Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Waarde Roadmasters flink gedaald?  (gelezen 5382 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rudolf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
Waarde Roadmasters flink gedaald?
« Gepost op: augustus 18, 2020, 10:42:22 am »

Ik probeer al een half jaar mijn Roadmaster Family S uit 2011 te verkopen. Ik heb een bod van 2500 euro en dan moet ik er nog veel extra spullen bij verkopen. 2 pers. topper, porta potti, koelbox.

Had toch op z'n minst wel verwacht om meer dan 3000 euro te beuren voor zo'n mooie wagen. Is de waarde echt zoveel gedaald sinds Roadmaster niet meer bestaat?  :cry:
Gelogd

mrlounge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
Re: Waarde Roadmasters flink gedaald?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 18, 2020, 11:22:05 am »

Ik denk best dat dit een rede kan zijn, maar aan de andere kant vraag ik me af of een beginnende 'klapperaar' hier van op de hoogte is. Bovendien moet je je afvragen hoe verveldend het is dat de fabrikant niet meer bestaat, tentreparatie is niet merkgebonden en hoe groot is de kans dqt je specifieke onderdelen nodig hebt, zeker als je roadmaster kwaliteit hebt. Ik denk dat het ook gewoon de markt is, als je kijkt wat er bv via marktplaats voor schandalig lage biedingen gedaan worden soms. Je moet ook een beetje geluk hebben denk ik dat je een serieuze bieder krijgt voor je wagen. Mischien dat aankomend voorjaar weer kansen biedt!

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Gelogd

rudolf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
Re: Waarde Roadmasters flink gedaald?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 18, 2020, 11:43:14 am »

Ja na de vakantie is het inderdaad wel meer een kopersmarkt inderdaad. Helaas kan ik niet nog langer wachten. Mijn nieuwe kampeermiddel wordt over 3 weken geleverd.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Waarde Roadmasters flink gedaald?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 18, 2020, 11:45:34 am »

Beauty is in the eye of the beholder...

Met vouwwagens is het toch wat de gek ervoor geeft. Wat heeft de wagen nieuw gekost? Hoeveel afschrijving is er? Zijn er schades? Hebben er dieren in geslapen? Is er in gerookt? Maar minstens zo belangrijk: wat is er verder te koop. Kan je voor relatief weinig extra een veel nieuwere kar kopen? Of misschien wel een hele nieuwe (dat je daar dan accessoires bij moet kopen wordt wellicht over het hoofd gezien)?

Overigens vindt ik, zonder dat ik de wagen gezien heb, 2500 EUR voor een bijna 20 jaar oude Roadmaster geen overdreven lage prijs. Of je er tevreden mee bent is natuurlijk een ander verhaal.

Succes met je verkoop!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Waarde Roadmasters flink gedaald?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 18, 2020, 12:44:42 pm »

Mijn indruk is dat er momenteel enorme prijzen worden betaald voor gebruikte caravans en vouwwagens.  Een prijs van € 2.500,-- voor een wagen van 9 jaar oud lijkt mij aan de lage kant. De oplossing is geduld, en TIJD, maar ik begrijp dat dat een probleem is. Tja, dan moet je een keuze maken, of wachten met verkoop tot begin seizoen 2021, of verkopen voor de geboden prijs.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 434
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re: Waarde Roadmasters flink gedaald?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 18, 2020, 12:48:20 pm »

Beauty is in the eye of the beholder...

Met vouwwagens is het toch wat de gek ervoor geeft. Wat heeft de wagen nieuw gekost? Hoeveel afschrijving is er? Zijn er schades? Hebben er dieren in geslapen? Is er in gerookt? Maar minstens zo belangrijk: wat is er verder te koop. Kan je voor relatief weinig extra een veel nieuwere kar kopen? Of misschien wel een hele nieuwe (dat je daar dan accessoires bij moet kopen wordt wellicht over het hoofd gezien)?

Overigens vindt ik, zonder dat ik de wagen gezien heb, 2500 EUR voor een bijna 20 jaar oude Roadmaster geen overdreven lage prijs. Of je er tevreden mee bent is natuurlijk een ander verhaal.

Succes met je verkoop!

beauty block's the eye and the brain.....
2020-2011=......tada 9
 I:
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Waarde Roadmasters flink gedaald?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 18, 2020, 04:05:27 pm »

Een Roadmaster is een goede klapkar en jullie zullen er vast veel plezier mee gehad hebben.
Maar , met alle respect, het is wel een ietwat oudbollige klapkar die uitgeklapt meer op een bungalowtent maatje weeshuis lijkt.

Tegenwoordig mag het allemaal wat meer uitstraling hebben en dan worden er flinke prijzen betaald.
Vervelend voor jullie en kopers weten eigenlijk niet wat ze missen, maar de markt bepaalt de prijzen. Hopelijk voor jullie komt er iemand voorbij die jullie klapkar beter op waarde weet te schatten.
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2020, 05:28:19 pm door Spiegelbeeld »
Gelogd

koppie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: nog niet
Re: Waarde Roadmasters flink gedaald?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 18, 2020, 04:34:25 pm »

Als iemand die vanaf de andere zit te kijken naar tweedehandse wagens snap ik de relatief lage prijs wel. Naast het niet meer bestaan van de leverancier (reserveonderdelen?), zelfs de site is uit de lucht. Is er ook nog zoiets als uitstraling. De uitgeklapte tent is inderdaad niet helemaal modern, maar ook ingeklapt ziet het er, ongeacht de leeftijd, enorm oudbollig uit. Er zijn alpenkreuzers van halverwege de jaren negentig die er als aanhangwagen beter uitzien. Die kleur en achterkant helpt echt niet hier thuis.

Dat terwijl het inhoudelijk enorm goed wagens lijken te zijn. Misschien dat de bodem het na 20 jaar het lastig heeft, maar het tentdoek ziet er bijna altijd onberispelijk uit, en ook de keukenophanging is vergeleken met concurrentie echt stukken beter.

Succes met de verkoop. Er hoeft maar een iemand voorbij te komen.
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2020, 05:14:47 pm door koppie »
Gelogd

Goolse Klapper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 114
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S.
Re: Waarde Roadmasters flink gedaald?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 18, 2020, 05:09:05 pm »

Een Roadmaster is een goede klapkar en jullie zullen er vast veel plezier mee gehad hebben.
Maar , met alle respect, het is wel een ietwat oudbollige klapkar die uitgeklapt meer op een bungalowtent maatje weeshuis lijkt.

Tegenwoordig mag het allemaal wat meer uitstraling hebben en dan worden er flinke prijzen betaald.
Vervelend voor jullie en kopers weten eigenlijk wat ze missen, maar de markt bepaalt de prijzen. Hopelijk voor jullie komt er iemand voorbij die jullie klapkar beter op waarde weet te schatten.
Precies dat. Wij hebben onze Family S in 2005 nieuw gekocht. Toen was het model al ruim 10 jaar oud. En er is in loop der jaren eigenlijk niets meer aan veranderd. Dat heeft denk ik Roadmaster uiteindelijk de kop gekost. Je moet je als merk blijven aanpassen aan de veranderende markt, en dat is niet gebeurd helaas. De wagen is oerdegelijk is en staat als een huis maar ook wij zouden nu kiezen voor een ander soort wagen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Waarde Roadmasters flink gedaald?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 19, 2020, 08:37:31 am »

beauty block's the eye and the brain.....
2020-2011=......tada 9
 I:

Goedemorgen... I stand corrected! ::) (Waarbij ik overigens de prijs nog steeds niet heel gek vind, maar dit geheel terzijde)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

muis

  • Gast
Re: Waarde Roadmasters flink gedaald?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 21, 2020, 10:02:13 am »

Wat was de nieuwprijs?
Gelogd

Willem76

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family
Re: Waarde Roadmasters flink gedaald?
« Reactie #11 Gepost op: november 05, 2020, 01:36:52 am »

Wij hebben in 2017 een roadmaster family S gekocht voor 1500 €, inclusief een halve kampeerwinkel.

Deze was toen al bijna 20 jaar oud, maar ik denk  eerlijk gezegd dat dat niet zo sterk de waarde bepaalt als bij een wagen.

Ik schat dat de RM toen een 36 weken gestaan heeft, wij hebben er op drie jaar 17 weken bijgestaan.

Ik denk hier ergens gelezen te hebben dat de geschatte levensverwachting van een RM tent 50 weken is.

Dus ook al gaat de doorverkoop waarde te niet, het blijft een interessante investering....
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Waarde Roadmasters flink gedaald?
« Reactie #12 Gepost op: november 05, 2020, 08:24:26 am »

Van de zomer hebben velen een klapkar verkocht/gekocht, de markt zal wel beetje opgedroogd zijn en het seizoen is ook voorbij.
Daarnaast is jullie klapkar nu ook geen model dat erg aanspreekt, hoe goed en handig ie ook is.
Mensen betalen schijnbaar met gemak 25k voor een HK met allerlei toeters en bellen...

Succes en je hebt maar een koper nodig die de kar op waarde weet te schatten.
Gelogd

JurgenR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Raclet Livorno Box 2020
Re: Waarde Roadmasters flink gedaald?
« Reactie #13 Gepost op: november 05, 2020, 10:13:02 am »

Ik vrees ook een beetje voor het feit dat het model niet echt aanspreekt en er oubollig uit ziet.

Afgelopen zomer stond er ook eentje tegenover ons, en toen dacht ik ook, wat een oud ding, maar hij bleek maar 2 of 3 jaar oud. Zag er wel ook nog super uit hoor, zoals nieuw eigenlijk, maar ja, uitstraling...

Na de zomer ook mijn Raclet Pamplona van 2010 verkocht voor 1000 euro, ik zie ze vaak ook veel duurder staan, maar dan denk ik, geen gek die dat ervoor geeft, uitstraling en gebruiksgemak had die klapkar niet.
Gelogd
2017 - 2020 -> Raclet Pamplona Mini 2010
2021 -> Raclet Livorno Box 2020

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Waarde Roadmasters flink gedaald?
« Reactie #14 Gepost op: november 05, 2020, 10:36:32 am »

Blijft altijd een lastig punt als je iets verkoopt wat niet heel populair is. Mensen hebben dan weinig referentie en bieden altijd voorzichtig. (zou ik zelf ook doen). Als er veel aanbod is kan je beter vergelijken en ook zien waarvoor anderen weg gaan. Ik vraag dat ook wel eens aan verkopers waarvoor ze het verkocht hebben. Als iemand meer vraagt wil dat niet altijd zeggen dat hij dat krijgt,
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal