Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: oplooprem  (gelezen 4828 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stefan56

  • Gast
oplooprem
« Gepost op: juli 10, 2012, 12:16:48 pm »

Hallo

Ik weet het er al veel gesproken over oploop remmen.
maar toch.ik heb een Louisiana 2001 .nou heb ik de vouwwagen weg gebracht voor rem controle en en moest het een en ander worden vervangen.wat is nu mijn vraag.volgens de monteur hoeft de demper van de oploop niet uit zichzelf terug te komen.ik twijfel dus hier over.is er iemand met de zelfde vouwwagen die dit kan bevestigen.wat als ik straks de berg af rij is het niet de bedoeling dat hij constant op de rem staat.

Al vast bedankt stefan
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: oplooprem
« Reactie #1 Gepost op: juli 10, 2012, 12:21:10 pm »

Een oplooprem moet uit zich zelf wel terug komen!

Verschillende oorzaken kunnen er zijn: Vastgekoekt vet, uitdroging/te weinig vet, slijtage, krom/beschadigd. Ik zou dit wel bij een dealer laten controleren/testen!

Dus terug naar die monteur of een second opinion/iemand anders met verstand van zaken.
Gelogd

stefan56

  • Gast
Re: oplooprem
« Reactie #2 Gepost op: juli 10, 2012, 01:01:17 pm »

Hallo
Het is een garage die ook caravan aanhang wagens en vouwwagen repareren.bovag keuring doet.
volgens hem gaan niet alle dempers terug.dit is per vouwwagen verschillend.maar als ik het goed begrijp heeft u de zelfde wagen als ik.dus dan moet hij bij mij ook terug komen.toch?

Gr stefan
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: oplooprem
« Reactie #3 Gepost op: juli 10, 2012, 01:41:47 pm »

Ik ben geen monteur en kan me voorstellen dat er verschillende dempers zijn.
Een nieuwe demper komt volgens mij volledig uit zichzelf terug.
Die van mij wil wel maar met een heeeeeeel klein beetje hulp lukt het helemaal anders net niet.

Bij twee zaken laten controleren en de laatste gaf aan dat de demper 'het grootste deel van zijn leven heeft gehad maar nog best een paar jaar mee kan'

Belangrijkste is dat je met moeite het ding moet kunnen inschuiven, het uittrekken doet de auto wel voor je als je gas geeft.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: oplooprem
« Reactie #4 Gepost op: juli 10, 2012, 02:30:43 pm »

Dag Stefan,

mijn oplooprem komt wel langzaam terug i.d. Misschien niet helemaal en i.d. als je weer optrekt dan gaat de rem er weer vanaf. Maar als je beladen een heuvel/berg afgaat en de boel drukt de oplooprem in.. ik zou het nog eens goed navragen hoe dat zit.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: oplooprem
« Reactie #5 Gepost op: juli 10, 2012, 03:15:43 pm »

 :off

Op zich is het best handig dat de oplooprem niet vanzelf terug komt... I:  Als ik de kar afkoppel na het remmen of op een kleine helling, in ieder geval met de rem ingedrukt, dan stoot de trekhaak na het ontkoppelen door het terugveren van de rem soms tegen de bumper. Heeft nog niet tot schade geleidt maar dat zie ik nog wel eens gebeuren!  ::)
Gelogd

Rielkejack

  • Gast
Re: oplooprem
« Reactie #6 Gepost op: juli 10, 2012, 03:33:21 pm »

Dag Stefan,

mijn oplooprem komt wel langzaam terug i.d. Misschien niet helemaal en i.d. als je weer optrekt dan gaat de rem er weer vanaf. Maar als je beladen een heuvel/berg afgaat en de boel drukt de oplooprem in.. ik zou het nog eens goed navragen hoe dat zit.

Als je bergaf rijdt, moet de vouwwagen harder willen, dan dat jij rijdt en dus op dat moment zal de oplooprem in werking gesteld worden.
Dit heb ik echter nog nooit meegemaakt. Stel dat je 80 km/h bergafwaarts rijdt, zal de vw je niet inhalen vanwege de constante snelheid waarmee de auto de vw trekt..

Wij hebben een nieuwe Jamet Arizona A.S. 2012 en deze oplooprem wordt bij een verkeerslicht pas weer uitgetrokken zodra ik wegrij..
Gelogd

Rielkejack

  • Gast
Re: oplooprem
« Reactie #7 Gepost op: juli 10, 2012, 03:35:58 pm »

Hallo

Ik weet het er al veel gesproken over oploop remmen.
maar toch.ik heb een Louisiana 2001 .nou heb ik de vouwwagen weg gebracht voor rem controle en en moest het een en ander worden vervangen.wat is nu mijn vraag.volgens de monteur hoeft de demper van de oploop niet uit zichzelf terug te komen.ik twijfel dus hier over.is er iemand met de zelfde vouwwagen die dit kan bevestigen.wat als ik straks de berg af rij is het niet de bedoeling dat hij constant op de rem staat.

Al vast bedankt stefan

Als je de berg af rijdt, helpt ook geen oplooprem meer  ::)

cheers
Gelogd

FiPe

  • Gast
Re: oplooprem
« Reactie #8 Gepost op: juli 21, 2012, 02:32:34 pm »

Als je bergaf rijdt, moet de vouwwagen harder willen, dan dat jij rijdt en dus op dat moment zal de oplooprem in werking gesteld worden.
Dit heb ik echter nog nooit meegemaakt. Stel dat je 80 km/h bergafwaarts rijdt, zal de vw je niet inhalen vanwege de constante snelheid waarmee de auto de vw trekt..

Wij hebben een nieuwe Jamet Arizona A.S. 2012 en deze oplooprem wordt bij een verkeerslicht pas weer uitgetrokken zodra ik wegrij..

De rem werkt niet alleen in de bergen. Op de terugweg van onze vakantie ins Spanje heb ik bij 120 km/u een noodstop, plotseling inhalende vrachtauto, moeten maken. Het ABS trad niet in werking maar onze 4x4 CP bleef kaarsrecht achter de auto.= en ik voelde absoluut geen uitbreek/slip poging van de combinatie.
Misschien heeft hier ook de ALCO AKS1300 anti slip koppeling een bijdrage in geleverd.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal