Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Keuken Holtkamper  (gelezen 7777 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

superpetur

  • Gast
Keuken Holtkamper
« Gepost op: mei 17, 2009, 09:08:12 pm »

Vandaag weer eens de klapkar opengegooid. De holtkamper maar eens klaargemakkt voor wellicht een proefkampeersessie komende week. Dus vandaag alle meuk van zolder, en eens gekeken wat waar moet komen. En gelijk nog eens kritisch gekeken naar die meegeleverde keukenbak van een vroeg type.. Rapido/Stb.... Met een "ingebouwde" koelkast, en een plankje waarop een 2-pitsgasstel zit.....
Inmiddels is het wel duidelijk, dit is het niet.... Hoewel het idee met 4 uitvalbare poten die je stevig vastschroefd wel handig is, hebben we al een keer gehad dat een pootje niet stevig genoeg was aangedraaid. En dan duvelt het geheel wel mooi om.
Kortom mijn project wordt het veranderen/aanpassen/opnieuw maken van de disselbak/keuken. Eigenlijk zit ik te denken aan een stapelbare oplossing. De onderste helft van de disselbak blijft dan gewoon aan de dissel zitten, het bedgeddelte rolt er dan overheen. Aan de zijkanten een luikje, want met het bed erboven kom je er anders niet in ::)
In het afneembare bovendeel  wil dan ruimte maken voor het kooktoestel, al dan niet met uitklapbare kast. Om eerlijk te wezen, het standaard keukentje wat je nu bij een nieuwe Flyer meekrijgt is voor ons al luxe genoeg. Koelkast mist de de oplettende forummer in dit verhaal? Klopt, we kamperen met een losse kleine koelbox die onderweg op de achterbank staat.
En die kan wel los in de tent staan, daarvoor heb ik geen grote disselbak nodig op zich.
Maar goed, nadeel van dit project.... Ik moet eens even goed rondkijken hoe ik het ga doen, want het moet wel in 1 keer goed (da's een utopie, ik weet het). Nu heb ik welg ezien dat Holtkanper inmiddels ook stapelbare bakken levert, maar ja, die moeten dan weer "gemonteerd" worden....
Ik heb inmiddels het oude keukenblok eens bekeken, en ik denk dat ik alleen de huidige onderkant wel goed kan gebruiken. Dat is eens tevig en haaks raamwerk, met bevestiging, en ik denk dat ik daarop wel iets moois kan gaan maken.
Wordt dus nog vervolgd....

Tips?
Welkom!

MVG, Peter
Gelogd

mr4hughz

  • Gast
Re:Keuken Holtkamper
« Reactie #1 Gepost op: mei 17, 2009, 10:12:14 pm »

wellicht als je foto maakt van wat je nu hebt ?

daarnaast zou ik eerst eens kijken op markt plaats wat er nu geboden word aan campeer keukens .. waarom opnieuw bouwen als je voor weinig de helt wellicht kan kopen ? is vaak ook nog goedkoper ..


Wij hebben 2 keukens en die zetten we op in een L-vorm .. met een uitschuif keuken kan je dat wellicht ook doen ..


overgens .. ik denk zelf niet dat het super handig is de keuken uitschuifbaar te maken omdat hij "erg" centraal in de tent komt .. teminste .. zou kunnen ..
« Laatst bewerkt op: mei 17, 2009, 10:14:18 pm door mr4hughz »
Gelogd

superpetur

  • Gast
Re:Keuken Holtkamper
« Reactie #2 Gepost op: mei 24, 2009, 10:41:41 am »

Zo, het eerste kampeerweekendje met de Holtkamper zit er op. En ook het laatste weekendje met deze keuken.
Na het eerst eens aangezien te hebben, en een andere keuken te hebben gescoord, besloten om eerste de huidige keuken te ontdoen van bijna alle inwendige elementen. Wat plankjes, en de koelbox aan de andere kant.
Wat gaat er dan gebeuren met het omhulsel? Dat zal nu eerst, voordat ik de boel hewlemaal uit elkaar ga halen, eens worden gebruikt als "gewone"disselbak. daarin komen de spullen die je nodig hebt voordat je de wagen opzet, zoals de plankjes onder de uitdraaipoten, de slinger, wat plastic, haringen en ander ongemak, en de grotere lichtgewicht spullen, zoals slaapzakken. Want de bak moet nog steeds gedemonteerd worden voordat je de wagen kunt uitklappen.
Het grootste "nadeel" van de holtkamper in vergelijking met de Duet, de bescheiden laadruimte op zich. Door de gekozen constructie zijn de bankkasten minder hoog, kun je tussen de banken ook wat minder volume kwijt, en kun je op het bed net niet alle kussens kwijt voordat je de boel inklapt. De dikte van het mattras speelt daarbij natuurlijk ook een rol.
Kortom, er zal dus wat meer op de wagen gaan komen als bij de Duet, dat is geen probleem, want het laadvermogen is ruim voldoende.

Of ik nog compleet andere bakken ga ontwerpen voor op het huidige disselbak onderstel blijft nog even de vraag, omdat het soms handiger is om 1 grote vergaarbak te hebben in plaats van 2 kleine....

MVG, Peter
 
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk: kampeermiddel : HK Cocoon XL met MKK
Re:Keuken Holtkamper
« Reactie #3 Gepost op: mei 25, 2009, 03:14:36 pm »

Waarom ga je niet op zoek naar een tweedehands nieuwere (High-tec) keuken?
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re:Keuken Holtkamper
« Reactie #4 Gepost op: mei 25, 2009, 03:16:15 pm »

Nou, ik kan je melden dat die nauwelijks tot NIET te verkrijgen zijn...

Anders gezegd : Als je er eentje tegenkomt, LET ME KNOW FIRST!

Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk: kampeermiddel : HK Cocoon XL met MKK
Re:Keuken Holtkamper
« Reactie #5 Gepost op: mei 25, 2009, 03:19:04 pm »

Hoezo??

Heb jij er niet een op die van jouw zitten?
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

superpetur

  • Gast
Re:Keuken Holtkamper
« Reactie #6 Gepost op: mei 25, 2009, 06:32:46 pm »

De mooie High Tek keuken heeft hetzelfde nadeel als de oude keuken van de Duet.....
Niet te tillen als je um volstopt met lekkere spullen ;D
En dan de prijs...... van een nieuwe of niet al te oude 2dehans..... Daarvoor kan je bijna een complete keuken krijgen bij het keukencentrum op de hoek.....
Ik ben wel tevreden met een klapkeukentje. Zolang het snel en stevig staat, ben ik wel tevreden. Enneh... we zijn aan het kamperen, dus een 5sterren restaurant keuken met koel/vriescombinatie, magenetron en hete-luchtoven gaan mij op de camping net iets te ver.....
Punt is en blijft op dit moment dat de Holtkamper wel veel laadvermogen heeft, maar dat de inwendige laadruimte wat tegenvalt in vergelijking met de Duet. En dan ga je op zoek naar oplossingen...
Als de imperiaal met fietsendargers erop zit maar eens verder kijken denk ik.
En die high tech keuken, ach..... prutje koken op een één pits brandertje lukt me nog steeds.....

MVG, Peter
Gelogd

superpetur

  • Gast
Re:Keuken Holtkamper
« Reactie #7 Gepost op: juli 07, 2009, 10:30:16 am »

Zo, ff een update.
De klapkeukentje is inmiddels gevonden, een 2dehans, maar als nieuw, nog niet uit de verpakking geweest.
De originele HK keukenbak is inmiddels leeg, ik heb er twee handvatten aangezet, en het deksel heb ik met popnagels en pianoscharnier ouderwets openend gemaakt. Nu is het ding te gebruiken als disselkast. Moet nog wel even de indeling een beetje aanpassen (het tussenschot verlagen), maar dan is het voor elkaar!
De basisimperiaal zit erop, en gisteren zijn er Thule 530 fietsdragers bezorgd. Die gaan eenvoudig op de imperiaal (volgens mij op elke) en hebben, ook al zijn ze wat aan de prijs, wel het grote voordeel dat vrijwel alle fietsframes er in passen! En je raadt het al, er gaan 4 fietsen mee, met inderdaad 4 verschillende soorten framebuizen.....
De Thule dragers zien er solide uit, bevestiging is vrij eenvoudig en ook belangrijk, de fietsen kun je er eenvoudig inplaatsen zo lijkt het..... Kortom, tijd om de boel in te pakken en al reizende eens uit te proberen!

MVG, Peter
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Keuken Holtkamper
« Reactie #8 Gepost op: juli 07, 2009, 12:04:48 pm »

Zie je kans wat foto's van je omgebouwde keuken te kunnen plaatsen. En mischien ook eentje van je fietsendragers.
Er komen hier altijd wel vragen van langs, en aangezien een foto meer zegt dan duizend woorden....  :)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal