Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Luifel aan wagentent?  (gelezen 7296 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JanW

  • Gast
Luifel aan wagentent?
« Gepost op: augustus 18, 2011, 09:57:12 pm »

Toen wij onze roadmaster kochten dachten wij te hebben begrepen dat we alleen de luifel aan de wagentent konden maken. Nu stonden wij bij onze tussen stop en wilden we dit proberen, maar volgens ons is dit niet mogelijk, iemand misschien andere ideeën?
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Luifel aan wagentent?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 19, 2011, 07:08:46 am »

hOI,

Ik  kan gewoon de luifel vastmaken aan de wagenbak...er zijn twee ritsen eentje voor de voortent, die begint onderaan. voor de luifel begint ie boven aan....
hoe oud is de roadmaster? staat op het typeplaatje...
Gelogd

JanW

  • Gast
Re:Luifel aan wagentent?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 19, 2011, 06:27:16 pm »

Van 2003, ik heb inderdaad ook naar een tweede rits gezocht maar niets gevonden.
Gelogd

Siebe72

  • Gast
Re:Luifel aan wagentent?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 19, 2011, 08:18:57 pm »

Als er geen tweede rits op zit is waarschijnlijk die accessoire niet gemonteerd.  ;(

Het kan dan nog steeds, maar je moet dan dus eerst de 2e rits laten monteren, kost ? 145,-   ;( ;( ;(
Zie ook de site van roadmaster onder accessoires en anders wanneer je in de buurt bent bij Roadmaster in Goirle langs.


Gelogd

JanW

  • Gast
Re:Luifel aan wagentent?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 21, 2011, 06:25:43 pm »

Daar heb ik dan weer geen ?145 voor over, het is alleen maar voor een tussenstop dat ik dit zou willen. Is dit trouwens niet een beetje idioot veel voor een rits? En ik had net met mijn vrouw afgesproken dat we op een meerdaagse tussenstop de vouwwagen niet meer zouden openklappen maar in een tentje gaan slapen in verband met de hoeveelheid werk om te verkassen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Luifel aan wagentent?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 21, 2011, 10:34:39 pm »

Het grote voordeel bij Roadmaster vind ik die extra flap als mini luifel, lijkt mij dan weer ideaal voor een overnachting
Gelogd

JanW

  • Gast
Re: Luifel aan wagentent?
« Reactie #6 Gepost op: maart 26, 2012, 08:56:58 pm »

Nou we laten de rits toch plaatsen, maar dan bij de lokale tentenmaken. Hier wordt de rits er voor 35 euro per meter aangemaakt. Omdat we nog niet exact weten hoe we het aankomende zomer met de trekvakantie gaan doen wilden we dit toch maar laten doen.
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 438
  • Merk: kampeermiddel : (G) roadmaster
Re: Luifel aan wagentent?
« Reactie #7 Gepost op: maart 26, 2012, 10:10:17 pm »

wordt de prijs dan niet het zelfde als bij roadmaster?, komt aardig in de buurt denk ik zo...

                                                                                         Peter
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 217
  • Merk: kampeermiddel : Combi-Camp Country
Re: Luifel aan wagentent?
« Reactie #8 Gepost op: maart 26, 2012, 10:41:24 pm »

De VW zelf is 1,40 breed, dat maal 3 = 3,9 meter. Reken op 4 meter dan zit je met 35 euro per meter ook al op 140 euro...
Gelogd

JanW

  • Gast
Re: Luifel aan wagentent?
« Reactie #9 Gepost op: maart 26, 2012, 10:50:31 pm »

Dat klopt, maar ik moet ook 250km rijden naar Goirle heen en weer. En nu maar 4. WW
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re: Luifel aan wagentent?
« Reactie #10 Gepost op: maart 27, 2012, 06:50:30 pm »

Heb zelf op mijn oude Roadmaster de rits ook aan laten zetten. Tegelijk twee zijstukken gekocht. Voortent en kinderen gaan niet meer mee.  De luifel is 2 meter diep, aan de wagenbak zit al het bekende 80 cm luifeltje, samen dus 280 overkapping met eventuele zij stukken. Scheelt een hoop werk in de vakantie, zodat we tijd over hebben voor ons  W: W:
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 438
  • Merk: kampeermiddel : (G) roadmaster
Re: Luifel aan wagentent?
« Reactie #11 Gepost op: maart 27, 2012, 07:28:15 pm »

Dat klopt, maar ik moet ook 250km rijden naar Goirle heen en weer. En nu maar 4. WW

scheelt al gauw 25 liter benzine a 1.80 af zo, kan je veel leukere dingen mee doen!! ::)
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

JanW

  • Gast
Re: Luifel aan wagentent?
« Reactie #12 Gepost op: april 01, 2012, 10:03:29 pm »

Nu de luifel alleen opgezet kan worden, start hier meteen de discussie of de voortent nog wel mee moet. Afgelopen zomer in kroatie hebben we de voortent eigenlijk niet gebruikt, alleen de keuekn stond er in en dan wa het nog te heet om te koken onder dat donkere dak. Aankomende zomer doen we 4-5 camping en ik ben niet van plan om elke keer de voortent op te zetten.
In de luifel zit 1 zijwand, en we nemen ook een tarp mee. Moet je eens kijken wat je allemaal thuis kan laten aan zeil, tapijt, tent, stokken ed.

Kortom heeft iemand het wel eens aangedruft om de voortent thuis te laten en hoe is dit bevallen.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Luifel aan wagentent?
« Reactie #13 Gepost op: april 01, 2012, 10:24:19 pm »

Met een cocoon doe je dat elke keer. Daar heb je alleen een luifel en een kleine binnenruimte.
Bevalt prima, ook met minder mooi weer
Gelogd

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 217
  • Merk: kampeermiddel : Combi-Camp Country
Re: Luifel aan wagentent?
« Reactie #14 Gepost op: april 04, 2012, 01:03:10 pm »

Koop een tweede zijflap er bij, wij hebben deze ook en dat bevalt goed!
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal