Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Manga - matras  (gelezen 3154 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

johangybels

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Manga
Cabanon Manga - matras
« Gepost op: april 23, 2019, 10:50:18 am »

Ter info : we zijn voor de paasvakantie een week gaan kamperen in Denemarken met 2 kleine kinderen ' (4j & 7j).  Ondanks de koude 's nachts was het een topvakantie.  Met een vuurtje en elektrische dekens was het aangenaam vertoeven in de tent.  Denemarken is echt een aanrader.   
Het enige minpunt dat ik ervaren heb was dat ik na 3 dagen enorme rugpijn heb gekregen van de standaard geleverde matrassen van Cabanon.  Ik heb wat proberen op te zoeken of er andere opties zijn qua matrassen maar eerlijk gezegd zie ik het bos niet meer door de bomen. (verschillende soorten matrassen / afmetingen enz...) 
De bedden zijn 1m40 breed.  Cabanon heeft een smalle strook matras voorzien voor de opplooibaarheid.      Heeft iemand een goede oplossing hiervoor ?  Dien ik volledig nieuwe matrassen te kopen of enkel topmatras ?  of beiden ?  In 2 delen van 70cm ? of zijn er nog betere oplossingen ?

Dank bij voorbaat,
Johan   :#
Gelogd

Remaca

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Monaco
Re: Cabanon Manga - matras
« Reactie #1 Gepost op: april 23, 2019, 03:57:10 pm »

Hoi Johan,
Wij kennen het matras/rugprobleem sinds afgelopen zaterdag. We hebben sinds vorige week een nieuwe Cabanon Monaco en zijn die nu 2 weken aan het testen in Drenthe. De Cabanon bevalt ontzettend goed,  maar we hebben toevallig vandaag (23-04) een  topmatras gekocht. Mijn vrouw heeft nu 2 dagen last van haar schouder en ik van mijn onderrug. Inderdaad,  het bijgeleverde matras is niet ideaal. Te dun,  en ik heb het idee dat ik constant de lattenbodem voel. Om toch nog een uitgerust gevoel te krijgen als we op 3 mei vertrekken, zijn we voor Luxe gegaan. Een, niet goedkoop, topmatras gekocht bij Beter Bed. Onze matrassen zijn 1.67x2.10m, maar het topmatras is 1.60x2.00m. Volgens mij is dat voldoende,  maar dat moet vanavond blijken. Het test-liggen voelt nu al geweldig.  En het voordeel is dat het matras nu ook de losse matras-strook op de klepkastjes bedekt.
Dus geen openingen/ ruimtes tussen de matrassen. Ik zou dus zeggen: ga voor duurzaam, dat betekent misschien wat extra luxe,  maar goed.
Benieuwd wat je gaat doen,  Johan. Laat maar weten.
Trouwens,  Wij zijn helaas nooit in Denemarken geweest,  maar elk jaar begin ik daar te zoeken voor de zomervakantie, en kom toch weer uit op de geijkte landen. Trouwens,  dit jaar wordt het Karintie .
Gr. René
Gelogd

johangybels

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Manga
Re: Cabanon Manga - matras
« Reactie #2 Gepost op: april 25, 2019, 10:02:38 am »

Bedankt René  :)
Gelogd

MrBasta

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix 2018
Re: Cabanon Manga - matras
« Reactie #3 Gepost op: mei 08, 2019, 09:13:51 am »

Hoi Johan,
Wij kennen het matras/rugprobleem sinds afgelopen zaterdag. We hebben sinds vorige week een nieuwe Cabanon Monaco en zijn die nu 2 weken aan het testen in Drenthe. De Cabanon bevalt ontzettend goed,  maar we hebben toevallig vandaag (23-04) een  topmatras gekocht. Mijn vrouw heeft nu 2 dagen last van haar schouder en ik van mijn onderrug. Inderdaad,  het bijgeleverde matras is niet ideaal. Te dun,  en ik heb het idee dat ik constant de lattenbodem voel. Om toch nog een uitgerust gevoel te krijgen als we op 3 mei vertrekken, zijn we voor Luxe gegaan. Een, niet goedkoop, topmatras gekocht bij Beter Bed. Onze matrassen zijn 1.67x2.10m, maar het topmatras is 1.60x2.00m. Volgens mij is dat voldoende,  maar dat moet vanavond blijken. Het test-liggen voelt nu al geweldig.  En het voordeel is dat het matras nu ook de losse matras-strook op de klepkastjes bedekt.
Dus geen openingen/ ruimtes tussen de matrassen. Ik zou dus zeggen: ga voor duurzaam, dat betekent misschien wat extra luxe,  maar goed.
Benieuwd wat je gaat doen,  Johan. Laat maar weten.
Trouwens,  Wij zijn helaas nooit in Denemarken geweest,  maar elk jaar begin ik daar te zoeken voor de zomervakantie, en kom toch weer uit op de geijkte landen. Trouwens,  dit jaar wordt het Karintie .
Gr. René

Hallo René,

Wij hebben onze Cabanon Chamonix afgelopen meivakantie uitgetest, en vonden de bedden vrij hard. Een topmatras zou dus wellicht ook voor ons een oplossing zijn. Hoe ging dat met inklappen? Klap je het dekmatras mee in? En past dat uberhaupt (want de topper is dan iets breder dan het bed zonder die losse strook over de bankjes).

Groeten!


Bas
Gelogd
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Cabanon Manga - matras
« Reactie #4 Gepost op: mei 08, 2019, 10:13:29 am »

Wij hadden een Columbia, en idd ook erg harde matrassen. We hebben dit opgelost door er een topdekmatras (van de Ikea) op te leggen en een Froli systeem eronder.

De strook Froli die op de bankjes kwam haalden we er voor inklappen af en stopten we in een bankje. Het topdekmatras ging opgerold in het middenpad.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Mercury 2011
Re: Cabanon Manga - matras
« Reactie #5 Gepost op: mei 08, 2019, 10:26:30 am »

Ik heb online een stuk Pantera schuimrubber gekocht van 5 cm dik. Daar doe ik een molton en hoeslaken overheen.
Vind ik een stuk betaalbaarder dan een topper, terwijl het uitstekende kwaliteit is.
Gelogd

xandra

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 36
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Stratos '08
Re: Cabanon Manga - matras
« Reactie #6 Gepost op: mei 10, 2019, 10:01:21 pm »

Wij hadden een Columbia, en idd ook erg harde matrassen. We hebben dit opgelost door er een topdekmatras (van de Ikea) op te leggen en een Froli systeem eronder.

De strook Froli die op de bankjes kwam haalden we er voor inklappen af en stopten we in een bankje. Het topdekmatras ging opgerold in het middenpad.

Wij doen het precies hetzelfde met de Cabanon Stratos. Ontzettend fijne wagen, maar dat dunne matrasje op die houten plank...neuh.... (en zeker niet met die heupen van mij!)
Nieuwe matras op maat laten maken bij Polma (zitten tegenwoordig in Steenbergen), topper van de ikea erop, en froli eronder.

Remaca

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Monaco
Re: Cabanon Manga - matras
« Reactie #7 Gepost op: mei 18, 2019, 07:11:53 pm »

Hallo René,

Wij hebben onze Cabanon Chamonix afgelopen meivakantie uitgetest, en vonden de bedden vrij hard. Een topmatras zou dus wellicht ook voor ons een oplossing zijn. Hoe ging dat met inklappen? Klap je het dekmatras mee in? En past dat uberhaupt (want de topper is dan iets breder dan het bed zonder die losse strook over de bankjes).

Groeten!


Bas

Hoi Bas, beetje late reactie van mij, sorry. Wij probeerden net nieuwe topmatras in te klappen terwijl die op het bed lag, maar dat lukt helaas niet. Te dik.
Uiteindelijk hebben we de wagen gewoon ingeklapt en daarop het matras gelegd. Dat ging wel. Daarop nog een aantal andere dingen, zoals de stoelen. Allemaal zonder probleem.
Gr. René.
Gelogd

sneeuwgors

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix
Re: Cabanon Manga - matras
« Reactie #8 Gepost op: mei 19, 2019, 12:17:38 pm »

Hoi Bas, beetje late reactie van mij, sorry. Wij probeerden net nieuwe topmatras in te klappen terwijl die op het bed lag, maar dat lukt helaas niet. Te dik.
Uiteindelijk hebben we de wagen gewoon ingeklapt en daarop het matras gelegd. Dat ging wel. Daarop nog een aantal andere dingen, zoals de stoelen. Allemaal zonder probleem.
Gr. René.

Ook bij onze Chamonix kunnen we de extra topper (niet eens zo dik) niet mee inklappen. Deze komt als eerste bovenop het ingeklapte tentdoek.
Gelogd

Remaca

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Monaco
Re: Cabanon Manga - matras
« Reactie #9 Gepost op: mei 19, 2019, 05:02:43 pm »

Ja, bij ons ook.
Gelogd

MrBasta

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix 2018
Re: Cabanon Manga - matras
« Reactie #10 Gepost op: mei 20, 2019, 08:06:47 pm »

Hoi Bas, beetje late reactie van mij, sorry. Wij probeerden net nieuwe topmatras in te klappen terwijl die op het bed lag, maar dat lukt helaas niet. Te dik.
Uiteindelijk hebben we de wagen gewoon ingeklapt en daarop het matras gelegd. Dat ging wel. Daarop nog een aantal andere dingen, zoals de stoelen. Allemaal zonder probleem.
Gr. René.

Ha René, dank voor het laten weten! Ik ga maar eens wat bestellen en volg jullie voorbeeld. Met het verlengde dekzeil hadden we nog ruimte over onder het zeil, dus die topper moet er ook wel bij kunnen  :)
Gelogd
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

Chrissie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 20
  • Merk: kampeermiddel : Europa Camper Futura
Re: Cabanon Manga - matras
« Reactie #11 Gepost op: mei 24, 2019, 09:43:47 am »

Ook bij hebben onlangs een topper bij ikea gekocht voor wat betere nachtrust.
Met inklappen hebben we vanalles geprobeerd, maar inklappen op het bed zorgde er voor dat de bedplank beetje scheef bleef staan. Denk niet dat dat goed is voor de scharnieren... Uiteindelijk vonden wij het handigst om de topper op de bedplanken te leggen, voordat het tentdoek er op gevouwen wordt. Zo blijft de topper hopelijk ook iets schoner.
Gelogd

MrBasta

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix 2018
Re: Cabanon Manga - matras
« Reactie #12 Gepost op: juni 13, 2019, 12:34:21 pm »

Om even een update te geven. Wij hebben inmiddels bij een webshop een topmatras op maat besteld in de exacte maat van het bed in onze Chamonix (168 bij 210 cm). Hierdoor blijven we optimaal gebruik maken van de ruimte in het bed, en het pakte nog voordeliger uit ook. Wij waren nu EUR150 kwijt (matras + tijk). Levertijd is 2 weken, ben benieuwd :-)
Gelogd
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

Fam. Lucassen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 50
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon malawi 2
Re: Cabanon Manga - matras
« Reactie #13 Gepost op: juni 13, 2019, 01:35:56 pm »

Hebben bij jysk topmatras gekocht van 140x200. Deze kun je dubbel vouwen en past dan tussen de pootjes als je hem hebt ingeklapt.
Geloof ongeveer 70euro uit mijn hoofd maar slaapt heerlijk
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal