, maar dan  met voor ons echt te beperkte bagageruimte die ook niet bereikbaar is tijdens het kamperen.  Dus dat was niet echt een optie.

Nee, bagageruimte heeft een Camplet inderdaad niet veel. Dan begrijp ik waarom die er niet bij staat. Van de andere kant, hoeveel moet er nog mee met twee?

En wat het voordeel is van die fietsvouwwagen t.o.v. een tent in een aanhangertje?  tja ik vind het gewoon een aantrekkelijk ding, met een prima bed voor dit soort gelegenheden. Eigenlijk net zo als dat een vouwwagen ook de voorkeur heeft boven een tent in een karretje :-)

Bij een echte vouwwagen zie ik dat voordeel op zich ook nog wel. Maar dan lig je op een stevige aanhangerbasis. Dit lijkt me een behoorlijk wiebelding, dan liever gewoon stevig op de grond...
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal